دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 13 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

در هر شرکت یا محل کار صاحبان هر محصول یا خدمت دارای ابزاری قدرتمند هستند که می‌توانند از آن به‌عنوان یک بازاریاب رایگان و تمام وقت استفاده کنند. صاحبان کسب‌و‌کار می‌توانند فقط با استفاده از دستگاه ارتباطی تلفن با مخاطب خود ارتباط برقرار کرده و سعی کنند با استفاده از ارائه‌ اطلاعات لازم در مورد کالا یا خدماتی که می‌فروشند، به جای پخش آهنگ انتظار و متناسب با نیاز مشتری، او را به خرید کالا یا خدمات خود ترغیب و تشویق کند.

مخاطب، مشتری احتمالی است و با کمی هوشمندی می‌توان او را به مشتری بالفعل تبدیل کرد. در این نوع شیوه بازاریابی، مشتری، شرکت یا فرد بازاریاب را نمی‌بیند و نمی‌شناسد ولی اگر از شیوه‌ صحیح و حرفه‌ای ارتباطی استفاده شود، مشتری می‌تواند با او ارتباط برقرار کند و به خرید کالا یا خدمات تمایل نشان دهد. در این نوع بازاریابی می‌توان نکات ریز و فواید محصول را ذکر کرد تا هم در وقت و هزینه مشتری و هم شرکت صرفه‌جویی شود.

آشنایی کامل بخش عمده‌ای از مردم با وسیله‌ ارتباطی تلفن، در جریان ضبط پیام روی دستگاه تلفن شرکت و بیان نکات خاص و کوتاه و تازه از محصول یا خدمت بی‌تاثیر نیست. اما هر قدر هم که یک مدیر تجربه‌ زیادی از ارتباط تلفنی داشته باشد، باز هم مقوله‌ بازاریابی از طریق تلفن، مقوله‌ حرفه‌ای و جداگانه‌ای است و نیازمند توجیه، آموزش و تمرین در این زمینه است. بدون آموزش و تخصص، پس از تماس‌های بسیار از طرف مخاطبان و صرف انرژی خواهیم دید که هیچ‌کس برای خرید از ما پیگیر نیست و تلاش‌مان نتیجه‌ لازم را ندارد.

از آنجا که در این نوع بازاریابی نامحسوس و موثر ارتباط با مخاطبان یکجانبه است، سرعت عمل و بازدهی کار به دلیل انتقال اطلاعات سریع، افزایش پیدا می‌کند. در مورد آموزش پرسنل و کارشناسان فروش هم می‌توان گفت در صورتی که این افراد به لحاظ انطباق و هماهنگی روحی و فکری، برای این کار مناسب باشند، پس از آموزش‌های کوتاه و با تکرار و تمرین کافی می‌توانند به شکلی حرفه‌ای پیگیر فرآیند فروش و پاسخگویی به پیام‌ها باشند.
کارشناسان بازاریابی و فروش که از این شیوه استفاده می‌کنند به خوبی می‌دانند که بازدهی این شیوه زمانی تثبیت و تضمین می‌شود که فرد در این زمینه آموزش دیده و با جزئیات و نقاط قوت و ضعف آن آشنایی کافی داشته باشد. در غیر‌این صورت، نه تنها از تماس‌های تلفنی بی‌شماری که برقرار می‌شود، تعداد بسیار کمی به نتیجه و عقد قرارداد فروش منجر می‌شود، بلکه هزینه سنگینی هم از لحاظ هزینه‌ تماس تلفنی با مشتریان به شرکت شما تحمیل خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین مزایای ضبط پیام‌های کوتاه تلفنی و انتقال پیام به مخاطبان، صرفه‌جویی در هزینه‌هاست. هزینه زمانی و مالی که برای دعوت از مشتری برای حضور او در دفتر کار یا نمایندگی فروش یا برای حضور در محل کار مشتری صرف می‌کنیم، از جمله هزینه پذیرایی و حضور پرسنل و زمانی که باید برای قرار ملاقات با او و انتظار برای از راه رسیدن او صرف کنیم ده‌ها برابر بیشتر از زمان و هزینه‌ای است که برای برقراری تماس تلفنی با مشتری‌های‌مان صرف می‌کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dWpxLl2h
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه