جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

جمع‌ آوری و اشاعه رضایت‌ نامه‌ ها

9 سال پیش ( 1393/5/29 )
پدیدآورنده : حامد تقوی  

مشتریان و مخاطبانتان در فضای مجازی به شما بازخوردهای ویژه‌ای می‌دهند که مدیریت آنها برای کسب‌و‌کار شما اهمیت ویژه‌ای دارد. برای جمع‌آوری و اشاعه رضایت‌نامه‌های منتشر شده در فضای مجازی این چند نکته مهم را فراموش نکنید:

 

* زمانی كه از مشتریان خود درخواست رضایت‌نامه می‌كنید، در قبال تحویل آنها هدیه‌ای ندهید. آنها باید این كار را با صداقت كامل انجام دهند، در غیر این‌صورت اعتبار خود را به خطر خواهید انداخت.

* وب‌سایت‌ها و سرویس‌هایی را كه به تشخیص شما برای قرار گرفتن بازخورد‌ها مناسب‌اند، به مشتریان معرفی كنید. تمام سایت‌های متناسب با حرفه خود را فهرست كنید. چند نمونه از این سایت‌ها عبارتند از: Yelp.com،Google Places،BingLocal، ‍CitySearch.com، Yahoo! Local، Local.com، MerchantCircle.com، AngiesList.com.

* رضایت‌نامه‌ها در وب‌سایت، بهترین محتوایی است كه سایت می‌تواند داشته باشد. این یك تصدیق مردمی است و از هر آنچه در مورد خود بیان می‌كنید، متقن‌تر و تاثیرگذارتر است.

* آشنایی با قوانین مربوط به قرار دادن رضایت‌نامه‌ها اهمیت فراوانی دارد. همچنین درمورد ادعاهای گوناگونی كه دارید باید نهایت دقت را به كار بندید.

* در صورت امكان، تصویر، نام و شهر شخصی كه رضایت‌نامه را قرار داده است، در سایت بگذارید. این امر به طور چشمگیری اعتماد را افزایش می‌دهد. هرگز خود را مورد ارزیابی قرار ندهید، اجازه دهید مشتریان این كار را انجام دهند.

* مشتریان را وادار نكنید تا از طریق كامپیوتری كه در دفتر كار شما قرار دارد در نظرسنجی شركت كنند، چرا كه آدرس IP در تمام آنها یكسان است و این موضوع مورد‌توجه سایت‌های مرورگر قرار می‌گیرد. در عوض آنها را به استفاده از گوشی‌های هوشمند ترغیب كنید تا در منزل هم بتوانند رضایت‌نامه‌ها را پر كنند. به‌عنوان مثال، یك رستوران می‌تواند پیغامی با این عنوان برای مشتریان ارسال كند: «ما را یاری کنید که همین امروز در نظرسنجیYelp.com5پرطرفدار شویم، كاملا به ارزیابی شما اعتماد داریم.»

* از سرویسی نظیر freeconferencecall.com یا سایر سرویس‌های مشابه برای دریافت رضایت‌نامه‌ها استفاده كنید. هر زمان یك مشتری تماس گرفت و می‌خواست مطلبی را عنوان كند، به داخلی خود متصل و مكالمات را ضبط كنید. همچنین سرویس‌هایی وجود دارد كه این امكان را برای شما فراهم می‌آورد تا تنها اظهارات مشتریان را ضبط كنید، اما سرویس اول در اولویت قرار دارد، زیرا بیشتر قابل استناد است.

* مراقب مطالب مثبت در وبلاگ خود باشید و اجازه دهید تا کامنت ها در فضای دیگری نیز قرار گیرند.

* هر ایمیل مثبتی كه دریافت می‌كنید هم می‌تواند در فضاهای ویژه‌ای از سایت قرار گیرد.

* Twitter، Facebook و دیگر سایت‌های اجتماعی می‌توانند به‌عنوان منبعی از اظهارنظر‌ها یا گزارش‌های جدید مورد استفاده قرار گیرند. همچنین این اظهارنظرها باید با مخاطبان بیشتری به اشتراك گذاشته شوند.

* برای آگاهی از اخبار مطلوبی كه در مورد شما و حرفه شما در حال انتشار است، از Google Alerts استفاده كنید.

 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/sSv6ReJO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه