جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

کریستیانو رونالدو را حالا کمتر کسی است که نشناسد. شوت های کات دار و مواج، گل های دیدنی و دلچسب و دریبل های زیبا و چشمنوازش باعث شده مردمان زیادی از سراسر دنیا عاشق سینه چاک این پسر مغرور و احساساتی شوند.

همه زندگی او البته فوتبال نیست. اگر فوتبال بگذارد، او را می توان به عنوان یک تاجر هم شناخت که از راه های گوناگون برای خود و برند مشهورش یعنی CR7 درآمدزایی می کند.

رونالدو همین چند روز پیش و پس از تمدید قراردادش با تیم رئال مادرید اسپانیا تا سال 2021، یکی از هتل های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا را به قیمت 140میلیون یورو در مونته  کارلو خریده است.

این البته نخستین قرارداد میان رونالدو و ترامپ نیست. در ماه آگوست سال گذشته میلادی هم خبری منتشر شد که مهاجم تیم ملی پرتغال 5/18 میلیون یورو برای خرید یکی از آپارتمان های برج بزرگ ترامپ در نیویورک پرداخت کرده است؛ برجی که اکنون در برابر آن تظاهرات آمریکایی های معترض به انتخابات برپاست.

خریدوفروش های میلیون یورویی تنها بخشی از فعالیت های تجاری رونالدوی 31 ساله است. او که در فونچال در منطقه خودمختار مادریا به دنیا آمده، وقتی قراردادش را با منچستریونایتد در 17سالگی امضا کرد، به گران ترین نوجوان فوتبال انگلیس تبدیل شد.

او شماره 7 را به یک برند و هویت تبدیل کرد. رونالدو بعد از اینکه به رئال مادرید رفت، تصمیم به راه اندازی برند شخصی خود یعنی CR7 گرفت. او سپس برند خود را با تولیداتی چون لباس زیر مردانه، کفش مردانه، هتل ها و موزه های CR7 گسترش داد.

رونالدو که بیشترین دنبال کننده را در رسانه های مجازی در کل دنیا دارد، با استفاده از همین نفوذ توانسته تعداد کسب وکارهای خود را با برند CR7 افزایش داده و محصولات متنوعی را به دست علاقه مندانش در سراسر دنیا برساند.

او حالا بدون شک یک غول بازاریابی در دنیا است و در صف نخست تبلیغ کنندگان برای برندهایی چون تویوتا، نایک، موتورولا، هربال  لایف، کلیر، آرمانی، کونامی، تگ هیوئر و چندین برند دیگر قرارداد دارد. او با برندهای نام آشنایی چون سامسونگ، کی اف سی و کاسترول هم قراردادهایی دارد.

قراردادهای سودآور او با برندهای گوناگون آنقدر برایش درآمد دارد که درآمدش از فوتبال را تحت الشعاع قرار داده و پولی را که رئال به او می دهد حتی می توان شرم آور تلقی کرد. او اکنون یک چهارم سودآورترین قرارداد ورزشی جهان را با نایک دارد و تنها از این راه سالانه 27/1 میلیون دلار درآمد کسب می کند. او از سایر قراردادهای خود با سایر برندهای معروف در مجموع 10 میلیون دلار درآمد دارد.

رونالدو از برند شخصی خود یعنی CR7 که لباس زیر مردانه، لباس مردانه و کفش است بین 6 تا 10 میلیون دلار سالانه درآمد کسب می کند. لباس ها و کفش های تولیدشده با برند CR7 در پرتغال، زادگاهش، اسپانیا، کشور تیم باشگاهی اش، اروپا و بخش هایی از آسیا طرفداران بسیاری دارد.

براساس اعلام فوربس، کریستیانو رونالدو تنها فوتبالیستی است که بیشترین قراردادها را با برندهای گوناگون دارد و تنها فوتبالیست در میان 10 چهره پولدار جهان است.

هر محصول یا سرمایه گذاری که برند یا نام رونالدو را با خود داشته و از این نظر تایید شود، احتمال موفقیت بسیار بالایی در بازار رقابت دارد، چون او ارتباط مستقیم با مشتری ها برقرار می کند.

رونالدو در زادگاه خودش نیز هتل ساخته و کارهای خیریه زیادی هم انجام می دهد.

او در فاصله ماه ژوئن 2015 تا دقیقا یک سال بعد از آن یعنی ژوئن 2016 از همه فعالیت های فوتبالی و اقتصادی اش 88میلیون دلار درآمد کسب کرد. او طبق اعلام فوربس پردرآمدترین ستاره ورزش در جهان است.

طبق قراردادی که رونالدو با رئال مادرید دارد، در فصل 2018 – 2017 رونالدو 50میلیون دلار درآمد از باشگاهش خواهد داشت.

بعد از رونالدو، لیونل مسی، مهم ترین رقیب این سال هایش قرار دارد که دومین ورزشکار پردرآمد دنیا شناخته می شود. مسی 81/4 میلیون دلار از باشگاهش درآمد داشته که در مقایسه با رونالدو 6/6میلیون دلار کمتر است.

نقطه مشترک رونالدو و مسی که رقابت تنگاتنگی از میزان درآمد تا کسب توپ طلا و کفش طلا دارند، این است که به ترتیب از نخستین و دومین باشگاه ارزشمند جهان یعنی رئال مادرید و بارسلونا بیشترین پول را می گیرند.

برند رونالدو در جهان بسیار مشهور و پرطرفدار است و کافی است تصویر او روی محصولی وجود داشته باشد، آن محصول قطعا فروخته می شود و هیچ نشانی از اشباع بازار از محصولات او وجود ندارد.

جالب است بدانید که تابستان سال گذشته، پیتر لیم، میلیاردر سنگاپوری حق عکس رونالدو را به قیمت حدود 40میلیون دلار خرید. این قرارداد شش ساله است و میلیاردر سنگاپوری برای گسترش برند خود در آسیا این پول را به رونالدو می دهد.

در جهان فوتبال بازیکنان دیگری غیر  از رونالدو هم هستند که امپراتوری های عظیم تجاری برای خود دارند، اما هیچ کدام به پای مهاجم پرتغالی رئال مادرید نمی رسند. نام های چون مسی و زلاتان با همه بزرگی شان هنوز از زاویه تجارت و اقتصاد به گرد پای مهاجم مغرور و احساساتی کهکشانی ها (لقب تیم فوتبال رئال مادرید) نمی رسند.

منبع : فوربس
برچسب ها : قاب اقتصاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mcshAFWq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه