یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین فرصت های سرمایه گذاری درسال 2017

7 سال پیش ( 1395/11/5 )
پدیدآورنده : مریم قاسمی  

آنچه این روزها هر تحلیلگر اقتصادی در رأس تحلیل های خود از سال 2016 دارد، دو اتفاق مهمی است که افکار عمومی را به سمت خود جلب کرده و هنوز هم عموم مردم و حتی اقتصاددانان به چشم دو شوک بزرگ به آنها نگاه می کنند.

یکی از این دو رویداد مهم و تاریخی برگزیت بوده و دیگری انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکاست که از نظر افکار عمومی ممکن است تمام معادلات اقتصادی جهان را برای آینده برهم بزند. اما با وجود همه این نگرانی ها بازار بورس همچنان سرپاست و حتی به طور مثال بورس کانادا که ممکن است بیش از هر کشور دیگری تحت تاثیر ریاست جمهوری ترامپ باشد، طی ماه های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

دلیل این رشد چشمگیر در بورس کانادا را می توان مواد اولیه و افزایش قیمت نفت دانست و این دلایل ثابت می کند که دونالد ترامپ نتوانسته به بورس کانادا که در نزدیکی اوست شوک وارد کند. اما با این همه نمی توان درباره سال 2017 با اطمینان صحبت کرد. آیا سال جاری می تواند باوجود نگرانی ها و ترس ها سال خوبی برای سرمایه گذاری باشد؟

پس از هشت سال ریاست جمهوری اوباما، آمریکا موتور محرک اقتصاد جهانی، رشد اقتصادی چشمگیر و همچنین کاهش نرخ بیکاری را تجربه کرد. آمریکا گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری های کلان به حساب می آمد، اما باوجود شک و تردیدهایی که ساکن جدید کاخ سفید با خود به اقتصاد جهانی آورده، سرمایه گذاران هنوز هم امید خود را نسبت به آمریکا از دست نداده اند. برخی اقتصاددانان عقیده دارند سیاست های چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا رشد اقتصادی را افزایش خواهد داد و سیاست های او تنها نزاع های بی موردی را در سطح جغرافیای سیاسی به وجود خواهد آورد.

متخصصان در زمینه سرمایه گذاری های اقتصادی و اقتصاددانان نگاهی به موقعیت سیاسی جهان انداخته و هریک نظریات خود را در این باره ارائه داده اند.

اقتصاد سال 2017 چگونه رفتاری خواهد داشت؟

این روزها آثار خوشبینی نسبت به سال جدید را از زبان خیلی ها می شنویم. تقریبا در تمام دنیا صدای اعلام پایان سیاست های سختگیرانه و خشن به گوش می رسد. حکومت هایی که صاحب اقتصاد پیشرفته ای هستند قصد دارند اقتصاد جهانی را تحریک کرده و به جنب وجوش درآورند و از نظر بسیاری دیگر بحران اقتصادی وجود نخواهد داشت، میزان رشد اقتصادی با سرعت پیش خواهد رفت و به طور کلی چشم اندازها درباره اقتصاد جهانی آینده مثبت است.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی رشد تولیدات خالص داخلی را تا رقم 3.3 درصد در سال 2017 و تا 3.6 درصد در سال 2018 پیش بینی کرده است. در آمریکا ترامپ از اقتصادی حرف می زند که توجه خود را بیشتر به داخل آمریکا معطوف کرده است.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی پیش بینی می کند اقتصاد آمریکا رشد 2.3 درصدی را در سال 2017 و رشدی برابر با 3 درصد را در سال 2018 تجربه کند. کاهش مالیات ها و سرمایه گذاری در زیرساخت ها که ترامپ وعده آن را داده است امیدها را در این باره بیشتر می کند. در کانادا پیش بینی می شود در سال 2017 رشد 2.1 درصد و در سال 2018 هم رشد حدود 2 درصدی دیده شود.

رشد اقتصاد جهانی به کانادا کمک خواهد کرد تا در زمینه صادرات منابع طبیعی خود که اقتصاد کشورش به آن وابسته است پیشرفت کند. اما پیش بینی می شود سرعت رشد اقتصادی چین نسبت به گذشته کاهش و رشد اقتصادی هند در زمینه صادرات مواد اولیه افزایش یابد.

در این زمینه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی رشد چین را در سال 2017 رقمی معادل 6.4 درصد و با کاهش 0.3 درصدی این رقم را در سال 2018 برابر 6.1 درصد پیش بینی کرده است. اما اقتصاد هند با رسیدن از رقم 7.6 در سال 2017 به رقم 7.7 درصد در سال 2018 رشد یک درصدی را تجربه خواهد کرد.

اما پیش بینی ها درباره اروپا متفاوت است و با آنکه اقتصاددانان پیش بینی می کنند اوضاع اقتصادی جهان رو به بهبود است اما شک و تردیدها همچنان بر اروپا سایه افکنده است. یکی از دلایل این شک و تردیدها این است که هنوز پایان برگزیت و عواقب و پیامدهای آن در اقتصاد اروپا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا نامشخص است.

همچنین در سال جدید دو اقتصاد بزرگ اروپا در حوزه یورو یعنی آلمان و فرانسه انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو دارند و همین ابهام ها را درباره آینده اروپا بیشتر می کند. سازمان همکاری و توسعه اقتصادی رشد ضعیف 1.6 درصدی را در سال 2017 و رشد 1.7 درصدی را در سال 2018 برای اروپا پیش بینی کرده است.

آینده بازارهای سیاه آمریکا چه خواهد بود؟

سایه طرح های سیاهی بر بازارهای بورس دونالد ترامپ دیده می شود. سرمایه گذاران برخی سیاست های ترامپ را نسبت به اوباما بهتر ارزیابی می کنند اما همه نگران شخصیت غیرقابل پیش بینی او هستند. آیا ترامپ روابط بین المللی را تنها از طریق توییتر مدیریت خواهد کرد؟ عده ای این پرسش را مطرح کرده و از این بابت به طور جدی ابراز نگرانی کرده اند، اما برخی نیز معتقدند سخنرانی منطقی او جهان را شگفت زده کرده است.

شاید ترامپ در زمینه سیاست های خارجی و در روابط خود با دیگر کشورها غیرقابل پیش بینی باشد اما درمورد سیاست هایی که درباره اقتصاد داخلی آمریکا در نظر دارد قاطع خواهد بود. چنانچه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نیز برای رشد اقتصادی آمریکا در سال 2017 رقم 6 و برای رشد اقتصادی آمریکا در سال 2018 رقمی معادل 8 درصد را در نظر گرفته اند.سرمایه گذاران نیز باید بدانند آمریکا دیگر آن آمریکای سال 2013 نیست و ارزش ها از آن زمان تاکنون بسیار افزایش داشته است.

همچنین میزان ذخیره بانک مرکزی فدرال آمریکا در سال 2017 افزایش خواهد یافت زیرا چرخ های اقتصاد آمریکا به حرکت درخواهد آمد. در حال حاضر شرکت های گوگل و اپل سالانه درآمدی معادل 2500 میلیارد دلار از سرمایه گذاری های خود در خارج از کشور به دست می آورند و ترامپ قصد دارد شرایط را طوری ساماندهی کند که این شرکت ها سرمایه به دست آمده را در خود آمریکا سرمایه گذاری کنند.

منبع : Msn
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gw3moO4A
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه