شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

یکی از تاکتیک‌های انگیزشی، برای افزایش فعالیت‌های توزیع‌کنندگان کالا، نمایندگان فروش و مشتریان یا مصرف‌کنندگان نهایی استفاده از بازاریابی تشویقی است. زیبایی ترویج فروش در این است که این روش‌ها نتایج سریع و اغلب قابل اندازه‌گیری ایجاد می‌کنند. ترویج به طور ذاتی با تشویق افراد برای خرید کالا، شرکت در قرعه‌کشی‌ها یا بسیاری از روش‌های خلاق تشویقی گره خورده است. مانند هر ابزار بازاریابی دیگر، تشویق در فروش نیز نقش موثری در برقراری ارتباطات صحیح و هدفمند با مشتری دارد و سرعت تصمیم‌گیری خریداران نهایی را افزایش می‌دهد.

با توجه به نقش حیاتی برنامه‌ریزی در فعالیت‌های سازمانی، هنگام بهره‌گیری از این ابزار قدرتمند بازاریابی نیز لازم است پس از تدوین اهداف سازمانی و برنامه‌های بازرگانی، اقدام به تدوین برنامه‌های مناسب برای کسب وکار خود کرد.

مسابقات هنوز ابزار تشویق مهمی هستند. این مسابقات برنامه‌هایی نظیر مشخص شدن سریع برندگان با باز کردن بسته‌بندی محصول، مقایسه دو عدد که یکی توسط فروشنده اعلام‌ شده و دیگری در محصول درج‌ شده، جمع کردن چند مورد از داخل جعبه محصولات در خریدهای مکرر، برنامه‌های داخل فروشگاهی، مسابقات تلفنی، شماره کدهای اینترنتی و موارد دیگری از این قبیل را در بر می‌گیرد. می‌توانید جوایزی بسیار کوچک یا یک جایزه بزرگ داشته باشید. همچنین ارائه نمونه محصول کمک می‌کند دریابیم که چه مشتریانی به آن علاقه‌مند خواهند شد. در این زمان باید اجازه دهیم مشتریان بگویند که محصول مناسب آنها هست یا نه. ترغیب افراد به امتحان کردن محصول، می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. قرعه‌کشی‌ها و مسابقات می‌توانند زمانی که شما هیچ‌چیز جدیدی برای تبلیغ ندارید، توجه افراد را به محصول جلب کنند.

در صورت مدیریت مناسب، این روش‌ها می‌توانند تلاش‌های برند‌سازی استراتژیک ما را تقویت کنند. قرعه‌کشی‌ها و مسابقات می‌تواند به ساخت فهرستی از علاقه‌مندان کمک کند. از این فهرست می‌توان در برنامه‌های بازاریابی بعدی استفاده کرد. هنگام انتخاب میان جوایز یا پرداخت نقدی، باید به خاطر داشت که جوایز از ارزش درک شده بالاتری نسبت به پول نقد برخوردار هستند. می‌توان برنامه‌هایی با پاداش‌های خوشایند و به‌دست آوردنی خلق کرد. هر هدفی باید جذاب و به طور محسوس قابل دستیابی باشد. در این روش باید بر جوایزی تمرکز کنید که برای مشتریان جذاب است، ولی بعید است خودشان آن را بخرند. همچنین می‌توان با تولیدکنندگان، خرده‌فروشان، شرکت پست مستقیم یا بازاریاب اینترنتی متحد شد تا بتوان جوایز را بیشتر و منابع خود را تکمیل کرد.

به‌طور کلی در تدوین برنامه‌های ترویج فروش که به‌عنوان بخشی از برنامه بازاریابی تدوین می‌شود، مراحل زیر طی می‌شود؛ تعیین اهداف ترویج فروش، انتخاب از بین تبلیغات درون خانه‌ای یا تبلیغات برون سازمانی، تعیین بودجه، بررسی راهکارهای موجود، انتخاب تکنیک‌های تشویقی فروش، انتخاب رسانه‌هایی برای انتشار این روش تشویق، تصمیم‌گیری در خصوص زمان ارائه این نوع بازاریابی، آزمایش این روش از تشویق، آماده‌سازی برنامه نهایی، اندازه‌گیری و ارزیابی میزان موفقیت روش تشویقی فروش. موفقیت هر برنامه‌ای به کیفیت اجرای آن بستگی دارد. اگر فروشندگان نهایی درک نکنند که برنامه چطور کار می‌کند بهترین تلاش‌ها می‌تواند بیهوده باشد. هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید پنج برابر نگه داشتن یک مشتری قدیمی است. برنامه جایزه دادن که یک روش تشویقی مشتری است، گزینه بسیار خوب بازاریابی است. با ایجاد یک برنامه خوب جایزه دادن به بهترین مشتریان می‌توان در آنها انگیزه به وجود آورد. این راه بسیار خوبی در نگهداری مشتریان است خصوصا اینکه اگر به آنها همان چیزهایی را جایزه بدهیم که می‌توانند از شرکت ما تهیه کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gM1dyVGX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه