سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 7 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

کارت‌ویزیت آینه تمام‌نمای کسب‌و‌کار شماست و جذاب بودن آن نقش مهمی در تشویق مخاطب به برقراری تماس برای سفارش محصول یا خدمت دارد. با وجود اهمیت این عنصر، بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کار از آن غافل هستند و با بسنده کردن به طرح‌های کلیشه‌ای، ترجیح می‌دهند بودجه خود را صرف سایر اشکال بازاریابی و تبلیغات کنند.

اکثر کسب‌و‌کارها برای سفارش گرفتن و معرفی شرکت و خدمات یا محصولات خود از کارت‌ویزیت استفاده می‌کنند. انواع کارت‌ویزیت با توجه به سلیقه مشتری مانند کارت ‌ویزیت‌های فلش‌دار، شیشه‌ای، پارچه‌ای، آهن ربایی، فلزی، چوبی و... وجود دارد. معمولا شرکت‌ها برای ایجاد تمایز در طراحی کارت‌ویزیت‌های خود جنس آنها را تغییر می‌دهند. اما در این میان شرکتی پیدا شده که از ایده یک طرح سنتی و نوستالژیک در کارت‌ویزیت خود برای تبلیغ خدمتش استفاده کرده است؛ ایده‌ای که به‌خاطر جذابیت بالا، در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و آمار مشتریان این کسب‌و‌کار را به‌شدت افزایش داده است. 

ایجاد حس بصری خوشایند با استفاده از طرح نوستالژیک

این طرح جالب که برای طراحی کارت‌ویزیت یک شرکت نمایندگی بیمه مورد استفاده قرار گرفته، از یک طرح سه‌بعدی نوستالژیک الهام گرفته که در خط‌کش‌های کودکان دهه 60 استفاده می‌شد. در دنیای مدرن امروز که تبلیغات سنتی نفس‌های آخرش را می‌کشد و همه شرکت‌ها برای معرفی کالاهای شان به دنبال روش‌های بکر و بدیع می‌گردند، استفاده از طرح‌های نوستالژیک می‌تواند حس بصری خوشایندی در مخاطبانی که این کارت را می‌بینند پدید آورد.

در یک نمای طرح این کارت وقتی تصویر را از روبه‌رو می‌بینیم اطلاعات شرکت بیمه مانند اسم شرکت و شماره تماس و... دیده می‌شود و وقتی کارت را رو به بالا یا پایین حرکت می‌دهیم، تصویر یک اتومبیل تصادفی را می‌بینیم که پیامدهای نداشتن بیمه را به ما یادآور می‌شود. این طرح با هدف کسب‌و‌کار و جنس آن-‌ ارائه خدمات بیمه به انواع خودرو-‌ مطابقت کامل دارد. حامد گنجینه، مدیر مجتمع مجری چاپ این طرح در این باره می‌گوید: در تکنیک چاپ این کار از طرح‌های سه‌بعدی 30 سال پیش استفاده شده است که نمونه‌های مشابه خارجی آن در چین و ژاپن وجود دارد. در ایران نیز با نرم‌افزارهای خاصی که از خارج از کشور وارد می‌شود، اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه این طرح بازخورد‌های خوبی داشته اضافه کرد: «خیلی از صاحبان کسب‌و‌کارهای مشابه ایده این کار را می‌پسندند، اما به علت هزینه‌های زیاد گاهی از سفارش آن سر باز می‌زنند. بیشتر کسب‌و‌کارهایی که از این طرح استفاده می‌کنند، هدف تبلیغ کالاهای لوکس مانند خودرو و پوشاک را دارند و طبعا شرکت‌های تولید‌کننده کالاهای لوکس که از عهده هزینه اجرای آن بر‌می‌آیند، اقدام به سفارش می‌کنند. شما می‌توانید هزار عدد کارت با طرح سه‌بعدی را با نزدیک به 500 هزار تومان تهیه کنید. ابعاد این کارت‌ها هشت در پنج است و فونت‌ها باید بیش از سایز ۱۲ تایپ شوند، در غیر‌این‌صورت به دلیل وجود شیارهای موجود روی ورق پلاستیکی نوشته‌های چاپی، مجعد و ناخوانا دیده می‌شوند.» 

گام‌های فرآیند چاپ کارت‌های سه‌بعدی

در صورت علاقه‌مند بودن به آشنایی با فرآیند چاپ این کارت‌های سه‌بعدی می‌توانید گام‌های زیر را دنبال کنید: 

۱ -‌مرحله ابتدایی در تولید کارت سه‌بعدی استفاده از تصاویر به‌صورت متوالی تا ۱۲ فریم از موضوع مورد نظر با فواصل منظم و پردازش آن در نرم‌افزار سه‌بعدی‌سازی است. 

۲-‌ پس از آماده‌سازی تصاویر توسط نرم‌افزار، فایل‌ها به مرحله لیتو‌گرافی رفته و پس از فرم‌بندی فیلم و زینک مربوطه تهیه می‌شود. 

۳ -‌ پس از تهیه فیلم و زینک براساس الگوریتم خاص، تصاویر با دقت بسیار بالا توسط ماشین افست بر پشت ورق‌های پی‌وی‌سی چاپ می‌شود. این مرحله نیز انجام تست‌های متعددی را می‌طلبد تا نوارهای تصاویر الف و ب (در زیر شرح داده شده) درست در شیارهای پلاستیک و دقیقا در قسمت معین چاپ شود. 

۴-‌ زمانی که بیننده تصویر کارت سه‌بعدی را تماشا می‌کند چشم چپ او نواری از تصویر الف و چشم راست او نواری از تصویر ب را خواهد دید. با حرکت دادن کارت، نوارها جا‌به‌جا شده و این بار چشم چپ او نواری از تصویر ب و چشم راست او نواری از تصویر الف را مشاهده می‌کند. با تکرار این عمل و جابه‌جایی نوارهای حامل تصاویر و در‌نتیجه خطایی که از چشم‌های بیننده سر می‌زند حرکت و بعد حس خواهد شد. 

۵-‌ پس از اینکه تصویر مورد نظر چاپ شد، بیننده قادر است بدون نیاز به عینک‌های سه‌بعدی، عمق یا حرکت را با تکان دادن آهسته آن مشاهده کند. در‌صورتی‌که چاپ در طول شیارهای عمودی انجام بگیرد عمق را حس خواهیم کرد و اگر شیارهای پلاستیک در طول محور افق قرار گیرند، افکت‌های مختلفی را خواهیم دید. 

اصول طراحی کارت‌ویزیت برای شرکت شما

اگر می‌خواهید برای شرکت تان کارت‌ویزیت سفارش دهید به این نکات توجه کنید که رنگ جذاب و فونت مناسب و طرح مرتبط با کسب‌و‌کارتان را برای انجام این کار مورد استفاده قرار دهند. شرکت چاپ کارت باید یک دستی و ماندگاری رنگ کارت‌ها را از ابتدا تا انتها تضمین کند. بعضی کارت‌ها پس از مدتی با قرار‌گیری در مقابل نور خورشید یا رطوبت یا با گذشت زمان به علت عدم مرغوبیت رنگ و مرکب استفاده شده در آن کیفیت خود را از دست می‌دهند و کم رنگ می‌شوند. 

همچنین دقت کنید که کارت‌ویزیت شما آلوده به لک چاپی یا خش نباشد و کوچک‌ترین حبابی زیر روکش لمینت یا سلفون آن که دید مخاطب را محدود می‌کند وجود نداشته باشد. در انتها اینکه اگر شرکت تان دارای لوگوست حتما در طراحی کارت، نشان لوگو را در کنار اطلاعات ضروری مورد نیاز برای کارت‌ویزیت به شرکت چاپ‌کننده  بدهید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/l83qPhU2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه