شنبه, ۲۲ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 11 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

جایزه سالانه، بازاریابی سالانه

8 سال پیش ( 1394/5/17 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

پاداش و جایزه به معنی هر عامل خوشایندی است که به دنبال یک رفتار مثبت ارائه و باعث تکرار رفتار می‌شود. روابط و مناسبات بشری از زمان پیدایش انسان مبتنی بر این نوع توافق و دادوستد قدرت بوده است و به این ترتیب می‌توان رفتارها و عملکردهای سایرین را تحت کنترل خود در آورد و برای نیل به اهداف خود از این موضوع بهره برد و به‌نوعی با این ابزار می‌توان بر سایرین مسلط شد. همچنین می‌توان به جای عبارت ارتشا و تطمیع ‌از واژه‌های سودمند و مثبت پاداش یا تقویت‌کننده استفاده کرد. ممکن است اهدای پاداش باعث تثبیت ارزش وجودی مخاطبان شده و به خلق و خو و رفتار شایسته و نیکوی آنها در جهت اهداف شرکت و کسب‌و‌کار استحکام بخشد.

مدیران کارکشته و باتجربه می‌دانند که جایزه دادن، جشن گرفتن و تقدیر از مشتریان و کارکنان یکی از راه‌حل‌های بسیار مهم برای افزایش توان نیروهاست. بدون تقدیر از موفقیت‌ها، کارمندان خسته شده و نسبت به تلاش‌های خود در شرکت بدگمان می‌شوند. موضوع انگیزه دادن و تشویق مشتریان و کارمندان برای مدیران و ناظران از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. یک راه بسیار عالی برای یاد گرفتن در مورد انگیزش و تشویق مشتریان و کارمندان، این است که انگیزه‌های خود را دریابیم. کلید اصلی در انگیزه دادن به مشتریان و کارمندان، شناخت انگیزش‌های آنان است. افراد مختلف با چیزهای مختلفی انگیزه پیدا می‌کنند. هر قدمی که برای انگیزه دادن به کارمندانتان بردارید، ابتدا باید ببینید انگیزش هرکدام از آنها چیست. برای این منظور می‌توانید از خود آنها سوال کنید، به حرف‌هایشان گوش کنید و به کارها و عملکردهایشان دقت کنید. اینگونه فنون روانکاوانه در عین حال که بسیار دقیق و مطمئن هستند، می‌توانند گاهی خلاف انتظار ما عمل کنند. در این قسمت مثال‌هایی ارائه شده که در صورت درست عمل کردن می‌توانند فروش را افزایش دهند.

استفاده از این روش باعث می‌شود بتوان از حداکثر توان و نیروی تفکر و خلاقیت مشتریان و کارمندان استفاده کرد. بدین ترتیب می‌توان از مهارت‌های کارمندان برای انجام کارهای به‌خصوص در شرکت استفاده کرد. در این فرآیند بهتر است طریقه انجام کار را به خود آنها واگذار کنیم. این‌کار میزان زیادی از وقت مدیران و صاحبان کسب‌و‌کار را آزادتر خواهد کرد و همچنین باعث می‌شود کارمندان هم انگیزه بیشتری پیدا کنند و عملکردهای‌شان ارتقا یابد.

میل به خرید اغلب برخاسته از تصمیمی نیمه‌آگاهانه است و در حقیقت بیشتر این‌گونه تصمیمات نیمه‌آگاهانه است. دانستن دلایل ناآگاهانه‌ای که مردم به واسطه آن خرید می‌کنند و استفاده درست و سودمند از این اطلاعات به یک فروش فوق‌العاده حتی فراتر از حد تصور فروشنده کمک خواهد کرد. به‌عنوان مثال به این ترتیب که کارت‌های قرعه‌کشی برای محصولات خود ارائه دهیم. مثلا اگر یک مشتری تا یک مبلغ خاصی از فروشگاه شما خریداری کرد به او کارت قرعه‌کشی بدهید تا در یک قرعه‌کشی بزرگ شرکت کند تا به جایزه بزرگ شرکت شما دست پیدا کند، این می‌تواند روش مفید و موثری باشد. رقابت، تحریک‌کننده‌ترین ابزار استفاده از مشتریان است. این نوع رقابت‌ها افراد را تشویق به آزمایش محصول می‌کند و شور و شوق آنان را افزایش می‌دهد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/q4dA2Svr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه