جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بازاریابی ویدئویی روزگاری یك اندوخته لوكس برای شركت‌های بزرگ با بودجه‌های كلان به شمار می‌رفت اما فناوری تولید ویدئو‌های با كیفیت توسط ابزارهای نسبتا ارزان، انجام این كار را برای همه کسب‌و‌کارها آسان‌تر كرده است. به هر حال، هنگام برگزاری یك كمپین بازاریابی ویدئویی قدرتمند، تجهیزات فقط بخشی از چالش پیش روی كسب و كار كوچك شما را تشكیل می‌دهد.

چه عناصری منجر به یك نوع بازاریابی ویدئویی خوب و موفق می‌شوند؟ در زیر به نكاتی برای اقدام به انجام این كار اشاره شده است.

1-‌ چرا ویدئو؟

اگر تاكنون برای معرفی محصولات یا خدمات خود از ویدئو استفاده نكرده‌اید، شاید از خود این سوال را بپرسیدكه چرا بازاریابی ویدئویی به این اندازه مهم است؟ ویدئو سریع و آسان توسط مشتریان بالقوه هضم می‌شود. در مسیر مبارزه با دیگر فعالان اینترنتی برای جلب توجه مشتریان، ویدئو معمولا بیشتر از یك كمپین مكتوب برنده بازی می‌شود. شما می‌توانید حجم زیادی از اطلاعات را در یك ویدئوی كوتاه بگنجانید و بدون گرفتن بیش از یك یا دو دقیقه از وقت مخاطبان، به طیف گسترده‌ای از آنها دسترسی پیدا كنید. به طور خلاصه، ویدئو می‌تواند بر میزان ارائه برندتان بیفزاید.

2-‌ تعامل و ارتباط

در حالی كه برخی كمپین‌های بازاریابی می‌توانند در پی عدم تعامل از سوی مشتریان با ركود مواجه شوند، امكان استفاده از ویدئو‌های آموزنده برای جرقه زدن سوال‌ها و بحث كردن درباره برند شما وجود دارد.برای مثال، یك دیزاینر و سازنده مهر‌های لاستیكی به نام Apple Rubber  از طریق ویدئو‌های فنی خود یك پایگاه مشتری فعال را ایجاد كرده است.

در سایت شركت كه محل قرار دادن ویدئو‌ها است، مشتریان تشویق به طرح پرسش‌ها، ارائه پیشنهاد‌ها و ایفای یك نقش فعال در مسیر محصولات برند می‌شوند. وقتی مشتریان احساس كنند كه صدایشان شنیده می‌شود، وفاداری به برند نیز در درونشان شكوفه می‌زند.

3-‌ نگرش

صرف‌نظر از شیوه فیلمبرداری، اگر شما عنصر تفریح و سرگرمی را مدنظر قرار ندهید، ویدئو‌های‌تان به مدت طولانی توجه بیننده را به سوی خود جلب نخواهند كرد. عنصر مد و طنز را به فرآیند تكمیل اطلاعات خود بیفزایید.

به‌عنوان نمونه، یك شركت آمریكایی فروشنده تیغ اصلاح موسوم به Dollar Shave Club  ضمن طرح چندین شعار خنده‌دار در آغاز ویدئو‌های خود، موسس شركت را در حال انتقال پیام با چهره و رفتار خودخواهانه الهام گرفته شده از فیلم‌های پلیسی جدی و خشن به تصویر می‌كشد. رفتار شوخ و طنزآمیز او یك موضوع به ظاهر خسته‌كننده را جالب نشان می‌دهد.

4-‌ اطلاعات

در حالی كه طنز و شوخی می‌تواند كار جذب بینندگان به ویدئوی شما را به سرعت پیش ببرد، از این موضوع اطمینان حاصل كنید كه اطلاعات حیاتی هنوز هم بر دیگر موارد مقدم باشد. قبل از آغاز فیلمبرداری و حتی پیش از نوشتن یك فیلمنامه، پیامی محكم و قوی را در ذهن خود بپرورانید. با استفاده از سه تا پنج تیك یا نشانه، روی پیغام خود، دلیل اهمیت آن و مفهومش تاكید كنید.

در مرحله بعدی، با به‌كارگیری یك الگو یا قالب (template) مفید از یك شركت تولید كننده محصولی نرم‌افزاری برای بازاریابی درون‌گرا به اسم Hubspot، پیش‌نویس یك فیلمنامه را تهیه كنید.

5-‌ فراخوان بدهید

ویدئوی شما شاید سرگرم‌كننده و آموزنده باشد اما از در بر گرفتن عنصر مهم نهایی كه همانا فراخوان نسبت به انجام یك كار است، نیز یقین یابید. در پایان فیلم درك روشنی از خواسته خود از بینندگان را ارائه دهید. در‌صورتی كه فیلم یك نوع ویدئوی فنی است، در‌خواست ورود مخاطبان به این مقوله و شركت در بحث آزاد را مطرح كنید. اگر ویدئو یك نوع فیلم تبلیغاتی است، برای مشتریان دلیل بیرون رفتن و خریداری آن محصول را توضیح دهید.

حین ساخت ویدئوی بازاریابی خود این پنج نكته را به خاطر داشته باشید. اطمینان یابید كه محصول نهایی شما جذاب، سرگرم كننده و آموزنده است و به روشنی نوع اقدام بیننده در مرحله بعدی را بیان می‌كند.عمل كردن به این رهنمود‌ها موفقیت كمپین ویدئویی شما را در پی خواهد داشت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jYROCKUG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه