دوشنبه, ۲۴ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Mon, 15 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

کسب‌و‌کارهای امروزی شرایط رقابتی بسیار پیچیده‌ای را تجربه می‌کنند. این شرایط سبب شده است که شرکت‌ها در هر کسب‌و‌کاری که هستند به دنبال راهکارهای نوین و مبتکرانه برای استفاده از فرصت‌های نادیده شده توسط رقبا و ایجاد مزیت رقابتی پایدار به منظور افزایش سود باشند. برای رسیدن به این هدف سازمان‌ها ناگزیرند تا از استراتژی‌ها، ابزارها و سیستم‌های نوین در حوزه مدیریت کسب‌و‌کار استفاده کنند.

شرکت باین‌اندکمپانی در گزارشی درخصوص ابزارهای برتر مدیریتی در سال 2013 اعلام کرد: «برای چندمین سال پیاپی، مدیریت ارتباط با مشتری (سی‌آرام) به‌عنوان محبوب‌ترین و برترین ابزار مدیریتی برگزیده شده است.طبق تحقیقات شرکت مایکروسافت، نرخ بازگشت سرمایه در پیاده‌سازی سیستم سی‌آرام حدود 243 درصد است.

از آنجایی که سیستم سی‌آر‌ام سابقه زیادی در ایران ندارد، این امکان وجود دارد که برخی از جنبه‌های آن برای مدیران ارشد سازمان‌ها شفاف نبوده و کاربردهای وسیع آن شناخته شده نباشد. بیشتر افرادی که از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در کسب‌و‌کار خود استفاده نمی‌کنند تصور می‌کنند که این نوع سیستم، تنها یک ابزار معمولی است، در واقع علمی است که به صاحبان کسب‌و‌کارها و فعالیت تجاری آنها کمک می‌کند تا بر مشتریان خود تمرکز ویژه‌ای داشته باشند.

مدیریت ارتباط با مشتری سیستمی جهت گردآوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات، فعالیت‌ها و فرآیند‌های مرتبط با مشتریان، تامین‌کنندگان، شرکای تجاری و سازمان‌های زیرمجموعه به منظور تجهیز، تحلیل و بهره‌برداری موثر و هدفمند از آنها است. این اطلاعات و فرآیندها می‌تواند در رابطه با فروش، بازاریابی، خدمات، پشتیبانی، نیازها، حساسیت‌های بازار و... باشد. 

این نوع روش مدیریتی، فرصت‌هایی را در اختیار صاحبان کسب‌و‌کارها قرار می‌دهد تا فرصت‌های بالقوه در ارتباط با مشتریان را به منبع درآمد تبدیل کنند. می‌توان گفت سیستم مدیریت ارتباط با مشتری نوعی استراتژی کسب‌و‌کارها است و هدف آن بهینه‌سازی فرآیندهای سازمان، افزایش سود و درآمدزایی و همچنین مدیریت اثربخش از طریق سیستم یکپارچه است. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری را در چهار گروه طبقه‌بندی می‌کنند که هر گروه بر اهدف خاصی تمرکز دارد. 

1- چشم‌انداز 

 اولویت اصلی این گروه، جذب مشتریان جدید است و مشتریان بالقوه را به گروه‌هایی با مشخصات و خصوصیات مشترک تقسیم می‌کند. 

2- وفاداری متمرکز

هدف این گروه در مدیریت ارتباط با مشتری، علاوه بر به دست آوردن مشتریان وفادار، روش‌هایی برای نگهداری آنها را نیز دربرمی‌گیرد. مالک کسب‌و‌کار در نظر می‌گیرد که چه مشتریانی می‌خواهند وفادار بمانند. به‌دست آوردن این اطلاعات ویژه، سازمان‌ها را در رسیدن به مشتری وفادار با هزینه پایین‌تر یاری می کند. زیرا تلاش‌ها متمرکزتر، پاسخ مشتریان بیشتر و هزینه‌ها پایین‌تر است. شرکت‌هایی که از این نوع روش استفاده می‌کنند ممکن است سه نوع تجزیه تحلیل روی مشتریانی که سازمان را ترک کرده‌اند و آنهایی که ممکن است به‌زودی ترک کنند، انجام دهند: 

الف: تجزیه و تحلیل براساس ارزش 

برای تعیین کردن مشتریانی که سازمان فکر می‌کند سودآور هستند اجرا می‌شود. شرکتی که از وفاداری متمرکز استفاده می‌کند، مشتریان را براساس سودی که هر کدام می‌رسانند بخش‌بندی می‌کند. شرکت ممکن است نخواهد پول و زمان بیشتری را روی مشتریانی که سود نمی‌رسانند سرمایه‌گذاری کند. 

ب: تجزیه و تحلیل براساس نیاز

زمانی اجرایی می‌شود که شرکت تصمیم می‌گیرد برخی مشتریان خاص را تعقیب و دنبال ‌کند. این تجزیه و تحلیل سازمان را قادر می‌سازد که برنامه اختصاصی وفاداری برای ابقا و نگهداشتن مشتریان سودآور اجرا کند. این برنامه‌ها ممکن است شرایط پرداخت اختصاصی یا ارائه امتیازاتی برای خرید بیشتر در یک میزان مشخص ارائه کند. 

پ: تجزیه و تحلیل براساس پیش‌بینی

 این تجزیه و تحلیل برای جمع‌آوری اطلاعات قدیمی (تاریخچه) و اطلاعات دموگرافیک اجرا می‌شود. این اطلاعات به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بفهمند کدام مشتریان تمایل به ترک کردن دارند و چه زمانی می‌خواهند این‌کار را انجام دهند. 

3- افزایش سرمایه

شرکت‌ها می‌توانند از این روش مدیریتی برای افزایش میزان پولی که هر مشتری مایل به خرج کردن است استفاده کنند. دو نوع برنامه در این راستا وجود دارد: 

الف: فروش صلیبی

مستلزم فروش محصولات و خدمات مکمل است. مثلا یک شرکت ارتباطات مخابراتی ممکن است یک ثبت‌نام اولیه رایگان برای تلویزیون کابلی برای مشتریان وفادار خود در مسافت‌های دور انجام دهد. این ثبت‌نام ممکن است مشتریان قدیمی وفادار را برای ثبت‌نام قطعی جلب کند. 

ب: فروش در حال رشد

این برنامه برای شناسایی مشتریانی که توان بالقوه مالی مناسب برای افزایش خرید خود دارند استفاده می‌شود. این برنامه به‌طور معمول برای بخش‌های «مرحله زندگی» استفاده می‌شود. مرحله زندگی بخش‌های چرخه عمر مشتری است. این برنامه برای افزایش فروش تعداد کالا و خدمات به یک مشتری استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال یک شرکت بیمه که می‌خواهد مشتریانی را هدف‌گیری کند که مایل به افزایش پوشش خدمات بیمه خود هستند. 

4- ابقای پیروزی

در این سیستم بر حفظ و نگهداری مشتری و بازگرداندن مشتریانی که سازمان شما را ترک کرده‌اند تمرکز می‌شود، به‌وسیله تمرکز بر شناسایی مشتریانی که تمایل زیادی به ترک رابطه با کسب‌و‌کار شما دارند و مشتریانی که تمایل زیادی به ماندن در کنار شما دارند. یک شرکت می‌تواند بر تلاش‌های نگهداری مشتریان سوددهی که تمایل به ترک دارند تمرکز کند. گاهی اوقات نگهداری برخی مشتریان خاص صرفه اقتصادی ندارد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FPEDSJT4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
شماره 2844 روزنامه فرصت امروز  «پُلی ای آی» ۸۶ میلیون دلار جذب کرد؛ جنگ جدید بر سر مرکز تماس و تجربه مشتری تسلا وارد مرحله تازه آزمایش روبوتاکسی شد؛ بدون ناظر انسانی، وسط خیابان های آستین IPO در هند: عرضه اولیه ۱.۲ میلیارد دلاری «ICICI Prudential AMC» با استقبال کامل روبه رو شد بورس های جهان محتاط شدند؛ بازارها منتظر تصمیم بانک های مرکزی و داده های کلیدی قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ بانک های اروپا و موج تازه صعود؛ وقتی «اقتصاد قدیمی» با فناوریِ جدید جان می گیرد دعوای ۲۳۰ میلیارد دلاری روسیه با «یوروکلیر» در بلژیک؛ پرونده ای که بازارها را حساس می کند چین از پنج مقصد اصلی صادرات آلمان خارج می شود؛ نشانه ای از تغییر نقشه تجارت اروپا قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ ژاپن: شاخص اعتماد تولیدکنندگان به اوج ۴ ساله رسید؛ بازارها چشم به راه تصمیم بانک مرکزی قیمت دلار امروز بازار آزاد دوشنبه ۲۴ آذر در کانال ۱۳۱ هزار تومان فیلیپس به دنبال خرید «SpectraWAVE»؛ رقابت در پزشکیِ تصویرمحور تیزتر می شود چه زمانی بیمه موبایل شامل تعویض دستگاه می‌شود؟ شرایط پوشش کامل چیست؟ قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d