یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 19 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

دنیای دیجیتال در سال 2016

7 سال پیش ( 1395/10/8 )
پدیدآورنده : رویا پاک سرشت  

سال 2016 ، روزهای پر فرازو نشیبی برای بازیگران دنیای فناوری بود . بسیاری از شرکت ها تلاش کردند تا گوی را از رقبای خود بربایند که در این میان برخی موفق و برخی ها هم شکست خورده بودند.

امروز نگاهی  به محصولات عرضه شده دیجیتالی در سالی که گذشت انداختیم تا روند توسعه شرکت های فناوری را به طور کوتاه مورد بررسی قرار دهیم.

گوشی های موفق

Galaxy S7

با وجود همه ناکامی های سال 2016 که گریبان سامسونگ را گرفته بود، باز هم نمی توان از موفقیت Galaxy S7 به سادگی عبور کرد. محصولی با دوربین فوق العاده قدرتمند و پردازنده 8 هسته ایExynos 8890. حافظه پردازنده این محصول 4گیگابیت است و سیستم عامل آن از نوع اندروید نسخه مارشمالو است. از مزیت های این تلفن همراه ضد آب بودن بدنه آن است که از دید بسیاری از کاربران حائز اهمیت بسیاری است. قیمت این تلفن همراه 518 دلار است.

iphone7

بدون تردید محصولات اپل چه خوب و چه بد یکی از جنجالی ترین محصولات عرضه شده در برهه های مختلف زمانی هستند. آیفون 7 این شرکت سپتامبر سال 2016 میلادی رونمایی و عرضه شد که طبق معمول توانست با استقبال زیادی روبه رو شود، گرچه این استقبال ها دوام زیادی نیاورد و پیش بینی  می شود آیفون 7 آنطور که باید به فروش نرسد.

Google pixel 

تلفن همراه گوگل که به سیستم عامل اندروید نوقا 7.1مجهز است و صفحه نمایشی 5 اینچی دارد جزو برترین تولیدات بازار تلفن همراه در سال 2016 بود. این تلفن هوشمند، باتری لیتیوم یونی 2770 میلی آمپری دارد و با دوربین 12 مگاپیکسلی خود برای عکاسی و فیلمبرداری گزینه ای مناسب محسوب می شود. وزن این تلفن همراه تنها 143 گرم است و بین تلفن های همراه پرحاشیه این روزها، جایگاه امن و مناسبی دارد. قیمت این محصول حدود هزار دلار است.

پوشیدنی ها

HTC Vive

این محصول از محبوب ترین هدست های واقعیت مجازی موجود در بازار و یکی از پرفروش ترین های کمپانی HTC در سال 2016 بود. این گجت به طور ویژه محبوب کاربران اهل بازی است. نوع نمایشگر این محصول OLED و رزولوشن آن 2160 در 1200 است. پلتفرم این هدست از نوع steam vr و زاویه دید آن 110 درجه است. بازیکنانی که از این هدست استفاده می کنند از یک مزیت بزرگ، یعنی صدای داخلی هدست بهره مند هستند. قیمت این محصول 799 دلار است.

Snap Spectacles

یکی از برترین گجت های پوشیدنی 2016، عینک اسنپ بود. عینکی هیجان انگیز با قابلیت ثبت ویدئوهای 10 ثانیه ای. زاویه دید این عینک تا360 درجه گسترده است و برهمین اساس اغلب کاربران احساس نمی کنند عینکی هوشمند بر چشم دارند.

بسیاری از کاربران این عینک را با گوگل گلس مقایسه می کردند و جالب تر اینکه برخی، این محصول را برتر از محصول تولیدی گوگل ارزیابی می کنند. امکان ویرایش تصاویر ضبط شده و اشتراک گذاری آن با کاربران اسنپ چت از دیگر مزایای مهم آن محسوب می شود. قیمت این محصول 130 دلار است.

Apple Watch Series 2

اگرچه کمپانی اپل در طول سال 2016 کم کار نبود، اما یکی از محصولات مفید و مهم این شرکت در طول این سال، ساعت جدید و هوشمندی بود که بسیاری از کاربران را هیجان زده کرد. این ساعت هوشمند ضد آب است و به صفحه کلید لمسی مجهز است. از خصایص جالب ساعت اپل، قابلیت اجرای بازی پوکمون گو در آن است.

این ساعت نسبت به نسخه اولیه خود 50 برابر پر سرعت تر است و قدرت پردازش گرافیکی قوی تری نیز دارد. نمایشگر این ساعت بسیار قدرتمند است و حتی زیر نور مستقیم آفتاب وضوحی قابل قبول دارد. قیمت این محصول 270 دلار است.

تبلت ها و لپ تاپ های موفق

Dell XPS 13

یکی از محبوب ترین اولترابوک های 2016 که توسط کمپانی dell ارائه شده Dell XPS 13 است. این محصول کم وزن (یک کیلو و 300 گرم)نمایشگری قدرتمند با 5.7میلیون پیکسل کلی دارد. پردازنده این دستگاه از پردازنده های نسل پنجم اینتل است و دارای دو پورتUSB 2,0 است. صفحه نمایش این محصول از نوع FullHD و لمسی است و پردازنده ای از نوع corei3 دارد. قیمت تقریبی این محصول 799 دلار است.

Microsoft Surface Studio

یکی از هیجان انگیز ترین رونمایی های سال 2016، رونمایی مایکروسافت از سرفیس بود. محصولی که یک رقیب تمام عیار برای imac محسوب می شد. درواقع مایکروسافت با ارائه نمایشگر 28 اینچی، زاویه قابل تغییر فوق العاده می سازد، افزون براین، فضای شناوری بین دست کاربر و صفحه نمایش ایجاد می کند و قدرت خلاقیت بی نظیری در اختیار گرافیست ها قرار دهد. محصولی که به سرعت به یکی از برترین های عرصه طراحی و گرافیک تبدیل شد و طرفداران خود را به دست آورد. قیمت این محصول 2999 دلار است.

macbook pro 2016

مک بوک جدید شرکت اپل از محصولات مهمی بود که در سال 2016 رونمایی شد. محصولی که 6/8 میلیون بار سریع تر از پاور بوک است. این محصول به نوار OLED لمسی مجهز است و در دو مدل 13 و 15 اینچی ارائه شده. این محصول که به پردازنده CORE INTEL I7 مجهز است، گرافیکی سه بعدی نیز دارد. قیمت پایه این محصول 239 دلار است.

اسپیکر هوشمند

Amazon Echo Dot

یکی از برترین محصولات آمازون که به جرات می توان گفت جزو برترین گجت های 2016 نیز رده بندی می شود amazon echo dot است. اسپیکری استوانه با طراحی منحصر به فرد که به سرعت جای خود را در دل مخاطبان باز کرد.

این بلندگوی حرفه ای که با سیستم بلوتوث نیز مدیریت می شود، بدون نیاز به هیچ تلاشی و تنها از طریق دریافت فرمان های صوتی کاربر به پخش انواع موسیقی می پردازد. این پخش کننده صوتی از طریق تلفن های همراه مبتنی بر اندروید یا نسخه های مبتنی بر ویندوز قابل کنترل است و با قیمت تقریبی 50 دلار به فروش می رسد.

LG SH7B

به نظر می رسد در سال 2016 رقابت سامسونگ و ال جی نه تنها در حوزه تولید نمایشگر های مختلف، بلکه در حوزه تولید اسپیکرها نیز بسیار داغ بوده است. اسپیکر هوشمند LG SH7B از برترین تولیدات ال جی در طول سال بود که با نرم افزار مکمل پخش موسیقی و کیفیت صدای عالی خود نظر مخاطبان سخت گیر را نیز به خود جلب کرده است. این محصول که به بلوتوث و ورودی HDMI نیز مجهز است 400 دلار قیمت دارد.

Pioneer SP BS 73 

پیونر یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان اسپیکر در دنیای فناوری است که در سال 2016 با تولید اسپیکر مدل SPEBS به فروشی قابل توجه دست یافت. این محصول با قابلیت پخش صدای دالبی کارکردی مناسب برای انواع سخنرانی ها و همایش های بزرگ دارد. طراحی منحصر به فرد و گنبدی شکل این محصول کمک می کند که صداها با بازتابش بسیار قوی و با کیفیت بالا پخش شوند. قیمت این محصول 749 دلار است.

R7 Wierless 360 

یکی از زیباترین محصولاتی که توسط سامسونگ در سال 2016 طراحی و ارائه شد، اسپیکر هوشمند R7 Wierless 360 است. این اسپیکر بی سیم با طراحی زیبا و منحصر به فرد خود قادر به پوشش دهی 360 درجه ای فشای اتاق است و طراحی براق و آیرودینامیکی آن لذت بصری و شنیداری این محصول را به طور همزمان تضمین می کند. کاربران می توانند در صورت دلخواه از سه پایه ای مکمل به عنوان لوازم جانبی استفاده کنند. قیمت این محصول 373 دلار است.

محصولات شکست خورده

Galaxy note 7

انفجار های پی درپی نوت 7، رمق سامسونگ را گرفت تا جایی که بعضی از سهامدار ان به فکر تجزیه این کمپانی موفق افتادند. البته براساس نظر سنجی ها، شرکت سامسونگ همچنان در بین کاربران محبوبیت دارد و شکست در تولید Galaxy note 7 نتوانست چندان به آبروی سامسونگ خدشه وارد کند.

Xiaomi Mi Mix

یکی از تلفن های همراهی که اخیرا و درماه های پایانی سال 2016 روانه بازار شد و به طور اخص در چین چندان فروش قابل توجهی کسب نکرد، تلفن همراه xiaomi mi mix بود. این تلفن همراه که پیش بینی می شد با دوربین 16 مگاپیکسلی و سنسورهای هوشمند خود به قلب تعداد زیادی از مخاطبان نفوذ کند، در عمل آنچنان که باید و شاید، موفق ظاهر نشد. دستگاهی که با قیمت تقریبی 520 دلار روانه بازار شد و باید دید با وجود عدم موفقیت چشمگیر در بازارهای چین در بازارهای جهانی چه عملکردی خواهد داشت.

توقف سیانوژن
چند روز پیش خبر  ناراحت کننده ای برای دوستداران سیانوژن مبنی بر توقف کار این کاستوم رام منتشر شد. به نظر می رسد فشار های وارده از سوی شرکت های بزرگ موفق ترین کاستوم رام اندرویدی را به لبه پرتگاه رساند. البته گفته می شود از سال آینده سیانوژن با نام LineageOS به دست کاربران می رسد.

دنیای بازی

Xbox One S

مایکروسافت امسال با عرضه نسخه جدید کنسول خود بار دیگر قدم به صنعت پردر آمد بازی های دیجیتال گذاشت. Xbox One S محصول جدید این کمپانی بود که با قیمت پایه 300 دلار روانه بازار شد.

Playstation

سونی هم برای نبرد با رقیب دیرینه خود یعنی مایکروسافت، نسخه ای جدید از کنسول بازی خود را روانه بازار کرد که در همان روز های آغازین توانست رکورد فروش به یاد ماندنی از خود به جای بگذارد.

پوکمون گو

شرکت نینتندو پس از سال ها توانست دوباره در صنعت بازی های دیجیتال بدرخشد، البته این بار نه به خاطر ارائه کنسول جدید، بلکه با عرضه نسل جدید از بازی های واقعیت مجازی محبوبیت از دست رفته خود را دوباره به دست آورد. پوکمون گو نام خود را به عنوان یکی از موفق ترین بازی های ارائه شده در تاریخ بازی های رایانه ای ثبت کرد. این بازی در سه ماه نخست عرضه بیش از 600 میلیون دلار فروش رفت.

ماریو

اپل به تازگی بازی نوستالوژی ماریو را با تغییراتی به اپل استور آورد که با استقبال زیادی روبه رو شد. در روز نخست ارائه این بازی روی اپ استور، این سامانه برای دقایقی به دلیل هجوم کاربران از کار افتاد. سوپر ماریو تنها در 4 روز 40 میلیون بار دانلود شد.

ارتباط با نویسنده: royapakseresht@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NtTMzyno
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه