پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

تعداد بسیاری از کراس‌اوورهای شهری که به آنها مینی SUV یا شاسی‌بلندهای کوچک نیز گفته می‌شود از حیث فروش موفق شدند تا کیا سورنتو را پشت سر بگذارند. خودروهایی نظیر شورولت تراورس، فورد اِج، فورد اکسپلورر، جی‌ام سی ترین، هوندا پیلوت، هیوندای سانتافه و. . . فروش بیشتری از سورنتو داشته‌اند. اگرچه سورنتو اخیراً با مشکلاتی در زمینه میزان فروش مواجه بوده است، معرفی نسل سوم این خودرو به بازار توانسته میزان فروش آن را بهبود بخشد.

پیش از آنکه وارد نسل جدید سورنتو شوید متوجه برخی تغییرات اعمال شده در آن خواهید شد. چراغ‌های جلو کوچک‌تر شده‌اند و یک جلوپنجره بزرگ نمای جلوی این خودرو را تکمیل می‌کند تا موجبات تنفس بهتر سورنتو را فراهم آورد. تغییرات مذکور به اینجا ختم نمی‌شود و نسل جدید شاسی‌بلند کیا به میزان 3 اینچ نسبت به نسل قبلی خود کشیده‌تر شده است. به‌رغم کشیده‌تر شدن این خودرو و افزایش فضای بار آن، به نظر می‌رسد رقبای این کره‌ای قدرتمند همچنان جادار‌تر از آن هستند. افرادی که اغلب هفت سرنشین در خودروی خود دارند ممکن است بخواهند خودروهای بزرگ‌تری را خریداری کنند، اما امکان سفارش سه ردیف صندلی در سورنتو می‌تواند گزینه مناسبی برای این دسته از مشتریان باشد. 

64245636135135613236236276247

جدا از فضای بار و سرنشینان خودرو، آنچه بیش از هرچیز در کلاس خودروهای SUV مورد توجه قرار می‌گیرد کیفیت سواری و راحتی سرنشینان خودرو است. کیا نه‌تنها به فکر کیفیت سواری و راحتی خریداران نسل سوم شاسی بلند قدرتمند خود بوده است، بلکه با ارائه سه پیشرانه متفاوت برای سورنتو 2016 تنوع قابل قبولی را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. گفتنی است نسل سوم سورنتو به ترتیب با سه پیشرانه 2/4 لیتری چهار سیلندر، 3/3 لیتری شش سیلندر و در نهایت 2 لیتری مجهز به توربو شارژر به بازار عرضه خواهد شد.

عرضه مدل جدید سورنتو با سه پیشرانه متفاوت به بازار در حالی صورت می‌پذیرد که براساس اطلاعات منتشر شده از سوی کیا، 52/3 درصد خریداران سورنتو این خودرو را با موتور پایه 2/4 لیتری سفارش داده‌اند. اگرچه پیشرانه 2/4 لیتری تنها موتور چهار سیلندر عرضه شده توسط کیا نیست، اما انتخاب آن از سوی مشتریان این خودرو بیانگر مناسب بودن و وسوسه‌کننده بودن آن است. گفتنی است قدرت پیشرانه 2/4 لیتری سورنتو از 191 به 185 اسب بخار کاهش یافته و گشتاور موتور آن نیز از 181 به 178 رسیده است. با این وجود سورنتو 2016 در تست جاده‌ای خود در زمان 9/1 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت رسیدکه این موضوع بیانگر عملکرد بهتر نسل سوم این خودرو نسبت به مدل 2014 آن است.

طی آزمایش‌های جاده‌ای، نسل سوم سورنتو با موتور 2لیتری مجهز به توربوشارژر مورد استفاده قرار گرفت و توان پیشرانه مذکور به چالش کشیده شد که سورنتو از تمامی این چالش‌ها سربلند بیرون آمد و ضعیف بودن پیشرانه خودرو هرگز حس نشد. البته وجود تأخیر محسوس در عملکرد دریچه گاز سورنتو هنگام وارد آمدن فشار روی پدال گاز در فرآیند سرعت‌گیری اولیه شدیدا به چشم آمد و این موضوع عملکرد خودرو را تحت تأثیر خود قرارداد. فارغ از تأخیر در عملکرد دریچه گاز، سورنتو در شهر و جاده نمایش قابل قبولی از خود ارائه کرده و مشکل خاصی در حرکت خودرو و عملکرد پیشرانه آن دیده نشد.

با این حال، می‌توان گفت موتور 2 لیتری مجهز به توربوشارژر سورنتو برای اثبات توانایی خود نیازی به سریع بودن نداشته و تازمانی که پدال گاز را تا آخر فشار نداده و پیشرانه را تحت فشار سنگین قرار ندهید، سورنتو به خوبی حرکت کرده و نیازهای شما را برآورده می‌سازد. در همین رابطه استفان اوگباک از کارشناسان حوزه خودرو معتقد است تنها راه استفاده بهتر از پیشرانه 2 لیتری سورنتو بالا بردن دور موتور خودرو به هنگام حرکت است. با این حال اوگباک می‌گوید: «من فکر می‌کنم بیشتر مشتریان از پیشرانه 2 لیتری سورنتو 2016 رضایت خواهند داشت، اگرچه طبق ادعای کیاموتورز تنها 13 درصد از خریداران سورنتو، خودروی خود را با پیشرانه 2لیتری سفارش داده‌اند.»

در مرحله آخر تست جاده‌ای سورنتو، نوبت به قوی‌ترین پیشرانه در نظر گرفته شده برای آن رسیدو این بار نوبت موتور شش سیلندر این خودرو بود تا قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارد. به‌رغم اندازه بزرگ موتور، هرگز احساس سنگینی هنگام رانندگی با سورنتو به شما دست نخواهد داد و به نظر می‌رسد حتی قوی‌ترین و بزرگ‌ترین موتور درنظر گرفته شده برای آن، هم وزن ورژن 2 لیتری آن است. اگرچه موتور 3/3 لیتری مورد استفاده به لحاظ کیفیت حرکت تفاوت چندانی با پیشرانه‌های دیگری که برای نسل سوم سورنتو در نظر گرفته شده است ندارد، اما در تست سرعتی که از این خودرو به عمل آمد، توانست طی مدت 7/2 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد که این موضوع سورنتو 2016 شش سیلندر را برنده رقابت سرعت با شورولت تراورس می‌کند.

در پایان می‌توان گفت زمانی که بحث رقابت در فروش و همچنین سرعت به میان می‌آید، سورنتو ممکن است برنده نباشد اما کیفیت سواری آن و حس اعتماد به نفسی که به شما می‌بخشد از جمله نقاط قوت این خودرو به شمار می‌رود. در ارتباط با راحتی کابین خودرو، سورنتو یک سر و گردن از سایر رقبای خود بالاتر است و صفحه نمایش بزرگ نصب شده روی داشبورد و سیستم ناوبری آن، نسل سوم شاسی بلند قدرتمند کیا را از رقبای خود متمایز می‌سازد. استفاده از مواد مرغوب کیفیت داخل خودرو را افزایش داده و صندلی‌های آن برای پنج سرنشین بزرگ سال راحت و قابل قبول به نظر می‌رسد. آنچه در پایان می‌توانیم راجع به سورنتو 2016 بگوییم این است که این شاسی‌بلند کره‌ای بیش از هر زمان دیگری آماده رقابت با رقبای قدرتمند خویش بوده و این بار با دست پر به میدان آمده است.

منبع: www.motortrend.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tNxGOR54
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه