دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

باشگاه مشتریان خود را تاسیس کنید

8 سال پیش ( 1394/8/15 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

صاحب یک فروشگاه کوچک موفق عنوان می‌کرد که من 20 مشتری ثابت و همیشگی دارم که حداقل سود مورد نیازم را تضمین می‌کنند. شما هم باید برای ایجاد باشگاه مشتریان خود زمان و انرژی بگذارید و از سود چشمگیر آن بهره‌مند شوید. باشگاه مشتریان معمولا در راستای ایجاد پل ارتباطی مستحکم با همراهان همیشگی و با هدف افزایش سطح رضایتمندی مشتریان و بهبود خدمات راه‌اندازی شده است. همچنین هدف از راه‌اندازی باشگاه مشتریان، علاوه بر استحکام روابط بین هر کسب‌و‌کار و مشتریان و مخاطبان، ارائه خدمات ویژه به اعضای باشگاه علاوه بر خدمات متعارف است. مشتریان در هر کسب‌و‌کار قادر خواهند بود ضمن عضویت در باشگاه مشتریان از لحظاتی جذاب و خدماتی متفاوت برخوردار شده و در ازای عضویت در باشگاه مشتریان، خریدهای خاص و ویژه و شرکت در نظرسنجی‌ها امتیاز کسب کنند و از مزایای مختلف باشگاه مشتریان بهره‌مند شوند.

customer

این باشگاه‌ها به پاس وفاداری مشتریان و برای قدردانی از اعتماد مشتریان وفادار در انتخاب محصولات و با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان، ارتباط صمیمی و پویا با ایشان برقرار کرده و همچنین ارائه خدمات و امکانات ویژه به این مشتریان نیز از ویژگی‌های تاسیس این باشگاه‌هاست. وفاداری به معنی ایجاد تعهد در مشتری، برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر است. به عبارت دیگر، وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا یک خدمت برتر، در آینده اطلاق می‌شود، به صورتی‌که همان خدمت یا محصول به‌رغم تاثیرات و تلاش‌های بازاریابی بالقوه رقبا، خریداری شود. بدین ترتیب وفاداری زمانی اتفاق می‌افتد که مشتریان کاملا احساس کنند سازمان در مقایسه با رقبا، به بهترین نحو، نیازهایشان را پاسخ می‌دهد. در واقع تعهد مشتری نتیجه این است که یک سازمان مزایایی را برای مشتریان ایجاد کند به طوری که آنها افزایش خرید از آن سازمان را ترجیح دهند. 

تعهد واقعی مشتری زمانی ایجاد می‌شود که مشتری بدون هیچ‌گونه تشویقی خودش برای انجام خرید برانگیخته شود. با ایجاد باشگاه‌های مشتریان به طور قابل ملاحظه‌ای توجه به وفاداری مشتری افزایش یافته است و امروزه وفاداری مشتری به‌عنوان دستورالعملی برای افزایش درآمد مطرح است. اما این شاید قدم اول در تکامل مشتری‌مداری محسوب شود. وفاداری را می‌توان به دست ‌آورد اما سازمان باید روی این مسئله پیوسته و مستمر فعالیت کند، البته ایجاد وفاداری برای همه مشتریان با راهی ثابت و یکسان قابل حصول نیست.

نتیجه اینکه باید ابتدا در مورد مشتریان اطلاعات داشت تا بتوان براساس نیازهای آنها وفاداری‌شان را برانگیخت. اصولا باید اجرای برنامه وفاداری در هر صنف متفاوت تعریف شود و نمی‌توان برای تمام مجموعه‌ها یکسان عمل کرد ولی باید توجه داشت که اصول اولیه آن مشابه ‌است و فقط در ظاهر و خدمات متمایز خواهد بود. برنامه وفاداری یکی از اجزای جدانشدنی مدیریت ارتباط مشتری جدید محسوب می‌شود.

اصولا از برنامه‌ی وفاداری می‌توان برای جمع‌آوری صحیح اطلاعات مشتریان و رفتار خرید آنها در مدیریت ارتباط مشتری بهره برد. ضعفی که اکثر سیستم‌های مدیریت ارتباط مشتریان دارند تفکیک آن از سیستم‌هایی نظیر فروش است. البته باید توجه داشت تاسیس باشگاه مشتریان در راستای برنامه وفاداری هرگز به‌عنوان تمام بخش مدیریت ارتباط مشتری طرح نمی‌شود بلکه فقط جزئی از آن خواهد بود و مدیران موفق بهتر است دنبال سایر اجزای این پازل نیز باشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FkfBKNYy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه