دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 13 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

اینجا تعطیل نیست!

8 سال پیش ( 1394/6/7 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

نصب تابلوی تعطیل نیست و یک لبخند می‌تواند یادآور جمله‌ای باشد که همه ما به‌نوعی با آن خاطره داریم. به این سبب که همیشه این تابلو را با جمله تعطیل است زمانی که شاید واقعا نیاز به تهیه و خرید محصول یا خدمتی داریم دیده‌ایم و با این جمله ناامید‌کننده مواجه شده‌ایم. حال نصب چنین تابلویی می‌تواند در یادها ماندگار شود و به این جمله عمل کنیم اما با برنامه‌ریزی به نوعی که کسب‌و‌کار ما تعطیلی نداشته باشد. مشتری مهم‌ترین ناظر بر فعالیت‌های ماست و باید خوب بدانیم که او به ما وابسته نیست بلکه ما به او وابسته هستیم. مشتری در کار ما یک هدف زودگذر نیست، بلکه مشتری هدف و غایت همه اقدامات ماست.

او یک فرد خارجی در سازمان ما محسوب نمی‌شود، بلکه مشتری جزئی از سازمان ماست. ما با خدمتی که به مشتری ارائه می‌دهیم به او لطف نمی‌کنیم، بلکه او از این طریق فرصتی برای ادامه کار به ما می‌دهد و در حق ما لطف می‌کند. ارضای تقاضای مصرف‌كنندگان به هر ترتیب از وظایف ما به‌عنوان صاحبان کسب‌و‌کار و ارائه‌دهندگان محصولات و خدمات است. امروزه شركت‌ها و سازمان‌ها موظفند به خاطر ارضای نیازهای مشتریان و عمل به مسئولیت اجتماعی و حمایت از حقوق مصرف‌كنندگان، مسائل مربوط به حفظ محیط‌زیست را در فعالیت‌های خود جای دهند، تا جایی که حتی ساعات کار و روزهای کاری را طبق نظر و خواست مشتریان تغییر دهیم. به‌صورتی‌که آرامش و امنیت در خرید را برای مشتریان فراهم آوریم و این به‌نوعی می‌تواند بازاریابی هوشمندانه‌ای باشد که ما را در نظر مخاطبان ماندگار خواهد کرد. با کمی دقت به اطراف‌مان متوجه می‌شویم که تقریبا تمام انسان‌های اطراف ما مشتری ما هستند. 

مشتری رفتار ما، مشتری خدمات ما، مشتری احساس ما، مشتری دانش ما، مشتری تجربه ما و شاید مشتری کالای ما. هنگامی كه یك شركت در تولید محصولاتش ملاحظات زیست‌محیطی را مدنظر قرار می‌دهد، شركت‌های دیگر باید استراتژی‌های خود را در تولید محصولات‌شان تغییر دهند و تدابیری را در راستای سبز شدن اتخاذ كنند زیرا در غیر‌این صورت سهم بازارشان را از دست خواهند داد. یک کسب‌و‌کار موفق همواره به مشتری باید به چشم یک همسایه و دوست بنگرد که به احتمال زیاد دوباره به شما مراجعه خواهد کرد، پس باید در وهله اول رفاه و آسایش مشتری را در نظر بگیریم. حتی اگر در نخستین برخورد نتوانستیم به او کالا یا خدمات‌مان را بفروشیم، با او خداحافظی گرم و دوستانه‌ای داشته باشیم. احترام ما اگر باعث خرید مشتری در مرتبه اول نشود، به احتمال زیاد باعث مراجعه دوباره وی خواهد شد.

در این شرایط در‌صورتی‌که موفق به فروش شدیم، این را نباید پایان کار دانست، برعکس این تازه شروع یک رابطه است که اگر بتوانیم مشتریمان را با پاسخگو بودن، صداقت و رفتار محترمانه و ارائه خدمات و کالای با‌کیفیت برای یک رابطه طولانی حفظ کنیم، قطعا تجارت موفقی خواهیم داشت. احترام به کسانی که توقع احترام دارند، آنها را راضی کرده و کسانی را که توقع ندارند، خشنود خواهد کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cPExh1qZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه