شنبه, ۲۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 18 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

لبخندی که نشان از مهربانی دارد، در آگهی به‌عنوان المان اصلی به‌کار گرفته شده است؛ المانی که برند گراد برای نشان دادنش مانند آگهی‌های مناسبتی دیگرش سعی کرده از مفاهیم مرتبط با حوزه کاری خود استفاده کند. این توصیفات مربوط به آگهی مناسبتی برند گراد است که به مناسبت ماه رمضان اکران شده است.

در این طرح آگهی برند گراد از پس‌زمینه پارچه و المان دکمه برای رساندن پیام خود بهره‌برداری کرده است.در این طرح آگهی گروه ایده‌پردازی با نورپردازی روی المان دکمه، علاوه بر المان لبخند، المان ماه را نیز برای مخاطبان تداعی کرده‌اند.

برند گراد برای این طرح آگهی از شعار «رخت مهربانی به تن کن» استفاده کرده است. «فرصت امروز» به منظور بررسی این طرح آگهی گفت‌وگویی با کمیل زحمتکش مدیرخلاقیت و ایده‌پرداز تبلیغاتی و پیام بهاری مدیرهنری آگهی مناسبتی برند گراد داشته که در ادامه می‌خوانید.

بررسی جنبه مفهومی و ویژوال طرح آگهی

کمیل زحمتکش مدیرخلاقیت و ایده‌پرداز تبلیغاتی درباره آگهی مناسبتی برند گراد می‌گوید: این آگهی را بهتر است از دو جنبه مفهومی و ویژوال مورد بررسی قرار دهیم. استفاده از المان ماه برای آگهی‌های مناسبتی چندسالی ا‌ست رایج شده و بسیاری از برندهای ایرانی به سراغ این المان رفته‌اند. امسال استفاده از المان ماه برای آگهی‌های مناسبتی به نسبت سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

البته در آگهی‌های امسال طراحان تبلیغاتی تمام تلاش خود را کردند تا نگاهی مدرن‌تر و متفاوت‌تر به المان ماه داشته باشند و از زوایای مختلفی این المان را در طرح آگهی‌های مختلف به‌کار ببرند. یکی از برندهایی که سعی کرده نگاهی مفهومی‌تر به المان ماه و رمضان داشته باشد و از جنبه‌ای جدیدتر آن را در نظر بگیرد، برند گراد است.

گراد چندوقتی ا‌ست آگهی‌های مناسبتی مختلفی را اکران می‌کند و مخاطبان بالقوه و بالفعل این برند با روند حرکتی آن در روزهای مناسبتی کاملا آشنا هستند. این برند در این آگهی‌ها تلاش می‌کند یک رویکرد و یک استراتژی را در پیش بگیرد. استراتژی اصلی گراد برای آگهی‌های مناسبتی در آگهی ماه رمضان این برند نیز دیده می‌شود.

این روند حرکتی گراد جالب است ولی اگر کمی دقیق‌تر به طرح آگهی ماه رمضان این برند توجه کنید، نکاتی در آن باعث گنگی طرح شده که به نظر اگر گروه آنها را برطرف می‌کردند، طرح آگهی جذاب‌تر از چیزی که در حال حاضر مشاهده کردیم، می‌شد. یکی از نکات ابهام‌برانگیز طرح آگهی گراد شعار تبلیغاتی آن است.

با مخاطبان مهربان‌تر باشیم

زحمتکش که مدت‌ها در عرصه طراحی شعار تبلیغاتی نیز فعالیت می‌کند، درباره اسلوگان طرح آگهی گراد می‌گوید: شعار مناسبتی برند گراد «رخت مهربانی به تن کن» است. شعار مورد نظر قابل توجه است ولی گروه طراحی باید در نظر می‌گرفتند که وقتی از فعل «کن» استفاده می‌کنند به جمله اسلوگانشان لحن دستوری می‌دهند.

مخاطب با دیدن شعار حس می‌کند برند آن را دعوت به کاری نکرده بلکه با لحنی دستوری از او خواسته کاری را انجام دهد. کاری که شاید مخاطب قبل‌تر بدون هیچ تذکری آن را انجام داده است. وقتی برند در شعار صحبت از مهربانی کردن می‌کند، بهتر است با لحن مهربان‌تر نیز با مخاطبانش صحبت کند. اگر برند برای شعار آگهی از جمله «رخت مهربانی به تن کنیم» استفاده می‌کرد، مخاطب ارتباط بهتری با شعار برقرار و احساس می‌کرد که برند نیز در صدد همراهی‌ با او برای انجام کاری خیرخواهانه برآمده است.

در روزهای مناسبتی معمولا افراد به‌طور جمعی سعی می‌کنند کارهای انسان‌ دوستانه انجام دهند. پس برند نیز بهتر است خود را جزئی از مردم در نظر بگیرد و خود را در انجام چنین کارهایی شریک کند. در مجموع برند گراد به خوبی مفهوم مهربانی را از ماه رمضان جدا کرده و با کلمه رخت که یادآور حوزه فعالیتش است، مرتبط کرده است.

شعار مناسبتی گراد جالب است اما اگر کمی به لحن آن نیز دقت می‌شد، خروجی کار بهتر از این در می‌آمد. امکان دارد لحن شعار بار معنای مثبت آن را کاهش دهد و این موضوع نتیجه خوبی را به همراه نخواهد داشت.

سادگی و نگاه مینیمالی و متفاوت به ماه رمضان

زحمتکش درباره طرح آگهی برند گراد می‌گوید: آگهی از لحاظ طراحی و استفاده از المان‌های مختلف خوب است اما باز نکاتی وجود دارد که بهتر است به آنها نگاهی بیندازیم. نکته اولی که در طرح به چشم می‌خورد، المان لبخندی ا‌ست که با نورپردازی پایین المان دکمه شکل گرفته است.

طراح با استفاده از المان لبخند تلاش کرده مفهوم مهربانی را به مخاطبان منتقل کند اما از نگاه مخاطبان المان لبخند آنچنان با مفهومی مهربانی مرتبط نیست و معمولا افراد تا این المان را می‌بینند به یاد حس شادی و خنده می‌افتند. البته می‌توان در نظر گرفت که شاید تبعات مهربانی، شاد کردن افراد باشد ولی مخاطب برای یافتن رمزهای یک آگهی آنچنان برای آن وقت صرف نمی‌کند و تمایل دارد که در نگاه اول بتواند میان تمامی عناصر آگهی ارتباطی منطقی برقرار کند.

در این آگهی گروه طراحی تلاش کرده‌ ارتباطی میان لبخند و المان ماه نیز برقرار کند اما زاویه نگاهشان درست نبوده است. چون ماه در آسمان هیچ‌گاه به آن شکلی که در طرح آگهی گراد آمده خودنمایی نمی‌کند. پس برند بهتر بود برای رفع این مشکل راهکار مناسب‌تری را در نظر می‌گرفت. با تمام این توصیفات آگهی از لحاظ طراحی جالب است و گروه طراحی به خوبی از المان کوک‌های خیاطی به جای ستاره استفاده کرده‌ است.

آنها با این کار حس و حال متفاوتی به طرح آگهی داده‌اند. در نتیجه سادگی و نگاه مینیمالی و متفاوت به ماه رمضان در طرح آگهی مناسبتی گراد جذاب است. هماهنگی این طرح با طرح‌های قبلی مناسبتی گراد به خوبی حس می‌شود اما به نظر این طرح پختگی طرح آگهی‌های مناسبتی قبلی برند را ندارد. در مجموع نکاتی که در این گفت‌وگو مطرح شده در جهت بهتر شدن طرح آگهی ا‌ست وگرنه آگهی مناسبتی گراد خوب است و مخاطبان نیز به راحتی با آن ارتباط برقرار خواهند کرد.

حفظ هماهنگی تکنیک میان تمامی طرح آگهی‌های مناسبتی

پیام بهاری مدیرهنری آگهی مناسبتی برند گراد درباره آن می‌گوید: برند گراد از ایام نوروز به بعد برای روزهای مناسبتی امسال برنامه‌‌ریزی دقیقی کرده و تا به امروز در مناسبت‌های مختلف طرح آگهی‌هایی را اکران کرده‌ است. طرح آگهی مناسبتی ماه رمضان برند گراد نیز براساس همین استراتژی طراحی شده است.

در سری آگهی مناسبتی این برند سعی بر این بوده که یک ریتم و تن‌آوویس دنبال شود و مخاطبان با دیدن هر طرح آگهی به یاد طرح آگهی قبلی گراد و در نهایت به یاد برند گراد بیفتند. پس در مورد طرح آگهی مناسبتی گراد نیز تلاش کرده‌ایم که از همان شیوه و سبک مابقی طرح آگهی‌های مناسبتی پیروی کنیم. وقتی در آگهی تکنیک اجرا مشخص شود، فقط باید به دنبال ایده و کانسپتی گشت که بتوان با آن تکنیک طرح را طراحی کرد.

بهاری در مورد ایده‌پردازی طرح آگهی مناسبتی گراد می‌گوید: این روزها آنقدر از المان ماه برای آگهی‌های مناسبتی ماه رمضان استفاده شده که نزدیک شدن به این المان سخت است. بنابراین تلاش‌مان براین بود که نگاه متفاوتی به المان ماه در طرح آگهی مناسبتی ماه رمضان داشته باشیم. در این طرح آگهی اولویت اصلی برجسته کردن کانسپت مهربانی و دیده شدن علامت لبخند در طرح آگهی بود. بعد از آن مخاطبان بعد از کمی دقت پی به المان ماه در آگهی می‌برند.

شعار آگهی نیز برگرفته از کانسپت مهربانی طرح آگهی مناسبتی برند گراد است. به نوعی از کانسپت مهربانی به شعار «رخت مهربانی به تن کن» رسیدیم. بهاری درباره تکنیک اجرای طرح آگهی مناسبتی گراد می‌گوید: در این طرح آگهی نیز به مانند طرح آگهی‌های مناسبتی دیگر ماه رمضان از تکنیک عکاسی استفاده کرده‌ایم. هدف استفاده از تکنیک همیشگی آگهی‌های مناسبتی برند گراد بود. با حفظ هماهنگی تکنیک میان تمامی طرح آگهی‌های مناسبتی بود که سراغ استفاده از یک تکنیک مشترک رفته‌ایم.

بهاری درباره استفاده از المان ستاره‌ها در طرح آگهی می‌گوید: ستاره‌ها بیشتر به منظور بهتر دیده شدن فضای شب و کوک‌های روی پارچه به‌کار رفته‌اند. مخاطب با دیدن ستاره‌ها سریع‌تر روی المان ماه و لبخند متمرکز خواهد شد. در این طرح آگهی زاویه تابیدن نور به دکمه از پایین بوده و شاید اگر از المان دیگری استفاده نمی‌کردیم، المان لبخند و ماه به خوبی دیده نمی‌شد. بهاری درباره رسانه‌هایی که این طرح آگهی از طریق آنها اکران شده می‌گوید: برای اکران این طرح آگهی از رسانه‌های چاپی و محیطی استفاده شده است.

ارتباط با نویسنده: nargesfaraji1389@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vxCyIZr4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه