دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 13 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

ببخشید این چنده!!!

8 سال پیش ( 1394/7/1 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

قیمت از نظرلغوی یعنی سنجش، ارزیابی، اندازه و معیار. قیمت در بازار عبارت است از ارزش مبادله‌ای کالا و خدمت که به‌صورت واحد پول بیان می‌شود. براین اساس، ‌قیمت‌گذاری‌ به‌طور ساده‌ یعنی‌ تعیین‌ قیمت‌ برای‌ کالا یا خدمت‌. قیمت‌گذاری‌ فعالیتی‌ است‌ که‌ باید تکرار شود و فرآیندی‌ مداوم‌ و پیوسته‌ است. این‌ تداوم‌ ناشی‌ از تغییرات‌ محیطی‌ و نبود‌ ثبات‌ در شرایط‌ بازار است‌ که‌ لزوم‌ تکرار این فرآیند را توجیه می‌کند.

به‌رغم اهمیت روزافزون عوامل غیر‌قیمتی در فرآیند بازاریابی جدید، قیمت به‌عنوان یكی از عوامل مهم آمیخته بازاریابی شناخته شده است. چه بسیارند كالاهای مرغوب و مقرون به‌صرفه‌ای كه به دلیل قیمت‌گذاری اشتباه، از جانب خریداران انتخاب نشده‌اند و زیان‌های هنگفتی را به شركت‌ها تحمیل کرده‌اند. قیمت‌گذاری، ارزش پولی کالا یا خدمات را برای مشتری و سود و منافع قابل‌توجهی را برای تولید‌کننده به همراه می‌آورد. برای شرکت‌هایی که از بازاریابی شبکه‌ای استفاده می‌کنند قیمت‌گذاری هم موضوع بسیار مهمی است چرا که پاداش این کار متوجه شبکه توزیع نیز می‌شود. 

2353625245252452525252

توزیع قسمت اعظم تفاوت بین شرکت‌هایی است که از بازاریابی شبکه‌ای استفاده می‌کنند و شرکت‌های معمولی. به این جریان اصطلاحاً تجمع کالا و خدمات و مصرف‌کننده‌ها در یک زمان و در یک مکان می‌گویند. به جای یک سیستم پیچیده شامل عمده‌ فروش‌ها، شرکت‌های حمل‌و‌نقل متعدد کالا، مراکز توزیع و فروش، خرده‌فروش‌ها و اضافه شدن به قیمت کالا در هریک از این نقاط، تولیدکننده‌ها، کالا و خدمات‌شان را مستقیماً به دست مصرف‌کننده‌ای می‌رسانند که یا مصرف‌کننده‌ای توزیع‌کننده است یا صرفاً مصرف‌کننده.

در این حالت، خریداران، قیمت کمتری پرداخت می‌کنند، اصطلاحاً به‌نوعی می‌توانند کالا را با قیمت پایین‌تر خریداری کنند و این بسیار به نفع آنان است و در این حالت تحویل کالا می‌تواند از طریق پست و سایر شیوه‌های ارسال کالا یا خدمات باشد. تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها، برای کالاها و خدماتی که عرضه می‌کنند قیمتی تعیین می‌کنند. این قیمت ممکن است در قالب مفاهیم گوناگون مانند شهریه، آبونمان، حق عمل، اجاره بها و غیره عنوان ‌شود. در بین اجزای آمیخته‌ بازاریابی، قیمت تنها عاملی است که موجب ایجاد درآمد می‌شود.

همچنین قیمت، انعطاف‌‌پذیرترین عامل آمیزه بازاریابی شناخته می‌شود، چراکه می‌توان به سرعت آن‌را تغییر داد. اگرچه رقابت بر سر قیمت یکی از مسئله‌های عمده‌ای است که شرکت‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند، اما بسیاری ار شرکت‌ها نمی‌توانند این مسئله را به شیوه‌ای عالی حل کنند. با همتراز شدن‌ کیفیت‌ کالاهای‌ شرکت‌های‌ متفاوت‌ و تشدید رقابت، عنصر قیمت‌ به‌ یکی‌ از مهم‌ترین‌ عوامل‌ مؤثر بر حفظ‌ و جذب‌ مشتریان‌ و وفاداری‌ و رضایت‌ آنها تبدیل‌ شده‌ است.

این‌ امر امروزه‌ به ‌دلیل‌ گسترش‌ روزافزون‌ اینترنت‌ بیشتر مصداق‌ پیدا می‌کند. لازم است مدیران امروز مسئله قیمت‌گذاری و تعیین قیمت را به‌عنوان یک مرحله استراتژیک و نه به‌عنوان یک تصمیم خودکار و سریع مدنظر داشته باشند. نداشتن یک استراتژی مناسب قیمت‌گذاری می‌تواند به فروش کمتر، از دست دادن مشتری، سهم بازار کمتر و کاهش سود منجر شود. برای داشتن استراتژی مناسب و دستیابی به سود بیشتر نیاز به تغییر فرهنگی در سازمان است.

امروزه ضرورت تعیین قیمت مناسب برای مدیران به‌عنوان برنامه استراتژیک مطرح شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vYXPO4kf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه