سه شنبه, ۲۸ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Tue, 16 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

همه ما شنیده‌ایم که پا قلب دوم بدن است و اهمیت بالایی دارد، اما متاسفانه برخی افراد به این موضوع بی‌توجه هستند و کفش‌های نا‌مناسبی را برای خود انتخاب می‌کنند. اگر شما یک فروشگاه کفش‌فروشی را مدیریت می‌کنید، با کمی توجه می‌توانید توجه مشتریان خود را به اهمیت قلب دوم‌شان جلب کنید و کسب‌و‌کاری راه بیندازید که برای این عضو ارزشمند محصول مناسبی عرضه می‌کند.

کفش‌فروشی از آن دسته مشاغلی است که بازار گسترده‌‌ای دارد و به دلیل وسیع بودن آن افراد زیادی در آن مشغول به کار هستند.

تقریبا می‌توان گفت اکثر افرادی که وارد این شغل شدند در آن باقی ماندند و ترجیح دادند عمرشان را در این راه صرف کنند و کار کمتر کسی در این صنف به ورشکستگی و تغییر حوزه کاری می‌کشد. این موضوع می‌تواند چند عامل داشته باشد،به عنوان مثال یکی سود بالای فروش محصولات و دیگری تنوع و جذابیت کالاهای قابل عرضه است. در این گزارش قصد داریم چگونگی مدیریت این شغل را برای‌تان شرح دهیم.

ویترین جذاب و شیک
یک فروشگاه کفش‌فروشی را تصور کنید؛ فروشگاهی که ویترین آن پر از کفش‌های زنانه و مردانه‌ای است که جذابیت آن باعث می‌شود افراد زیادی روبه‌روی آن برای تماشا توقف کنند. حال ما باید چگونه افراد را داخل مغازه بکشانیم یا داخل مغازه نگه داریم و نگذاریم دست خالی از مغازه بیرون بروند؟ در نظر داشته باشید که یک ویترین خوب می‌تواند تابلوی ایستی برای افراد رهگذر باشد.

ویترین فروشگاه نباید زیاد شلوغ باشد و مدل‌های آن باید به خوبی قابل دیدن ‌باشند. پیشنهاد می‌کنیم در این مورد حتما از یک طراح کمک بگیرید. هر چه بابت این مسئله هزینه کنید، ضرر نکرده‌اید. چند مدل چیدمان ویترین را در نظر داشته باشید و هر فصل یا هر چند ماه یک‌بار آن را تغییر دهید. این کار باعث می‌شود بیشتر به چشم مشتریان بیایید و همین موضوع باعث می‌شود خریداران بیشتری را در مغازه مشاهده کنید.

زمانی که مشتری وارد مغازه می‌شود، با خوشرویی از او استقبال کنید و مدل مورد‌نظرش را جویا شوید. بعد از آن مدل‌های دیگری را هم پیشنهاد دهید که ممکن است در تصمیم‌گیری خریدار بسیار تاثیرگذار باشد.
از ابتدا تا انتهای خرید خنده بر لب داشته باشید، حتی اگر خریدار مدت زیادی را در مغازه شما بود، با حوصله مدل‌های مختلف را به او نشان دهید و با لبخند او را بدرقه کنید. این رفتار هنوز به شکل عمومی در میان فروشندگان ایرانی نهادینه نشده است و این کار شما را نسبت به سایر رقبا متمایز می‌کند. در کشورهای پیشرفته، فروشنده بعد از خرید نکردن مشتری از او عذرخواهی می‌کند که مدل مورد‌پسند او را نداشته است. این کار الگوی کار شما باشد و آن را اجرایی کنید.


راه‌های جلب رضایت مشتری
در داخل مغازه به یک آینه قدی بلند‌، یک میز، قفسه‌هایی که کفش‌ها در آن چیده شده و یک پاشنه‌کش نیاز دارید. داخل مغازه را طوری طراحی کنید که فضای رفت‌و‌آمد بزرگ باشد و از قرار دادن لوازم اضافی در داخل مغازه خودداری کنید. در برخی زمان‌ها مانند عید نوروز سرتان بسیار شلوغ می‌شود و آن موقع است که باید قدرت مدیریت خود را نشان دهید.

می‌توانید با ارائه یک کارت تبریک به خریداران آنها راضی نگه دارید تا بعد از این ایام هم به مغازه شما برای خرید مراجعه کنند. از صحبت کردن زیاد با مشتری در خصوص اینکه این مدل خوب است یا آن مدل به شما می‌آید و ... پرهیز کنید. در صورت امکان به مشتری تخفیف بدهید و در زمانی که فروش مغازه بالا است و تراکنش‌های زیادی انجام می‌شود کمی از سود خود صرف نظر کنید تا چرخه مالی فروشگاه بالا برود و با این کار سود شما هم افزایش خواهد یافت. تخفیف خود را با رضایت و لبخند به مشتری بدهید، قسم خوردن‌های بی‌جا و بدون حساب و کتاب باعث می‌شود تا مشتری در منگنه قرار بگیرد و از خرید خود ناراضی باشد یا بدون خرید مغازه را ترک کند.

برخی افراد این روزها به محض پرداخت پول و تقاضای تخفیف از سوی مشتری از جان همسر و فرزند نداشته گرفته تا بالاتر مایه می‌گذارند که این جنس برای ما سود ندارد. اگر نمی‌توانید به مشتری تخفیف زیادی دهید بگویید برای مغازه صرف ندارد که با این قیمت عرضه شود و او را راضی کنید نه اینکه بخواهید از آن راه محصول را به مشتری تحمیل کنید. بعد از هر خرید در صورت تمایل مشتری شماره تماس او را بگیرید و یک بانک اطلاعاتی از مشتریان برای کسب‌و‌کار خود ایجاد کنید. از این طریق می‌توانید با ارسال پیامک درباره تخفیف‌های فصلی یا مدل‌های جدید خود به مشتریان اطلاع‌رسانی کنید یا در مناسبت‌های مختلف با یک پیام تبریک آنها را غافلگیر کنید.

محصولات را
از کجا تهیه کنیم؟
برای اینکه بتوانیم سود بیشتری داشته باشیم ابتدا باید بدانیم که محصولات خود را از کجا تهیه کنیم. سعی کنید از واحدهایی کفش‌های خود را خریداری کنید که تولید‌کننده اصلی باشند. به این دلیل که با انجام این کار می‌توانید نسبت به سایر رقبای خود محصولات را با قیمت پایین‌تری عرضه کنید. برخی واحدهای تولیدی هستند که به‌صورت تعدادی با فروشگاه‌ها قرارداد می‎‌بندند. به‌عنوان مثال در سال 1000 کفش تحویل فروشگاه می‌دهند و انتخاب طرح آن هم به عهده مدیر فروشگاه است.

از این تولیدی‌ها هم می‌توانید استفاده کنید. برخی کارگاه‌های تولید کفش هم هستند که خودشان مدل‌های روز تولید می‌کنند و بسیار در این صنعت خوشنام هستند، این کارگاه‌ها هم می‌توانند گزینه‌ مناسبی برای خرید باشند. در این‌حال باید محصولات با کیفیتی را عرضه کنید که عمر زیادی داشته باشند. اگر کالای شما بی‌کیفیت باشد مشتری دیگر طرف مغازه شما
نخواهد آمد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BRo4iVvl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه