یکی از بندهابی توافق ژنو سوم آذرماه سال گذشته ایران و کشورهای عضو گروه1+5؛ این بود که تحریم فروش و تعمیر قطعات هواپیماهای مسافربری ایرانی لغو شود، اما در حالی که این توافق 6 ماه به شمارش معکوس رسیده بود، شرکت‌های قطعه‌ساز غربی به مذاکرات ایران چراغ سبز نشان نمی‌دادند تا اینکه جهانگیریان از ورود نخستین محموله قطعات هواپیمایی برای ناوگان زمین‌گیر ایرلاین‌های کشور خبر داد.  مذاکرات سازمان هواپیمایی کشور با شرکت‌های غربی از همان ابتدای توافق ژنو آغاز شد که با شروع این مذاکرات علیرضا جهانگیریان- رییس سازمان هواپیمایی چند ماه پیش اعلام کرد: وزارت خزانه‌داری امریکا مجوز صدور قطعات هواپیما را صادر کرده است و شرکت‌های بوئینگ و جنرال‌الکتریک به‌عنوان دو غول هواپیماسازی امریکایی مجوز وزارت خزانه‌داری این کشور را برای صادرات قطعه به کشورمان اخذ کردند اما روند و پروسه آن طولانی است.  این مذاکرات ادامه داشت تا اینکه جهانگیریان از ورود نخستین قطعات هواپیما به کشور خبر داد و گفت: از این پس هر ماه تعدادی هواپیمای جدید به ناوگان کشور اضافه می‌شود.  وی گفت: نخستین محموله از قطعات هواپیمایی وارد کشور شد و موتورهای تعمیر شده هواپیما هفته آینده وارد کشور می‌شود.  رییس سازمان هواپیمایی کشوری در مورد خرید هواپیماهای جدید گفت: هواپیماهای جدید در حال خرید و ورود به کشور است و هر ماه یک تعدادی از هواپیماها به ناوگان هوایی کشور اضافه می‌شود. جهانگیریان افزود: از ابتدای سال تاکنون 6 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی ایران اضافه شده است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا هواپیماهای وارداتی به کشور نو خواهد بود گفت: هواپیمای تازه‌ای نیست، اما از نوع هواپیماهای جدید است که هر ماه یک تعداد به ناوگان هوایی کشور وارد می‌شود.