جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
ستاره‌های تبلیغات

ریموند روبیکام پدر تبلیغات مدرن

7 سال پیش ( 1395/4/22 )
پدیدآورنده : علیجاه شهربانویی  

در شماره پیشین ستاره های تبلیغات، با بررسی زندگی حرفه ای آقای ریموند روبیکام، این مسئله بسیار بارز بود که وی اساس کار شرکت تبلیغاتی Y&Rرا بر تحقیقات بازار قرار داده بود و حتی ایده های خلاقانه را نیز متاثر از فرآیند شناخت و تحقیق راجع به محصولات می دانست. در این شماره نیز بخشی دیگر از فعالیت های او را منعکس خواهم کرد.

یکی از نکات مهمی که آقای روبیکام در طول مدت ریاستش بر Y&R انجام داد، چک کردن منظم تاثیرات تبلیغات بود.

کاری که تا آن زمان هیچ یک از رقبایش انجام نمی دادند. مغز متفکر تحقیقات بازار شرکت، آقای گالوپ برای اندازه گیری رسانه ها، یک روش ابداع کرد که میزان مخاطبان، میزان تاثیرپذیریشان از تبلیغات و تاثیر در نقطه فروش را اندازه گیری می کرد.

پس از آن آقای روبیکام خودش یک فرآیند را به بخش تحقیقات بازار پیشنهاد داد که در آن چگونگی قضاوت مخاطبان درباره برنامه های رادیویی را مشخص می کرد.

در حقیقت در این فرآیند، میزان واکنش مخاطبان به برنامه های مختلف مثل کمک به کلیسا، یا انجمن های زنان و نظایر آن با توجه به برنامه های رادیویی پخش شده اندازه گیری می شد.

همچنین در این شیوه میزان علاقه، یا نفرت و حتی بی تفاوتی مخاطبان به بخش های مختلف برنامه ها مورد توجه قرار می گرفت. در ابتدا دفترهای یادداشت و مداد تنها ابزار گروه تحقیقات بازار Y&R برای بررسی عقاید مخاطبان بود. اما پس از مدتی شرکت جنرال الکتریک یک دستگاه برای این شرکت ابداع کرد که به وسیله آن راحت تر نظرات را جمع آوری کنند. این ماشین به نوعی نخستین وسیله از گروه ماشین ها و برنامه های امروزی است که برای مقاصد آزمون های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

همان طور که از طرز نگاه روبیکام به حوزه بازاریابی کاملا مشهود است، او تنها از این ابزار برای گسترش شرکت یانگ و روبیکام استفاده نمی کرد، بلکه بازاریابی به عنوان علاقه شخصی نیز برای او مطرح بود.

به همین جهت در سال 1930 میلادی، Tide را از کمپانی معظم Time خرید و آن را برای هشت سال متوالی به عنوان یکی از انتشارات پیشرو در حوزه نشر حقایق و نظریات بازاریابی هدایت کرد.

در سال 1937 برای همگان محرز شد که آقای روبیکام سهم برجسته ای در ارتقای حرفه تبلیغات داشته است و به همین خاطر از او به خاطر خدمات برجسته اش تقدیر شد. او جوان ترین تبلیغاتچی بود که توانسته بود تا آن زمان به این مرتبه دست یابد.

دوره بازنشستگی

در سال 1944 میلادی که با اتمام جنگ جهانی دوم مقارن بود، کم کم اندیشه بازنشستگی در ذهن آقای روبیکام نقش بست.

او برنامه ریزی طولانی در این باره داشت و همواره بیان می کرد همان طور که زمان زیادی از بهترین سال های عمرش را برای تبلیغات و بازاریابی صرف کرده است، زمان آن فرا رسیده تا وقتی را نیز صرف مسائلی از زندگی اش کند که خارج از چارچوب کار و تبلیغات است.

این مسئله مقارن بود با قدرت و شکوه شرکت یانگ و روبیکام. این شرکت توانسته بود در آن سال با رقم فروش 50 میلیون دلار در سال به عنوان دومین شرکت بزرگ تبلیغات آمریکا عرض اندام کند.

 او 21 سال به تبلیغات خدمت کرد در حالی که 17 سال از آن را به عنوان مدیر ارشد، مشغول به فعالیت بود.

شاید به خاطر تمام خدماتش در حوزه تبلیغات و نوآوری های جالب توجهش باید او را پدر علم تبلیغات نوین نامید.

مشاور تبلیغات و برندسازی

ارتباط با نویسنده: alijah.ir

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oXplnkbs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه