جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
گفت‌وگو با هومن مطیعی‌خواه درباره مشاوره مدیریت فروش

مشاور فروش حرفه‌ای سازهای مخالف را چگونه کوک می‌کند؟

9 سال پیش ( 1393/6/22 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

مشاوران مدیریت فروش با چالش‌های بزرگی روبه‌رو هستند. اما شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین گرفتاری‌ آنها چگونگی مدیریت مخالفت‌ها با چشم‌اندازهاست. به این معنا که استدلال‌های مخالف در راه مشاوران و متخصصان فروش زیاد دیده می‌شود و این همان چالشی است که آنها باید راه‌حل‌هایی برای گذشتن از آن بیابند.
موانع سخت این ظرفیت را دارند که در هر یک از مراحل فرآیند خودشان را نشان دهند. فرقی نمی‌کند، کار در مرحله طرح موضوع باشد یا بعد از تایید شدن نهایی طرح. به‌عنوان نمونه ممکن است مدیر یک شرکت یا رییس یک سازمان به شما بگویید: «از روندی که در حال طی شدن است، رضایت داریم.» یا بگوید: «از وضعیت موجود چندان راضی نیستیم.»

مخالفت از نوع رییس
 برخورد شما به‌عنوان یک متخصص در امر فروش باید حرفه‌ای باشد. به این معنا که رییس یا مدیر را آگاه کنید که با شرکت‌های مختلف در حال تعامل هستید و اوضاع را تحت کنترل دارید. به او اطمینان دهید که در زمان لازم اقدامات مقتضی را انجام می‌دهید. نکته اینجاست که کنترل اوضاع اعتبار شما را صدچندان می‌کند.


یک راه دیگر برای جلب اطمینان مدیر یا رییس این است که نشان دهید، ارتباط‌های خوبی با اشخاص در شرکت‌های مختلف دارید. یعنی پیش از اینکه درباره شرایط با مدیر یا رییس به گفت‌وگو بنشینید، از نام‌ها در شرکت‌های همکار آگاه باشید. بدانید که مسئولیت هر بخش با چه کسی است. به این ترتیب، وقتی پا به اتاق رییس می‌گذارید، با بردن نام شخص مسئول خیال رییس را راحت می‌کنید که با خود شخص و نه صرفا مقام سازمانی‌اش آشنایی دارید.

جذب مشتری که ساز مخالف می‌زند
یک وظیفه دیگر مشاور مدیر فروش این است که با مشتریان احتمالی درست برخورد کند تا آنها را نپراند. فرض کنید از مشتری می‌شنوید که از این شرکت بازخوردهای منفی دیده و چندان تمایلی به مشتری شدن ندارد. باید چه کار کرد؟ زبان ریختن شاید در ابتدای راه کارساز باشد، اما راه‌حلی دائمی نیست. می‌توانید اول لبخند بزنید، حرف‌های مشتری را بشنوید و در نهایت، با او همدردی کنید. در این شرایط مشتری راغب می‌شود که حرف‌های شما را بشنود و کار به جایی می‌رسد که او به حرف‌های شما گوش دهد. پس صداقت را در یک مسیر آهسته و پیوسته به کار گیرید.
حالا اگر مشتری‌ها در این آشفته بازار گرانی‌ها از قیمت‌های سر به فلک کشیده یا چه بسا نکشیده، شکایت داشته باشند باید چه کار کرد؟ در چنین شرایطی، نقش مشاور فروش بسیار تعیین‌کننده است، می‌توان خدمات گوناگون را سطح‌بندی کرد. مثلا برای برخی خدمات هرچه امکانات خدمات بالاتر باشد، قیمت بالاتر رود. پکیج‌های مختلف لزوما نباید همه امکانات را در خود جای دهند. به زبان ساده‌تر مشتریان هدف دسته‌بندی شوند، از آنهایی که زیرخط فقر هستند تا کسانی که پول پارو می‌کنند، متناسب با پولی که پرداخت می‌کنند از پکیج‌های گوناگون استفاده کنند، البته اگر شما به‌عنوان مشاور خدمات متناسبی را پیشنهاد کنید.
راهکارهای ارائه شده می‌توانند هم رییس و مدیر را قانع کنند و هم مشتری‌ها را به سمت و سوی شرکت یا سازمان مورد نظر سوق دهند.

برچسب ها : کافه مدیران
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/heqdXgT3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه