سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 14 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: برای بخش مخابرات و فروش سیم‌کارت، مقرر شد همراه اول و ایرانسل اضافه دریافتی‌ها را به مردم عودت دهند و در بخش خدمات پس از فروش تلاش می‌کنیم بنگاه‌ها برای خدمات قبل از فروش، فروش و پس از فروش برنامه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، سیدجواد تقوی در نشست مجمع عمومی عادی سالانه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد، از اصلاح و تایید ساختار جدید این سازمان در معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری خبر داد و گفت: قیمت‌گذاری در سازمان حمایت در چارچوب قانون برنامه است و شامل کالاهای اساسی، انحصاری و خدمات عمومی می‌شود که در بحث کالاهای انحصاری دستورالعمل قیمت به شورای رقابت واگذار شده و باید این دستورالعمل را به سازمان حمایت ابلاغ کند که متاسفانه اکنون این شورا به قیمت‌گذاری ورود کرده است.

وی تمرکز بیشتر در بخش خدمات را از برنامه‌های راهبردی این سازمان برشمرد و گفت: تلاش می‌کنیم به این بخش بیشتر پرداخته شود و در بخش تعرفه‌های انرژی و حمل‌و‌نقل و مخابرات ورود کردیم.

تقوی با تشریح اهم برنامه‌های راهبردی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در سال گذشته افزود: حمایت از تولید و صادرات و رعایت حقوق مصرف کننده، قیمت‌گذاری کالا، نظارت و بازرسی، اطلاع‌رسانی و پرداختن به حوزه ساختار سازمانی و مسائل آموزشی و پژوهشی از جمله برنامه‌های این سازمان است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در بخش حمایت از تولید، تکنیک‌های کاهش قیمت تمام‌شده تولیدات داخلی و بررسی و شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی مدنظر بوده و به همین منظور از نرم‌افزارهای مختلف مثل سامانه اعلام موجودی استفاده کردیم، زیرا موجودی شبکه انعکاسی از شرایط واقعی بازار و روند قیمت‌ها را می‌داد.

به گفته تقوی ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی تولیدات داخلی و توسعه بانک اطلاعاتی و سیستم الکترونیکی ناظران افتخاری (مردمی‌کردن بخش نظارت) و سعی در بهر‌ه‌گیری از حوزه‌ها و اقشار مختلف از دیگر برنامه‌های مورد اشاره تقوی در سال گذشته بود.

در بخش حمایت از حقوق مصرف‌کننده انجمن‌های حمایت را باید فعال می‌کردیم و به همین منظور بیش از 400 انجمن در کشور فعال است، اما تلا ش می‌کنیم براساس اولویت‌ها انجمن‌ها را درگیر کار حمایت از حقوق مصرف‌کننده کنیم. در ارتباط با مسائل نظارتی بنا داریم، نخستین اقدامات پیشگیرانه از تخلف را دنبال کنیم و به جای مچ‌گیری فضا را بهبود بخشیم تا تخلفی صورت نگیرد و اینها را در قالب طرح‌های نظارتی ویژه دنبال می‌کنیم.

به گفته تقوی برنامه تحلیلی از گزارش‌های مردمی از کمبود و گرانی در قالب سامانه 124 جزو برنامه‌های این سازمان است و براساس اولویت‌بندی غذایی این گزارش‌ها به جلسه‌های تنظیم بازار ارائه می‌شود و براساس آن تامین کمبود و تحلیل دلایل گرانی انجام می‌گیرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/X1YzQ9ZV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه