دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیریت امروز

قانون پل طلایی را در تجارت رعایت کنیم

8 سال پیش ( 1394/8/26 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

نگرش مثبت یکی از قدرتمندترین ابزارها برای کسب موفقیت است. افراد مثبت برای زندگی کردن و بودن در کنار دوستان و خانواده خود نسبت به دیگران از هیجان بیشتری برخوردارند. مهم نیست چه وضعیتی دارند، همیشه به دنبال پیروزی و رسیدن به عزت و سربلندی هستند. با این پیش‌زمینه فکری سراغ یک قانون طلایی می‌رویم؛ قانون پل طلایی در واقع به دو طرف مذاکره بر می‌گردد به‌گونه‌ای که اگر متوجه شدیم طرف مقابل ما حقیقت را نمی‌گوید نباید آن را فاش کنیم، در واقع باید امانت‌دار باشیم.

در این قانون ما یاد می‌گیریم با طرف مذاکره روراست باشیم اما اگر طرف مقابل این‌گونه نبود نباید فاش کنیم. این قانون سبب می‌شود مشتری به ما اعتماد کند و متوجه شود که ما کاملاً به همه امور تمرکز داریم. فاش کردن دروغ مشتری جز به‌هم‌ریختگی اوضاع کمک دیگری نمی‌کند. مفهوم پل طلایی یک قانون بسیار کهن است که می‌گوید اگر دشمن به شما حمله کرد و از پلی روی رودخانه‌ای گذشت، پل پشت سرش را خراب نکنید؛ چون وقتی دشمن بداند دیگر راه برگشتی ندارد، انرژی و تلاشش برای شکست دادن شما مضاعف خواهد شد.

3457742624624762472136136242476

بهترین کاری که در این شرایط می‌توان انجام داد این است که پل پشت سر رقیب ما از طلا ساخته شود تا در صورت عقب‌نشینی، باز هم احساس افتخار کند و به این ترتیب با هوشیاری و تفکر ماندگاری خود را تضمین کرده‌ایم و آن رقیب و به عبارتی دشمن را به دوست وفادار خود تبدیل کرده‌‌ایم. پس ما، نه‌تنها نباید طرف مقابل‌مان را در تجارت ضایع کنیم، بلکه حتی موظف هستیم کمک کنیم که او خطایش را به شیوه آبرومندانه‌ای بپوشاند و عقب‌نشینی کند. در این صورت، رابطه قابل‌ ترمیم خواهد بود.

فروشنده شاید درباره اطلاعات و دانش‌های ذکرشده بتواند خود را به سطح قابل قبولی از آگاهی برساند، اما عنصر حیاتی، حلقه واسط و رمز هماهنگ‌کننده این اطلاعات و دانش‌ها، طرز تفکر و نگرش فروشنده است. نگرشی که سبب برتری وی بر دیگر فروشندگان و پیروزشدن آنها در جلب مشتری می‌شود، این نگرش به آنها ایده و الهام می‌دهد و رویکردی است که به آن نگرش مثبت گفته می‌شود.

این تفکر ذهنی و دیدگاه متکامل، مستمراً در جست‌وجوی بهترین‌هاست. برای این نوع نگرش ناامیدی بی‌معناست. انتظار پیروزشدن و بهینه بودن، توان روبه‌روشدن با هر موقعیت و شرایطی را در وی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود از تمام حوادث و اتفاقات، فرصت‌ها و جنبه‌های مثبت را درک کند. مطرح کردن دروغ و خیانت دیگران، تنها در حالتی معنا پیدا می‌کند که تصمیم گرفته باشیم دیگر تحت هیچ شرایطی به دوستی و همکاری با آنان ادامه ندهیم.

در واقع نوع نگرش به این معنی است که مدیران فروش یا فروشندگان حرفه‌ای نسبت به بازارهای جدید یا رویدادهای تازه از چه منظری نگاه می‌کنند. در بسیاری از موارد شکل صحیح تعریف وقایع یا بیان موضوعات، در زاویه نگرش بسیار مهم است. واضح است که در نگرش مثبت و فرصت گرایانه، انگیزش بیشتری لحاظ شده است. در مدیریت فروش باید دقت بسیار زیادی بر این ظرایف کرد زیرا زاویه دید در مسائل می‌تواند در مخاطب ایجاد انگیزه و تمایل کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iHo6nd90
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه