پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

از آن جا که همه‌چیز نوشته و اولویت‌بندی شده، یک بازاریاب هدفمند نیازی ندارد ذهن خود را با کارهایی شلوغ کند که بعدا نوبتشان می‌رسد یا کارهایی که قبلا تکمیل کرده. هر کاری با هر موضوعی توجه خاص او را به سوی خود جلب می‌کند. مهم‌ترین چیز در ذهن یک بازاریاب هدفمند در لحظه‌ای که کاری را دست می‌گیرد، کامل کردن آن است تا سپس بتواند به کار بعدی روی فهرستش بپردازد. تنها روش موثر افتادن این نگرش این است که او، اطمینان کامل داشته باشد که هر کاری دست گرفته، می‌تواند از وقت و زمانی که صرفش می‌شود، استفاده بهینه ببرد. این‌جا است که یک بازاریاب نامنظم غالبا از مسیر اصلی خارج می‌شود.

به‌عنوان مثال، یک قرار برای فروش می‌گذارد و سراسیمه برای رسیدن به آن برنامه‌ آماده می‌شود ولی وقتی نخستین مرحله را آغاز می‌کند، تازه یادش می‌افتد که باید در اداره می‌بود و روی پیش‌بینی فروش ماهانه کار می‌کرد. دچار عذاب وجدان می‌شود، دیگر حواسش به این برنامه فروش نیست و بدین ترتیب، در پایان روز نیز از هیچ کاری بهره نبرده‌است.

یک بازاریاب منظم و هدفمند علاوه بر آنکه می‌داند چه وقت باید پیش‌بینی فروش ماهانه را انجام دهد، می‌داند این کار چقدر طول می‌کشد و برای انجام این کار با کارآمدی حداکثری، از چه چیزی خود را محروم می‌کند. به‌خاطر این آگاهی، یک بازاریاب هدفمند می‌تواند در یک زمان تعیین شده به سراغ برنامه‌ فروشی موفق برود و حتی اوقات خوشی را بگذراند و فقط روی کاری که در لحظه انجام می‌دهد، یعنی آن برنامه فروش تمرکز داشته باشد.  برای یک بازاریاب موفق بهترین روش تمرکز بر کارها این است که روزهای خود را برنامه‌ریزی کرده و فهرستی از کارهای روزانه خود تهیه کند.

هیچ چیز مانند لیست برنامه‌کاری نمی‌تواند ذهن او را متمرکز کند. وقتی کارهای روزانه خود را فهرست‌وار می‌نویسد و آن ‌را کنار خود قرار می‌دهد، این فهرست مرتبا به او یادآوری می‌کند که باید چه کاری را انجام دهد و از آن مسیر اصلی منحرف نخواهد شد. برای یک بازاریاب موفق و هدفمند اختصاص دادن وقت به همکاران موجب حواس‌پرتی می‌شود. در یک اداره شلوغ، افراد مرتبا درحال رفت‌و‌آمد و گفت‌و‌گو هستند. 

کسی که به‌عنوان یک بازاریاب در یک تیم کاری فعالیت می‌کند، مرتبا باید با همکاران خود در ارتباط باشد.بنابراین لازم و ضروری است که برای گفت‌و‌گو با سایرین، زمان مناسبی را اختصاص دهد. به‌جای اینکه هر 10دقیقه یک‌بار کسی کنار میز او بایستد و سوال کند، زمانی از روز را به این‌کار اختصاص دهد. به این ترتیب در سایر اوقات، او تنها مشغول کار خود خواهد بود.

یک بازاریاب موفق و هدفمند از بسته‌بندی زمان استفاده می‌کند. بدین ترتیب که به‌جای تمام کردن یک باره کارها، برای مدت زمان‌های محدودی مثلا نیم‌ساعت روی آن کار کند. درطول این مدت‌زمان مشخص، یا کار به اتمام می‌رسد یا بقیه آن به زمان دیگری موکول می‌شود. روز دیگر، دوباره بخشی از آن پروژه کاری را به‌دست بگیرید. به این ترتیب، کار او همیشه برایش تازگی دارد و تمام اوقات کاریش را پر می‌کند. با این راهکارهای ساده می‌توان به یک بازاریاب متمرکز و خاص بدل شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GDRXsYBZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه