پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 16 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

پیش‌تر اشاره کردیم که در بازاریابی لازم است غیرمنطقی باشید تا بتوانید روی حتی غیرمنطقی‌ترین مشتریان هم تاثیر بگذارید. یکی از این روش‌های غیرمنطقی برای بازاریابی این است که به مشتریان خود اجازه دهید با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

در بسیاری از کسب‌و‌کارها، ایده فراهم آوردن امکان ارتباط مشتریان با یکدیگر به صورت آنلاین مثل یک کابوس به نظر می‌رسد.

صاحبان برخی کسب‌و‌کارها گمان می‌کنند اگر این امکان از طریق تالارهای گفت‌و‌گو برای مشتریان فراهم شود، نه تنها به بهبود وضعیت کسب‌و‌کار کمکی نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود نارضایتی‌ها و انتقادات دهان به دهان میان مردم بپیچد و کوچک‌ترین اشتباهی به یک خطای بزرگ و جبران‌ناپذیر تبدیل شود.

با این‌حال باید در نظر داشت که به هر‌حال مشکل عمده، مشتریان نیستند، بلکه سیاست‌ها  و خدمات کسب‌و‌کاری است که آنها در مورد آن بحث می‌کنند.


به بیان دیگر سوال اصلی این است: شما چه چیزی برای پنهان کردن دارید؟
واقعیت این است که در نهایت مشتریان در مورد شما، محصولات شما و نیز احساس خود نسبت به اینکه برای آنها ارزش قائلید یا خیر، بحث و گفت‌وگو می‌کنند؛ خواه این امکان را از طریق تالارهای گفت‌و‌گو برای آنها فراهم کنید و خواه هیچ اقدامی در این راستا انجام ندهید.

پس بهتر آن است که شما به عنوان مدیر کسب‌و‌کار در این خصوص هوشیار باشید و انجمنی را برای این گفت‌وگوها در اختیار آنها قرار دهید؛ انجمنی که می‌توانید بر آن نظارت کنید، به امور مشتریان رسیدگی کنید و به مسائل آنان پاسخ دهید. به این ترتیب از هرچه درباره کسب‌و‌کار شما گفته می‌شود مطلع می‌شوید و آن را مدیریت می‌کنید.
اگر شفاف‌سازی کنید و روی اشتباهات خود سرپوش نگذارید، آنگاه انجمن شما به کانونی از فعالیت‌های وفادارانه مشتریان تبدیل خواهد شد، نه محلی برای بیان انتقادات و شکایات آنها. بسیاری از کسب‌و‌کارها می‌توانند از این ایده بهره‌برداری کنند.

ایجاد انجمنی که مشتریان شما بتوانند در آن به صورت آنلاین یکدیگر را ملاقات کنند و در مورد محصولات و خدمات شما و نحوه استفاده از آنها بحث و گفت‌وگو کنند، بسیار ساده است؛ همانند ایجاد یک صفحه طرفداری در Facebook یا یک اشتراک رایگان در سایت Ning.com. با این حال همین اقدام ساده و کم‌خرج می‌تواند اعتماد مشتریان را جلب کرده و درآمد فراوانی را نصیب شما کند.
اگر بتوانید یک انجمن آنلاین فعال در مورد محصولات و خدمات خود ایجاد کنید، سرمایه ارزشمندی خواهید داشت که اعتبار و شهرت شما را در بازارهای مرتبط تعالی می‌بخشد.

پس همین امروز دست به کار شوید و در سایت شرکت خود یا از طریق صفحات اجتماعی کسب‌و‌کارتان این امکان را برای مشتریان‌تان فراهم کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/w7VRek5D
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه