در ادامه معرفی شرکتهای متخصص در حوزه رسانههای تبلیغاتی در این شماره به تحلیل و بررسی شرکت «استارکام مدیا وست گروپ» (starcom mediavest group) یا به اختصار SMG میپردازم. آنچه در مورد «اسامجی» درنگاه اول جلب توجه میکند، چشماندازی است که برای مجموعه تعریف شده است: «در اسامجی، ما چیزی بیش از رسانه و تبلیغات هستیم. ما آژانسی هستیم که غرق در تکنولوژی، اطلاعات و مردم هستیم. برای ما اطلاعات و تکنولوژی محلی برای انتفاع نیست، بلکه آنها ابزاری هستند برای تسخیر احساسات، ارائه خلاقیت و ایجاد ارزش.» بنا بر همین اصول است که این شبکه با در اختیار داشتن حدود 8هزار پرسنل در سراسر جهان به ارائه خدمات متنوعی در زمینه رسانه میپردازد.
این شرکت خود زیرمجموعه هلدینگ معتبر پابلیسیز است که یکی از معروفترین شبکههای تبلیغاتی جهان است. «اسامجی» برای خدماترسانی به مشتریان چند نام تجاری را بهعنوان زیرمجموعه در اختیار دارد که در ادامه این زیرمجموعهها و توانمندیهایشان تشریح میشود.
زیرمجموعهها
1- استارکام (Starcom): این مجموعه متخصص در ارائه ارتباط یک به یک میان مصرفکنندگان و شماری از مشتریان استارکام است. همانطور که میدانید، بخش عمدهای از تلاشهای متخصصان رسانه در ایجاد رابطه هدفمند میان برنامههای بازاریابی و مشتریان بالقوه و بازار هدف است و سعی براین است که به جای بازاریابی عمده، تمرکز روی مشتریان بهصورت خاص صورت پذیرد اینجاست که نقش و اهمیت این زیرمجموعه SMG مشخص میشود.
استارکام سعی دارد با ساخت اطلاعات جذاب و محتوای پرمعنا و ارائه آنها به اشخاص مرتبط، در زمینه صحیح، انگیزههای لازم را در مصرفکنندگان برای پاسخدهی مثبت به برندها بهوجود آورد.
2- مدیاوست (Mediavest): این شرکت عنوان قدیمیترین بازوی «اسامجی» را یدک میکشد. تاسیس این شرکت به سال 1959 میلادی برمیگردد. از همان ابتدا نیز نیت از تاسیس این شرکت در ایالات متحده، ارائه خدمات مختص رسانه به مشتریان بود. اما در حال حاضر، مدیا وست، نقش مدرنتری برعهده دارد. این مجموعه محتوا، ارتباطات و فناوری کل مجموعه SMGرا به بهترین نحو در خدمت مشتریان مطرح خود در میآورد تا به این وسیله ارتباطات سودمند و هدفمند با مشتریانش برقرار کند.
از عمده فعالیتهای عینی این شرکت میتوان به طراحی برنامه رسانههای جمعی، خدمات رسانههای دیجیتال و تدوین مدلهای اقتصادی اشاره کرد. مدیاوست مشتریان مطرحی چون نیسان و پیاندجی
دارد.
3- اسپارک (Spark): اسپارک نیز یک مجموعه تمام خدمات رسانهای است. اتصال به منابع عظیم «اسامج» از یک سو و چابکی این آژانس از سوی دیگر مزیتی است که این مجموعه را به یک شرکت مطرح تبدیل کرده است. در حقیقت ابداعات در حوزه تبلیغات و رسانه، دسترسی بینظیر به بازار و داشتن یک نمای کامل از آن، نتایج همکاری با شرکت اسپارک به ادعای مالکان آن است.
دیگر زیرمجموعههای استارکام مدیاوست، عبارتند از SMG PM که در حوزه Performance Marketing فعال است و SMG Multicultural که یکی از بزرگترین مجموعههای ارتباطی نامهای تجاری در آمریکاست و در این کشور به بررسی اطلاعات و دادههای مربوط به بازارهای ملیتهای مختلف مانند، اسپانیایی، آفریقایی-آمریکایی، آسیایی و بازارهای نوظهور میپردازد.
تبلیغ منتخب
در سال 2010میلادی یعنی زمانی که شرکت سامسونگ قصد داشت به معرفی تلویزیونهای سه بعدی خود در کشور هلند بپردازد، برای ارائه تبلیغات اثربخش محیطی سراغ استارکام رفت. استارکام با دراختیار گرفتن یکی از ساختمانهای قدیمی و مشهور این کشور دست به اجرای تبلیغات محیطی زیبا و نوآورانهای روی این ساختمان زد و اجرای زیبای یک مجموعه سه بعدی از نور و صدا که همزمان در شبکه جهانی یوتیوب پخش میشد، به بهترین نحو این تکنولوژی شرکت سامسونگ را معرفی کرد. هیجان وصفناپذیر در زمان اجرای این فستیوال جذاب نور و صدا، جمعیتی را به تماشای آن ترغیب کرد.
ارتباط با نویسنده: [email protected]
مشاور تبلیغات و برندسازی