مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور از مسمومیت غذایی ۳۰ نفر از ساکنان آسایشگاهی در پاکدشت خبر داد و گفت: سه نفر از این افراد قبل از رسیدن اورژانس جان خود را از دست داده و ۲۷ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. بر اثر این مسمومیت غذایی سه مرد که متولد سال‌های 37، 36 و 45 بودند قبل از رسیدن نیروهای اورژانس جان خود را از دست داده و 27 نفر دیگر نیز به‌شدت مسموم شدند که به سرعت به بیمارستان منتقل و مداوا شدند. خالدی گفت: پس از مرخص شدن این افراد از بیمارستان، حال یکی از آنها دوباره بد شده و به بیمارستان پاکدشت و سپس بیمارستان لقمان منتقل شده است. حال او اصلا خوب نیست و برای نمونه‌برداری به بیمارستان لقمان منتقل شده است. سخنگوی اورژانس کشور در مورد علت این مسمومیت گفت: موضوع از دو جنبه پلیسی و بهداشتی در حال پیگیری است که ما از جنبه بهداشتی می‌توانیم بگوییم که غذایی که این 30 نفر مصرف کرده‌اند نمونه‌برداری و به آزمایشگاه وزارت بهداشت و پزشکی قانونی ارسال شده است تا مشخص شود که علت مرگ آنها مسموم بودن غذاها بوده یا اینکه این غذاها حاوی میکروب خاصی بوده است.