یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 12 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

گزارش منتشرشده از سوی گروه خودروسازی تویوتا موتور ژاپن حاکی از آن است که به دلیل ایجاد وقفه در برخی از خطوط تولید خودروهای این شرکت، از میزان تولید و فروش آن کاسته شده و این موضوع زمینه را برای سقوط این خودروساز ژاپنی به رده دوم بزرگ ترین خودروسازان جهان از حیث تولید و فروش خودرو فراهم کرده است. 

در این راستا گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان که ماه ها است به دلیل جنجال های ناشی از تقلب در آمارهای ارائه شده از میزان آلایندگی خودروهای دیزلی این شرکت تحت فشار شدید رسانه ها و نهاد قانون گذار در اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا قرار دارد، توانسته است با استفاده از فرصت ایجاد شده با افزایش تولید و فروش خودروهای خود در بازارهای جهانی عنوان بزرگ ترین خودروساز جهان در نیمه نخست سال جاری میلادی را از آن خود کند.

فولکس واگن بزرگ ترین تولید کننده خودرو در نیمه نخست سال 2016

صعود غول خودروسازی آلمان به رده نخست تولید و فروش خودرو در شرایطی تحقق می یابد که میزان فروش گروه خودروسازی تویوتا با احتساب برندهای لکسوس و دایهاتسو درحد فاصل ماه های ژانویه تا ژوئن به میزان 06/0 درصد کاهش یافته و به 4 میلیون و 990 هزار دستگاه رسیده است. انتشار این آمار از سوی تویوتا در حالی صورت می گیرد که این شرکت خودروسازی در مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی 5 میلیون و 20 هزار دستگاه خودرو تولید کرده است.

از سوی دیگر گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد این شرکت در شش ماه نخست سال 2016 میلادی رقمی معادل 5میلیون و 100 هزار دستگاه خودرو تولید و به بازارهای جهانی عرضه کرده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته حاکی از رشد 5/1 درصدی تولید و فروش خودروی این شرکت آلمانی است.

لازم به ذکر است که هر دو شرکت تویوتا و فولکس واگن آمار مربوط به فروش خودروهای سنگین خود را در فرآیند ارائه آمار کلی تولید و فروش خود محاسبه می کنند. در رابطه با صدرنشینی فولکس واگن در جدول تولید و فروش خودرو در جهان، کارشناسان معتقدند که کسب رتبه نخست از سوی فولکس واگن و کنار زدن تویوتا توسط این شرکت آلمانی پس از جنجال های ناشی از تقلب در ارائه اطلاعات واقعی از میزان آلایندگی خودروهای دیزلی این شرکت، می تواند گام بلندی برای عبور این خودروساز بزرگ آلمانی از جنجال های مذکور باشد.

اگرچه فولکس واگن جای بزرگ ترین خودروساز ژاپن را در زمینه تولید و فروش خودرو در جهان به خود اختصاص داده است، اما براساس اطلاعات منتشر شده تقاضا برای خودروهای تولید شده با برند فولکس واگن چندان جالب توجه نبوده و بیشترین میزان تقاضای ثبت شده برای دیگر برندهای زیرمجموعه این برند نظیر پورشه، آئودی و اشکودا گزارش شده است. در این راستا فولکس واگن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که با توجه به افزایش تقاضا برای محصولات این شرکت در غرب اروپا و چین، انتظار دارد میزان فروش کلی سال جاری میلادی این شرکت رکورد 9 میلیون و 930 هزار دستگاه سال گذشته آن را پشت سر گذاشته و رکورد جدیدی را ثبت کند.

گفتنی است پس از فولکس واگن و تویوتا، گروه خودروسازی جنرال موتورز آمریکا که بزرگ ترین خودروساز ایالات متحده محسوب می شود، سومین خودروساز بزرگ دنیا محسوب می شود.

منبع : رویترز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Zi9wUJfL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه