جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

هر کارآفرینی می‌داند که اگر بخواهد کسب‌وکارش رونق پیدا کند، باید کاری کند که مشتری به محل کسب وکار او برگردد. اما چگونه این امر میسر می‌شود؟ تقریبا 57 درصد مالکان کسب وکارهای کوچک اعتقاد دارند که رابطه قوی با مشتری نیروی محرک در تجدید خرید از کسب وکار آنهاست. در حقیقت ارتباط ایجاد شده میان شرکت و مشتریان یکی از عوامل مهم در تکرار خرید مشتری است. قیمت کم، مکان مناسب، برنامه‌های وفاداری و توانایی ایجاد خدمات و محصولات متمایز هم تنها 10‌درصد نیروی محرک خرید است. آشکار است که ارتباط با مشتری برای رشد کسب وکارشما ضروری است. اما چگونه می‌توان ارتباطی ماندگار با آنها ایجاد کرد؟ چه شرکتی از نوع B2B باشید یا B2C ، راهکارهای زیر در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند.

تشکر و قدردانی از مشتریان

یک قدردانی از صمیم قلب در هنگام فروش، تشکر ایمیلی و هزاران راه دیگر برای نشان دادن مراتب قدردانی از مشتری وجود دارد. بعضی از این ایده‌ها شامل موارد زیر است:

*‌ دادن درصدی تخفیف به مشتری یا ارائه کوپن‌های خرید به او

*‌ دعوت کردن مشتری وفادار به رویدادهایی چون صرف عصرانه یا شام یا برگزاری و شرکت دادن او در قرعه‌کشی‌ها

*‌ نوشتن متن تشکر‌آمیز (نوشته با دست خط خودتان تاثیر بیشتری نسبت به ایمیل دارد)

*‌ تماس مستقیم با مشتری برای ابراز قدردانی و پیگیری‌های بعدی برای اینکه دریابید او از این اقدام راضی است و مجددا خرید می‌کند یا خیر.

*‌ فراهم کردن هدیه‌هایی کوچک در کنار خرید او

*‌ ارسال کارت پستال یا هدیه‌های کوچک به مناسبت جشن سالگرد ازدواج، تولد یا دیگر روزهای خاص مشتری.

درباره مشتریان‌تان بیشتر بدانید

از مشتری‌تان سوالاتی بپرسید و نظرات، نگرانی‌ها و علایق‌شان را دریابید. در هنگام پرسیدن سوالات تنها به‌عنوان فروشنده به او نگاه نکنید، بلکه کاملا بر خواسته مشتری تمرکز کنید. از نظر مشتریان استفاده کنید تا دریابید که نیاز آنها از کسب وکار شما چیست و چه کاری می‌توانید برای‌شان انجام دهید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند که ارزشی ماندگار ایجاد کنید و هنگامی که بر کمک به مشتری تمرکز می‌کنید، علاوه بر ایجاد ارتباط عمیق با او، خرید مشتری و بازگشت او را دائمی می‌کنید.

شش دانگ حواس‌تان به مشتری باشد

با ایجاد خدمات رایگان اضافی، توضیح درباره چگونگی استفاده درست از محصول و ارائه پیشنهاد برای انجام کارها به روش‌های مختلف، نشان می‌دهید که حواستان به مشتری است و این توجه نه تنها در هنگام خرید او، بلکه در همه مراحل وجود دارد. این روش اگر به درستی انجام شود، نه تنها سبب ایجاد رابطه با مشتری می‌شود، بلکه او را تشویق به خرید بیشتر محصولات و خدمات شما می‌کند.

مشتری را درگیر رویدادهای جمعی کنید

می‌توانید در رویدادهای جمعی شرکت کرده یا اسپانسر شوید و سپس مشتری را دعوت به حضور در آنجا کنید. در کارهای خیریه پیشگام بوده و علاوه بر مسئولیت اجتماعی وجهه خوبی از شرکت خود به‌جا بگذارید. در آخر اینکه ایجاد ارتباط با دیگر مدیران شرکت‌ها را فراموش نکنید. با درگیر شدن در سازمان‌های شبکه‌های آنلاین و آفلاین، رویدادهای کسب وکاری و کنفرانس‌ها و جلسات اتاق‌های بازرگانی یا گروه‌های صنعتی، ارتباطات ارزشمندی میان شرکت خود و مشتریان بالقوه خواهید ساخت. اگر مشتری‌ای محصول شما را به مشتری دیگری معرفی کند، نشانه این است که هیچ‌گاه ارتباطش را با شما قطع نخواهد کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XFUAhavo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه