جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

یک بازاریاب موفق می‌داند که اگر می‌خواهد به نتیجه مطلوب دست ‌یابد، باید به مسئله واگذار کردن توجه لازم را مبذول دارد. او به خوبی آگاه است که نمی‌تواند همه کارها را خودش انجام دهد و عاقلانه‌ این را نیز می‌داند که در این زمینه تلاشی هم نباید بکند. چون در برخی زمینه‌ها مثل بعضی‌ افراد خبره نیست و باید از صاحبان فن در بسیاری از زمینه‌های شغلی‌اش کمک بگیرد. اگر بخواهد همه کارها را خودش انجام دهد، آن کارهایی را هم که در آنها تخصص دارد، با انسجام لازم انجام نخواهد داد. یا باید برخی کارها را به دیگران واگذار و به آنها اعتماد کند که آنها را تکمیل کنند یا موفقیت‌هایش را فقط به کارهایی محدود کند که می‌تواند از لحاظ فیزیکی از عهده‌شان برآید.

یک بازاریاب منظم، بهتر از دیگران می‌فهمد که چه کارهایی فقط از دست او برمی‌آید، بنابراین بیشتر وقت خود را صرف انجام آن کارها می‌کند. کارهایی که می‌تواند توسط دیگران انجام شوند، واگذار می‌شوند تا بازاریاب هدفمند بتواند در مدتی کم و با کارآمدی بیشتر کارهایی را انجام دهد که اگر قرار بود همه را خودش انجام دهد، به آن خوبی از عهده‌شان بر نمی‌آمد. البته اوقاتی بوده که گفته می‌شود اگر می‌خواهی کاری را درست انجام دهی، باید خودت انجامش دهی، اما فقط یک بازاریاب نامنظم به چنین حرفی اعتقاد دارد.

برون‌سپاری به واگذاری انجام فرآیندها یا فعالیت‌های داخلی یک کسب‌و‌کار به یک تامین‌کننده خارجی تحت قرارداد مشخص اطلاق می‌شود. هنگامی که یک سازمان برخی فعالیت‌ها یا فرآیندهای کسب‌و‌کار خود را به عرضه‌کننده‌ای در بیرون از شرکت یا سازمان خود بسپارد این عمل را برون‌سپاری می‌نامند. در بسیاری موارد در برون‌سپاری، حق تصمیم‌گیری هم به سازمان دیگر واگذار می‌شود. تعاریف بسیاری برای برون‌سپاری وجود دارد، اما یکی از اساسی‌ترین آنها، واگذاری خدمات به شخص ثالث است.

با توجه به فناوری اطلاعات، برون‌سپاری می‌تواند هر چیزی از برون سپاری فناوری اطلاعات و مدیریت فناوری اطلاعات گرفته تا برون‌سپاری خدمات بسیار کوچک و ساده و همه چیز در این میان را شامل شود.رایج‌ترین دلیل برای تصمیم به برون‌سپاری صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. دستیابی به هزینه پایین‌تر ناشی از صرفه‌جویی در هزینه‌ها در قیاس با کسب‌و‌کارهای دیگر است. به دلیل آنکه سازمان امکان ایجاد صرفه‌جویی در همه فرآیندهای کسب‌و‌کار خود را ندارد اقدام به برون‌سپاری می‌کند تا از مزیت‌های موجود در کسب‌و‌کارهای دیگر استفاده کند.

بازاریابان موفق و هدفمند دریافته‌اند که موفقیت نیازمند کسب و حفظ استراتژی‌های برنده و شایستگی‌های مهارت و دانش تخصصی که موجب ایجاد مزایای رقابتی برای سازمان می‌شود است. در این راستا برون‌سپاری به‌عنوان یک تصمیم راهبردی و حساس، موجب گسترش توانایی سازمان‌ها و دستیابی به راهبرد شایستگی‌های اصلی در محیط کسب‌و‌کار جهانی شده است.

در واقع برون‌سپاری عبارت است از عملیات واگذاری برخی فعالیت‌های داخلی یک سازمان به تامین‌کننده آن در بیرون از سازمان در قالب یک قرارداد بلند‌مدت. برون‌سپاری با کوچک‌سازی و چابک کردن سازمان، کاهش و کنترل هزینه‌ها، دسترسی به منابع غیرداخلی، تقسیم ریسک و مدیریت وظایف مشکل و گاهی امکان‌ناپذیر سبب بهبود عملکرد شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/duy9v0YR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه