شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

توفان به راه بیندازیم

9 سال پیش ( 1394/1/30 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

توفان فکری مدت زیادی است که برای آماده کردن ذهن افراد خلاق و کارمندان برای تصمیم‌گیری، خلق ایده و رفع مشکلات و مسائل به کار می‌رود، در این روش افراد خلاق در کنار هم قرار می‌گیرند تا بتوانند از میان مشکلات و مسائل پیرامون سازمان، راه‌حل و ایده‌های خلاقانه و نویی ایجاد کنند و بدین طریق به موفقیت سازمان‌شان کمک کنند. در اینجا این فکر به نظر مدیران و صاحبان کسب‌وکار می‌رسد که ما تا به حال برای حل مسائل در کسب‌وکار چقدر از توفان فکری استفاده کرده‌ایم و آیا اصلا این روش را می‌شناسیم یا خیر.

اکثر افراد در کسب‌وکار خود احتمالا حداقل یک بار از این روش استفاده کرده‌اند، حتی اگر متوجه آن نشوند و نام این روش را در زمان استفاده ندانند. مطلبی که بسیار مهم است استفاده‌ صحیح از توفان فکری است تا کاملا موثر و کارآمد و برای ما نتیجه‌بخش باشد. این روش موجب افزایش غنای ایده‌های بررسی شده می‌شود، بدین معنی که می‌توانیم راه‌حل‌های بهتری را برای مسائل پیدا کنیم. علاوه بر اینها چون توفان فکری روشی سرگرم‌کننده است، موجب می‌شود پیوستگی و ارتباطی بین اعضای گروه به وجود آید که راه‌حل‌ها را در محیطی مثبت و به دور از رقابت ارائه دهند. توفان مغزی ابزار پرطرفداری در بین مدیران است که از آن برای تولید راه‌حل‌های خلاقانه استفاده می‌شود، وقتی به دنبال آن هستیم تا از روش‌های تکراری و الگوهایی که به مرور زمان ایجاد شده است، رهایی یابیم. 

این شیوه بسیار کاراست و در آن به دنبال آن هستیم که شیوه‌های نگاه کردن به مسئله را توسعه دهیم. همچنین کمک می‌کند تا فرآیند حل مسئله به‌صورت گروهی، به یک فرآیند مطلوب و دوست‌داشتنی تبدیل شود. استفاده از اعضای گروه به ما کمک می‌کند تا تجربه متفاوتی از کار گروهی را در طول حل مسئله داشته باشیم. یکی از دلایلی که هرگونه اظهارنظر در جلسات توفان مغزی را آزاد اعلام می‌کند تفاوت در دیدگاه‌ها نسبت به یک مسئله است بدین صورت که هر فرد یک بعد قضیه را می‌بیند و تنها گوشه‌ای از واقعیت مسئله را لمس می‌کند و این یک امر طبیعی است که یک اظهارنظر برای فرد دیگری مسخره به نظر می‌رسد.

در روش توفان فکری هر کسی با نگاه خود و سطح آگاهی و اطلاعات خود مسئله را می‌بیند و تفسیر می‌کند و بر نظر خودش اصرار دارد، غافل از اینکه فقط بخشی از مسئله را دیده و در آخر همه به یک خرد جمعی و اتفاق‌نظر می‌رسند. ایده‌های هر فرد مانند برداشت‌های جزیی هر فرد از گروه حل مسئله است که هر کدام بخشی از مسئله را براساس دانش و اطلاعات فردی خودشان متوجه می‌شوند و اظهارنظر می‌کنند و در نهایت با ترکیب این فکرها و ایده‌ها می‌توان به دیدگاهی جامع دست یافت. بنابراین به نظر می‌رسد در محیط‌هایی که ایده‌های بازاریابی تکراری و بلااستفاده شده یا استفاده از کار گروهی برای خلق ایده‌های نوی بازاریابی بین افراد دشوار به نظر می‌رسد می‌توان با استفاده از این روش بازاریابان را تشویق به ورود به عرصه‌ای تازه از همفکری و فعالیت کرد و با کمترین هزینه ایده‌های تازه و موثر ایجاد کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JMXmviK0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه