دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

با موسیقی احساسات خریدار را نوازش دهیم

8 سال پیش ( 1394/7/19 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

موسیقی احساسی را در خریدار ایجاد می‌کند که به محصول منتقل می‌شود. یعنی اگر موسیقی تبلیغات دوست‌داشتنی باشد، بینندگان خود محصول را نیز دوست خواهند داشت. یک عامل مهم فیزیکی در فروشگاه‌های خرده‌فروشی که بر مصرف‌کننده تاثیر می‌گذارد پخش موسیقی است. تبلیغات به درک صحیح فرهنگی و اجتماعی بالایی برای فروش محصولات نیاز دارد. صرفا در تبلیغ یک محصول با نمایش ویژگی‌های برتر آن نمی‌توان آن را به فروش رساند بلکه باید نقاط تاثیرگذاری فرهنگی آن را بررسی کرد.

موسیقی می‌تواند به‌عنوان یک پیام‌رسان فرهنگی- اجتماعی عمل کند. بیشتر فروشگاه‌های بزرگ با پخش موسیقی ملایم باعث می‌شوند تا مشتریان و مراجعان مبلغ بیشتری را صرف خرید کنند. طبق تحقیقات به عمل آمده در آمریكا موسیقی می‌تواند باعث تحریك مشتریان به انجام خریدهای بیشتر شود. بر این اساس موسیقی آرام بیشترین تاثیر را بر مشتری دارد و به‌صورت روانی باعث تحریك حس خرید می‌شود.

2436613613623461356136236

یکی از مهم‌ترین کاربردهای موسیقی در تبلیغات، سرگرمی است. زمانی که یک تبلیغات به نحو سرگرم‌کننده‌ای ساخته شود، نه به‌عنوان یک پیام بلکه به شکل برنامه‌ای جذاب تماشا می‌شود و موسیقی نقش مهمی در آن دارد. خود موسیقی نیز می‌تواند سرگرم‌کننده باشد ولی باید بتوان آن را با پیام مهمی که در حال انتقال است هماهنگ کرد.

موسیقی انتخاب شده برای یک تبلیغ بر میزان فروش و به خاطر سپردن آن محصول و به یادآوری آن به هنگام شنیدن مجدد آن موسیقی بسیار تاثیرگذار است. توجه به تجانس بین محصول و موسیقی تبلیغات آن از عوامل بسیار مهم در به یاد ماندن آن محصول است. مثلا برای محصولاتی که برای کودکان تبلیغ می‌شود استفاده از موسیقی و شعر شاد باعث به خاطر ماندن آن برند در ذهن مخاطب خود می‌شود.

یک نکته روشن درباره موسیقی این است که قابلیت این را دارد که بیشتر در ذهن شنونده باقی بماند. زمانی که یک پیام در داخل موسیقی جا‌گذاری می‌شود، مدت زیادی در ذهن شنونده می‌چرخد و حتی ممکن است آن را بخواند. شعارهای تبلیغاتی که به‌وسیله آهنگ‌ منتقل می‌شوند بسیار مناسب و تاثیرگذار هستند، هرچند در سال‌های اخیر استفاده از این شعارها کاهش پیدا کرده است اما همچنان استفاده هوشمندانه از آنها می‌تواند باعث موفقیت یک کمپین تبلیغاتی شود.

ترکیب پیام‌های تبلیغی با موسیقی منجر به انتقال بخش‌های احساسی و منطقی به شنونده می‌شود. گوینده حقایق منطقی را می‌گوید و موسیقی احساس را منتقل می‌کند. همچنین موسیقی ابزار فوق‌العاده‌ای برای هدف قرار دادن قشر خاصی از جامعه است، با توجه به علاقه برخی به سبک یا خواننده‌ای خاص، به‌راحتی می‌توان محصول مرتبط به آنها را با چنین موسیقی‌ای برایشان به نمایش گذاشت.

تحقیقات بسیاری در زمینه تاثیرگذاری موسیقی در پیام تبلیغاتی انجام شده است. در یکی از این تحقیق‌ها، موسیقی به‌عنوان یاری‌دهنده انتقال مفهوم شناخته شده. موسیقی قادر است، تبلیغات را قابل فهم‌تر کند. اغلب تحقیقات نشان می‌دهند که اگر مفهوم موجود در پیام با سبک و نوع موسیقی استفاده شده در آن هماهنگ باشد، تصویر مثبتی از برند در ذهن ایجاد خواهد شد، همچنین ممکن است برعکس این اتفاق نیز برای یک برند بیفتد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yXvWLo3U
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه