جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

اپل نام آشنایی است که امروز در سراسر دنیا با نماد ثابت یک سیب گاززده در ذهن همه حک شده است. موفقیت‌های خیره‌کننده‌ اپل در دنیای تکنولوژی و دستاوردهای آن برای بسیاری از رقبای این صنعت به مسئله‌ای دست‌نیافتنی تبدیل شده است. یکی از بزرگ‌ترین رموز موفقیت این برند، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های بازاریابی آنهاست؛ برگ برنده اپل بعد از گذشت 35 سال فعالیت و پیشرفت‌های روز به روز برای اخذ اعتماد مخاطبان، شاید مدیران تبلیغاتی آن باشد.

 

این روزها هم به‌ویژه بازار گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، در تسلط کمپانی اپل است. کارشناسان معتقدند موفقیت اپل از زمانی در روندی همواره فزاینده و در سیر صعودی قرار گرفته که برنامه‌ریزی‌های استراتژیک خود را تغییر داده است. اپل امروز براساس نیاز کاربران و تقاضای موجود در بازار برنامه‌ریزی نمی‌کند، بلکه برای کاربران جهان به وسیله تبلیغات گسترده و کارشناسی خود، نیازهای جدید تعریف می‌کند.

اپل باز هم امی گرفت
اپل در سال‌های گذشته فراز و فرودهای بسیاری در زمینه تبلیغات خود داشته است اما در سال گذشته این روند رو به بهبودی گذاشت؛ تا آنجا که در روزهای اخیر و بعد از کلی کشمکش بین کاندیداهای جایزه امی
(EMMY AWARDS)، اپل توانست بازهم روی سکو بایستد و جایزه امی را برای بهترین آگهی تبلیغاتی از آن خود کند.
آگهی تبلیغاتی اپل با نام «Misunderstood» (به معنی اشتباه متوجه شدن یا همان سوء‌تفاهم) که برای سال جدید میلادی پخش شد و بسیار مورد استقبال بینندگان قرار گرفت، سبب شد جایزه امی در بین پنج آگهی تبلیغاتی که نامزد شده بودند به اپل برسد.
از بین چهار تبلیغ دیگر که نامزد شده بودند، دو تبلیغ مربوط به برند Budweiser بودند با نام‌هایHero’s Welcome و Puppy Love  و دو تبلیغ دیگر یکی متعلق به GE با نام Childlike Imagination  و دیگری متعلق به برند نایک با عنوان Possibilities  بود.


تیزر 90 ثانیه‌ای اپل با نمایش خانواده‌ای شاد که به مسافرت می‌روند شروع می‌شود، لحظه‌های مختلفی نشان داده می‌شود و تاکید روی کاراکتر اصلی و رفتار منزوی او هم، در راستای تمام تصاویر دیده می‌شود. این خانواده در خانه پدربزرگ و مادربزرگ برای تعطیلات کریسمس دور هم جمع شده‌اند و از زمان رسیدن به خانه میزبان که همه خانواده‌‌ها در کنار هم لحظه‌های شادی سپری می‌کنند پسر خانواده مدام گوشی به دست دارد و درگیر آن است؛

در ذهن مخاطب چنین می‌نماید که در حال بازی کردن باشد، خانواده با هم برف بازی می‌کنند، شام می‌خورند، آدم برفی درست می‌کنند و خانه را با تزیین درخت کاج برای جشن کریسمس حاضر می‌کنند و پسر نوجوان همچنان درگیر تلفن همراه است، اما در انتها زمانی که همه خانواده دور هم جمع شده‌اند پسرنوجوان به سمت تلویزیون می‌رود و آن را روشن می‌کند و فیلم ضبط شده در گوشی خود را اجرا می‌کند و همه افراد خانواده را متعجب می‌کند، چراکه پسر در حال ضبط تمام این لحظه‌های به‌یادماندنی و تکرارنشدنی سفر بوده است.

فیلم ضبط شده، بازپخش همه صحنه‌های دیده شده توسط مخاطب، از زاویه دوربین است که در نهایت اشک‌ها و خنده‌های افراد خانواده، مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.  کارگردانی قوی این تیزر تبلیغاتی، همراه با ایده خلاق و جالب آن از دلایل انتخاب این تیزر برای جایزه امی بود. همچنین داوران جشنواره معتقد بودند این تیزر ارتباط بسیار نزدیکی با مخاطبان برقرار
می‌کند.

در این تیزر جلوه‌های ویژه و انیمیشن‌های موزیکال به کار برده نشده، همچنین هزینه زیادی برای ساخت آن پرداخت نشده است، این آگهی تنها با یک ایده خوب و نمایش محیط گرم خانواده و روابط بین آنها توانسته در شبکه‌های اجتماعی حدود 80 میلیون بار لایک بخورد و در ذهن مخاطب امنیت و آرامش محیط خانواده‌ای گرم را تداعی کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OTPgZ6s4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه