در شماره پیشین، در ستون ستارههای تبلیغات، به معرفی شرکت پی اچ دی (PHD) که متخصص در ارتباطات رسانهای است پرداختم. در این شماره نیز قصد دارم عضو دیگر گروه Omnicom ، یعنی OMD را معرفی کنم. این شرکت نیز همچون پی اچ دی در حوزه رسانه و همچنین ارائه راهحلهای یکپارچه بازاریابی فعالیت دارد و به جهت ارائه رویکردهای خلاقه در زمینه برنامهریزی و خریدوفروش رسانه، شهرت زیادی برای خود بهدست آورده است، بهطوریکه توسط Advertising Age بهعنوان آژانس برتر سال 2003 و 2005 انتخاب شد و براساس اطلاعات Gunn Report از سال 2004 به بعد بیشترین جوایز را در حوزه فعالیت خود کسب کرده است و در سال 2014 نیز توسط Adweek بهعنوان آژانس برتر رسانهدار در جهان برگزیده شده است.
فعالیت Optimum Media Direction یا به طور خلاصه OMD در سال 1996 ابتدا در فرانسه و با اتحاد اعضای Omnicom یعنی «دیدیبی»، «بیبیدیاو» و «تیبیدبلیوای» آغاز شد و با شروع به کار دفتر مکزیکو این شرکت به سوی ایجاد یک شبکه بینالمللی حرکت کرد. روند روبهرشد این مجموعه در سال 1998، باعث افتتاح دفترهای هنگکنگ، چین و تایوان شد. از نکات جالب توجه در این سال افتتاح شعبه مجارستان براساس ارائه خدمت به دو مشتری بزرگ یعنی «کوکاکولا» و «وودافون» بود.
در سال 1999 دفترهای چک، تایلند، مالزی، لهستان، یونان و سنگاپور همزمان با دریافت نخستین جایزه شیر طلایی کن افتتاح شد و توسعه شبکه با افتتاح دفتر 2001 در آرژانتین ادامه یافت. در سال 2007 نیز استراتژی توسعه OMD باعث تاسیس دفتر در کشور مهم و پرجمعیت هند شد. در حال حاضر این مجموعه در 80 بازار جهانی با داشتن بیش از 11هزار پرسنل فعالیت دارد.
اهم فعالیتهای OMD
همانطور که اشاره شد، مجموعه «اوامدی» با در اختیار داشتن چنین نیروی عظیمی، خدمات متنوعی به مشتریان ارائه میدهد. از جمله این خدمات میتوان به رسانههای دیجیتال و همراه، کسب وکار الکترونیک، بهینهسازی برای موتورهای جستوجو (SEO)، تولید محتوا و تولید سرگرمی برای نامهای تجاری، تحقیقات بازار، مشاوره و تدوین برنامههای تبلیغات و رسانه اشاره کرد.
مشتریان مهم
شرکتهای اپل، فدکس، گوگل، اینتل، کوکاکولا، وودافون، لویس، مکدونالد، نیسان موتور، ویزا، رنو و پپسی جزو مشتریان مهم مجموعه OMDدر سرتاسر جهان هستند. لازم به ذکر است که شبکه «اوامدی» در زمینه خریدوفروش رسانههای فیزیکی و دیجیتال، تحقیقات بازاریابی و برنامههای اجرایی تبلیغات خدمات ارائه میکند و بخشهای خلاقه کمپین مانند طراحی گرافیک یا ساخت تیزرهای تبلیغاتی توسط سایر شرکتهای Omnicom یا آژانسهای همکار ارائه میشود و تمرکز اصلی OMD بر ارائه خدمات خلاقانه رسانه است.
تبلیغ منتخب
همانگونه که در بخشهای مختلف این نوشته اشاره شد، زمینه فعالیت «اوامدی» برنامهریزی رسانه است. بنابراین هدف از ارائه محتوای تبلیغ منتخب تنها بهانهای است برای معرفی فعالیتهای این مجموعه در زمینه کمپین جدید این شرکت در سال 2016 با نامGo Eurotunnel Le Shuttle.
این مجموعه سعی کرده است با ارائه راهکارهای خلاق، نظر مردم اروپا را در موقع شلوغ سال به مسافرت از طریق مسیرهای جایگزین جلب کند. این تبلیغ با مجموعهای از رسانههای دیجیتال، وبلاگهای اختصاصی، خبرنامههای مختلف و درج اخبار در روزنامهها پوشش داده شده است.
ارتباط با نویسنده:[email protected]
مشاور تبلیغات و برندسازی