دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 20 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

در میان یخچال های متصل به اینترنت، آخرین محصول ال جی یکی از برجسته ترین و جذاب ترین انواع آن است که از صفحه نمایش بزرگ مجهز به ویندوز 10 بهره می برد و شهریورماه امسال در نمایشگاه IFA 2016 در برلین رونمایی شد.

شرکت ال جی برای این محصول ویژگی های جدیدی در نظر گرفته که می تواند برای هر مشتری امروزی که مدام در اینترنت در حال گشت و گذار است جذاب باشد. در ادامه نگاهی به ویژگی های این محصول جدید و نقش اینترنت اشیا در جذب مشتری انداختیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

مشخصات محصول جدید و قیمت گذاری

شرکت ال جی روی یکی از در های یخچال فریزر خود که محصول جدید این شرکت است، صفحه نمایش 29اینچی غول پیکری شامل ویندوز 10 و اسکرینی شفاف برای آن قرار داد که کاربر بتواند محتویات داخل یخچال را ببیند. البته با این صفحه نمایش شفاف شما تنها قادر خواهید بود محتویات همان سمتی را ببینید که اسکرین روی آن قرار دارد.

با استفاده از دوربینی که در داخل یخچال وجود دارد شما قادر خواهید بود از محتوای داخل یخچال بدون باز کردن در آن خبردار شوید، بدین صورت که با نصب یک اپلیکیشن در گوشی خود می توانید از آنچه درون یخچال شما می گذرد باخبر باشید! البته این تکنولوژی در محصولات دیگر برندها نیز استفاده شده است. این صفحه نمایش در یکی از حالت های خود شبیه به اسکرین تبلت با همان کارایی و اپلیکیشن های ویندوز 10 می شود. به این ترتیب حس می کنید که با یک گوشی غول پیکر در حال کار کردن هستید.

شما با این پنل شفاف می توانید در اینترنت بچرخید، روی نوت خود لیست ایجاد کرده و دیگر اپلیکیشن ها را اجرا کنید. این سیستم عامل به کاربر اجازه می دهد تا از مرورگرهای مختلف برای مشاهده وب سایت هایی مانند آشپزی استفاده کند، فیلم تماشا کند یا حتی از صفحه نمایش تاچ آن برای بازی و یادداشت برداری استفاده کند.

یکی دیگر از امکانات فوق العاده این یخچال نیز تجهیز شدن آن به دستیار صوتی کورتانا است که با توجه به پیشرفت خوب این دستیار می توان انتظار کارایی های زیادی از آن داشت. همچنین سنسور هوشمندی در پایین یخچال وجود دارد که اگر به قسمت نوری آن نزدیک شوید،  درب یخچال را به صورت اتوماتیک برای شما باز خواهد کرد. همچنین شما می توانید درجه های دمایی مختلف را برای قسمت های متنوع یخچال تنظیم کنید.

تاکنون تاریخ مشخصی برای عرضه این محصول جدید مشخص نشده است، اما پیش بینی ها حاکی از آن است که یخچال سایدبای ساید جدید ال جی از انتهای سال جاری یا اوایل سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد. شاید ابتدا تعداد محدودی از بازارها مانند آمریکا را هدف قرار دهد اما باید منتظر قیمت تمام شده این محصول ماند. ال جی تاکنون نحوه قیمت گذاری این یخچال را اعلام نکرده است، ولی پیش بینی می شود قیمت آن بین 6هزار تا 7هزار یورو باشد.

رقبای بازار چه کردند؟

یکی از جدی ترین رقبای ال جی، شرکت کره ای سامسونگ است که در همان نمایشگاهی که ال جی یخچال جدید خود را در معرض دید همگان گذاشت (نمایشگاه ایفا)، این برند نیز از محصولات هوشمند خانه و آشپزخانه مانند یخچال های تویین کولینگ(Twin Cooling)  و یخچال سری جدید فامیلی هاب (Family Hub)  با فریزر پایینش هم پرده برداشت.

سه دوربین تعبیه شده در یخچال، در زمان هایی که در یخچال بسته است محتویات درون دستگاه را روی تبلتی که روی در آن وجود دارد، نشان می دهند و می توان به لطف آن از باز کردن های متمادی در یخچال جلوگیری کرد و فضای داخل یخچال را از روی تبلت بدون باز کردن در یخچال دید. البته امکان مشاهده تصاویر درون یخچال در گوشی های هوشمند وجود دارد.

با این ویژگی صاحبان یخچال در هر مکانی که باشند می توانند با مشاهده مواد غذایی موجود در یخچال از میزان باقی مانده غذاها و خوراکی ها مطلع شوند. اپلیکیشن یادآوری غذا (Food Reminder) این امکان را به صاحبان یخچال ها می دهد که تاریخ انقضای مواد غذایی موجود در یخچال را وارد کنند و بدون باز کردن در یخچال، از روی تبلت زمان انقضای محصولات داخل یخچال را ببینند.

تبلت 21.5 اینچی یخچال، امکان تعامل مناسب را برای صاحب یخچال فراهم می کند و اعضای خانواده می توانند عکس ها و مطالب خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. همچنین یکی دیگر از رقبای بازار یعنی هایر نیز به عنوان سازنده بزرگ لوازم خانگی در نمایشگاهIFA 2016  دست روی تنوع رنگ گذاشت و با یخچال فریزرهای رنگی و جذاب خود هوش از دل مشتریان ربود و این امکان را برای مشتریانش فراهم کرد که هنگام سفارش یخچال بتوانند با مراجعه به وب سایت شرکت، رنگ مورد علاقه خود را سفارش دهند.

از آنجا که اغلب لوازم خانگی بزرگ شبیه هم به نظر می رسند، صرف نظر از لوگو یا تفاوت های بسیار جزیی در انحنای دستگیره در، ارائه رنگ های گوناگون می تواند به یخچال فریزرهای این برند چینی کمک کند تا به عنوان محصولاتی منحصربه فرد شناخته شوند. GE  که به تازگی توسط هایر تصاحب شده از پوششی زبر و سنگ مانند برای یخچال فریزرهای خود بهره می برد.

تاکنون تنها کمپانی Smeg از تنوع رنگ در یخچال های خود استفاده کرده است و از آنجا که هایر قول تنوع رنگ نامحدود را در یخچال فریزرهای خود داده است، باید گزینه های بیشتری نسبت به ظاهر یکپارچه یخچال های طراحی محور Smeg داشته باشد.

جذب مشتری با اینترنت اشیا

تا سال 2020، حدود 25 میلیارد از اشیا به اینترنت وصل خواهند شد، اما سهم وسایل آشپزخانه در این میان از بقیه بیشتر است. لوازم آشپزخانه می توانند با اتصال به اینترنت صرفه جویی 15درصدی در هزینه های نگهداری داشته باشند. دنیا هر روزه در حال پیشرفت و رفتن به سمت راهی نو است و اینترنتی شدن اشیا اتفاقی است که دیر یا زود انتظار آن را داشتیم.

صاحبان کسب و کار امیدوارند با ابداع فناوری ها و خدمات جدید مبتنی بر اینترنت اشیا بتوانند مشتریان بیشتری را جذب و طرح های ابتکاری جالبی اجرا کنند. نتایج یک بررسی توسط یک موسسه تحقیقاتی نشان می دهد فعالان حرفه ای در تلاش هستند تا از فرصت های جدیدی که در اثر ابداع اینترنت اشیا ایجاد شده برای ارتقای تجربه کاری با مشتریان خود استفاده کنند. البته از هر ۱۰ فعال حرفه ای کمتر از چهار نفر آمادگی خود را برای استفاده از پتانسیل های اینترنت اشیا در حد خوب یا عالی دانسته اند.

دیدگاهی نو برای مخاطبان

برخی شرکت ها ممکن است با تردید به اینترنتی کردن محصولات شان نگاه کنند و تنها دردسرهای عملکردی و هزینه های خدمات رو به افزایش را ببینند، اما باقی شرکت ها- شرکت هایی که از اینترنت اشیا استفاده می کنند- فرصت ها را خواهند دید. آنها مدل های خدمات شان را از نظر عملیاتی، تکنیکی و فرهنگی تغییر شکل می دهند.

این شرکت ها فرصت ها را با پذیرش شاخص های کلیدی عملکرد مانند بهبود تجربه مشتری و افزایش ارزش طول عمر مشتری به وجود می آورند و خدمات تکنیکی تر و بهتری را به کار می گیرند و مدل خدمات را از حالتی که شرکت مشکلات مشتری را تعریف و حل کرده، به حالتی تبدیل می کند که مشتری خودش مسئله را تعریف می کند و شرکت در انجام آن به او کمک می کند.

شرکت هایی که ارائه خدمات مدرن را در جهانی که از اینترنت اشیا بهره می برند، به عنوان وجه تمایز رقابتی برند و فرصتی برای رشد می بینند، پیشرفت خواهند کرد، اما آنهایی که این خدمات را به عنوان یک الزام هزینه آور می بینند، قطعا شکست خواهند خورد.

ارتباط با نویسنده: hoda.rezaeii@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XW1pMruo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه