چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

درک درست از مدیریت ارتباطات

9 سال پیش ( 1393/6/19 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

بسیاری از مدیران امروزی، با وجود ادعاهای فراوان در همه‌فن‌حریفی از یک پدیده مهم در کار خود غافل هستند و آن مدیریت ارتباطات است. آنها بدون اینکه خود بدانند یا چه‌بسا دانسته به ارتباطات و اهمیت داشتن یک بخش روابط عمومی یا مدیر متخصص در حوزه ارتباطات اهمیت نمی‌دهند.

مطالعه موردی پیش رو موضوع را برای شما بیشتر باز می‌کند:
عصر کنونی، عصر ارتباطات است. بنابراین مدیرانی که کارشان ربطی به ارتباطات ندارد نیز این روزها و در عصر ارتباطات باید با مهارت‌های ارتباطی آشنا باشند.
هدف از این مقاله ارزیابی درک مدیران سایر حوزه‌ها از اهمیت و سهم ارتباطات در موفقیت‌های سازمانی است. همچنین این مقاله می‌کوشد توانایی‌های مقامات اجرایی ارتباطی در مشارکت در تصمیم‌سازی‌های استراتژیک را بسنجد.
در این ارتباط یک پرسش‌نامه با رویکرد کیفی استفاده شد. این پرسش‌نامه برای پنج هزار مدیر کسب‌و‌کار در شرکت‌های کوچک، به نسبت بزرگ و بزرگ در کل کشور نروژ فرستاده شد.


همان‌طور که گفته شد این پژوهش در کشور کوچک نروژ انجام شد و همین امر پژوهش را با محدودیت‌هایی روبه‌رو کرد. در این پژوهش مشخص شد که اکثر شرکت‌های حاضر در آن و پاسخگو به این پرسش‌نامه، دپارتمان یا بخشی برای ارتباطات یا مدیریت ارتباطات ندارند.

حتی مشکلاتی هم در تعریف عبارت‌هایی چون روابط عمومی و ارتباطات شرکت‌ها وجود داشت. اما باوجود تمام این محدودیت‌ها نتایج چندان غیرمعمول نبود چون آنها با ارتباطات به‌عنوان یک حرفه آشنا بودند اما درک درستی از جزییات کار نداشتند.


خوشبختانه این پژوهش باعث شد تا شرکت‌های مورد مطالعه با مفاهیم ارتباطی و اهمیت آنها آشنایی بیشتری پیدا کنند. آنها همچنین به این باور رسیدند که ارتباطات می‌تواند نقش موثری در موفقیت سازمانی‌شان ایفا کند.


موضوع این پژوهش به نسبت نو است چون کمتر کسی به سراغ مدیران سایر بخش‌ها رفته و از آنها درباره اهمیت ارتباطات و نقش آن در موفقیت‌های سازمانی پرسش کرده است. پیش‌تر، پژوهش‌ها پیرامون دیدگاه و رویکرد مدیران ارتباطی در این زمینه بوده است.


نتایج کلی در این پژوهش حکایت از این دارد که ارتباطات از نگاه مدیران سایر بخش‌ها در موفقیت کسب‌و‌کار چندان نقش مهمی ایفا نمی‌کند و اهمیتی به اندازه سایر رشته‌های مدیریت ندارد. اما جالب اینجاست که مدیران سایر بخش‌ها به مهارت‌های ارتباطی به‌عنوان مهم‌ترین بخش رشته ارتباطات نگاه می‌کنند.
در کل، اگر مدیران اجرایی در یک فرآیند تصمیم‌گیری بخواهند تصمیم بهتری بگیرند باید گرایش‌های استراتژیک خود را تقویت کنند. ارتباط عادی اما مهمی میان گرایش استراتژیک و درگیر شدن در فرآیند تصمیم‌گیری و نیز وارد شدن به یک فرآیند برنامه‌ریزی استراتژیک وجود دارد.

برچسب ها : کافه مدیران
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UbnfMwR0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه