دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

خودشناسی معنای بسیار وسیعی دارد و فقط شناخت موقعیتی را كه هم اكنون از آن برخورداریم، شامل نمی‌شود. خودشناسی حقیقی آن است كه بدانیم از كجا و به چه منظور آمده‌ایم، كجا هستیم و به كجا می‌خواهیم برسیم. خودشناسی در حقیقت از پیدا كردن پاسخ این سوالات حاصل می‌شود. معیار کلی شناخت خود ایمان و عمل صالح و صفات اخلاقی نهادینه شده است. برای اینکه بدانیم چگونه هستیم باید با وصف ایمان و شاخصه‌های مومنین و صفات و کمالات ایشان آشنا باشیم و خود را با این معیارها و شاخص‌ها بسنجیم تا ببینیم در کجای راه هستیم و چه مقدار به این شاخصه‌ها نزدیک یا دوریم تا بتوانیم به جبران نواقص پرداخته و خودسازی کنیم.

35264613613623246236247347345

خودشناسی شاید در نگاه اول فقط یک مفهوم فلسفی به نظر برسد، اما در بسیاری از حوزه‌ها ازجمله بازاریابی کارکرد دارد. بازاریابی بدان معنا است که نیاز‌ها و عوامل رفع نیاز باید شناخته شود تا مرحله دادوستد و کار آفرینی پدید‌ آید که در این صورت می‌توان پاسخی صحیح به درخواست‌های جامعه داد، یک بازاریاب موفق باید به این نکات توجه ویژه‌ای داشته باشد.این نوع از بازاریابی رویکردی نوین برای پاسخ دادن به نیازها و نیازمندان در همه شرایط مانند رونق و رکود است، بازاریاب یا هر فردی که در هر حالتی پاسخگو باشد آرامش و محبوبیت را در بین مردم ایجاد می‌کند. باید دانست که خود تحول امری نادر است، از همین رو نباید انتظار داشت که همه افراد بتوانند تحول ایجاد کنند، اما باید به فکر ایجاد تحول و جهانی کردن آن بود. بازاریابان نیاز ایجاد نمی‌کنند بلکه این افراد باید به دنبال تحریک نیازها باشند که برخی به اشتباه بیان می‌کنند که بازاریابان باید نیاز ایجاد کنند، البته این تحریک نیازها باید در صورتی باشد که سبب آزار دیگران نشود. این سیستم عبارت از شناخت نظام بازار و چاره‌یابی و پاسخگویی به نیازها و نیازمندان در شرایط گوناگون است، مبنای پاسخگویی مسئولیت‌پذیری انسان‌ها است؛ اگر حس مسئولیت در فردی وجود نداشته باشد، نمی‌تواند پاسخگویی به نیازها را انجام دهد. شناخت واقع‌بینانه شرکت خود،

شناخت رقبای اصلی و در حال پیشرفت، شناخت همکاران و شناخت شرایط حاکم بر بازار از ارکان مهم بازاریابی است. محصولاتی که ارائه می‌شود باید بازار‌پذیر باشد، بازارپذیری به معنای در نظر گرفتن مشخصات، منافع و مزایای جنس و تطابق آن با نیاز مشتری است، همچنین موضوعات قیمت، توزیع در دسترس، تبلیغ و ترویج رسا و سبدهای کاربردی زیرمجموعه بازاریابی پاسخگو هستند. سازگاری به معنای تسلیم نبوده بلکه به مفهوم تنظیم است، سازگاری بدان معنا است که فروشنده با کنار آمدن با مشتری عرصه موفقیت را برای خود ایجاد کند.

عقیده ایمانی به معنای اعتقاد و توکل بر خداوند و عقیده حرفه‌ای به معنای باور بر کاری که انسان انجام می‌دهد نقش بسیار مهمی در به ثمر رسیدن کارها دارد؛ همچنین عشق و علاقه، توانمندی و قابلیت و عمل صالح نیز باید در امور بازاریابی و کاری در نظر گرفته شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pZqRLj58
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه