چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیرعامل شرکت شیرآلات راسان در گفت‌وگو با «فرصت امروز»:

«ارزش افزوده» مهم‌ترین مشکل صنعت شیرآلات بهداشتی

7 سال پیش ( 1395/3/1 )
پدیدآورنده : ساناز کلاهدوز  

مدیرعامل شیرآلات راسان معتقد است مهم‌ترین مشکل این صنعت دشواری «به‌روز کردن دفاتر قانونی برای محاسبه ارزش افزوده، هر سه ماه یکبار» است که که باید سازمان امور مالیاتی نسبت به حل آن اقدامی جدی صورت دهد. محمد حسن مرجانی درباره صنعت شیرآلات بهداشتی و مشکلات حال حاضر این صنعت با«فرصت‌امروز» به گفت‌وگو پرداخت که در زیر می‌خوانید:

«ارزش افزوده» مهم‌ترین مشکل صنعت شیرآلات بهداشتی

در حال حاضر صنعت شیرآلات بهداشتی با چه مشکلاتی مواجه است؟ 

یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در حال حاضر بحث ارزش افزوده است که طبق دفاتر قانونی باید پنج فصل در سال ارزش افزوده اعمال شود که به هیچ وجه توجیه‌پذیر نیست و ما معتقدیم که ارزش افزوده باید از صندوق‌های خروجی دریافت شود اما متاسفانه باید هر سه ماه یک بار دفاتر قانونی را آماده کنیم و به سازمان امور مالیاتی تحویل دهیم. دریافت بیش از حد مالیات با توجه به اینکه در رکود به سر می‌بریم از یک سو و عدم تمایل ما برای تعدیل نیرو و بیکار شدن هزاران کارگر از سویی دیگر باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای ما شده است.

دلیل اینکه بر بهداشتی بودن این صنعت تاکید می‌شود، چیست؟

شیرآلات بهداشتی در کشور ما عمر زیادی ندارد و حدود 40 تا 50 سال است که با مشکلات متعددی مواجه هستیم. همان‌طور که از نام این محصولات معلوم است توجه به بهداشت و سلامت در تولید شیرآلات بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است. به دلیل اینکه این شیرآلات به‌صورت مستقیم با جان مصرف‌کنندگان در ارتباط هستند باید به رعایت بهداشت در تولید این محصولات توجه ویژه‌ای شود.

اگر این شیرآلات کاملا بهداشتی و زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان استاندارد تولید نشوند به دلیل اینکه با محیط زیست مردم به‌صورت مستقیم در ارتباطند، می‌توانند کاملا مضر باشند که خوشبختانه شیرآلات راسان در این زمینه کلیه موارد بهداشتی را رعایت کرده و به‌صورت مستقیم به محیط زیست وصل است و تمام فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد کاملا بهداشتی و کنترل شده است.

منظور از رعایت نکات بهداشتی چیست؟

سرب مصرفی در این محصولات باید از 2 درصد بیشتر نشود که به دلیل نبود محیطی مناسب و قابل اطمینان برای شمش‌های تولیدی شیرآلات بهداشتی، در کارخانه خودمان این شمش را عیار و تولید می‌کنیم تا سرب شیرآلات از حد استاندارد بالاتر نباشد، زیرا در غیر‌این صورت هنگام مصرف رسوب کرده و به دلیل اینکه سرب از روی پوست قابل جذب است، می‌تواند برای سلامت مصرف‌کننده مضر باشد. در کارخانه راسان مواد اولیه طبق استانداردهای اروپا تولید می‌شود.

محصولات شما به کدام کشورها صادر می‌شود؟

ما به‌صورت مستقیم به عراق و غیرمستقیم هم به کشورهای آسیای میانه صادرات داریم، اما متاسفانه در حال حاضر با توجه به اینکه امنیت کشورهای همسایه با مشکلاتی مواجه است بر میزان صادرات ما تاثیر منفی گذاشته است.

در حال حاضر شیرآلات بهداشتی فاقد مجوز در بازار در کنار محصولاتی که مجوزهای لازم را دارند به فروش می‌رسند، دلیل عدم رسیدگی به این موضوع چیست؟

مهم‌ترین مشکلاتی که این شرکت‌های فاقد مجوز ایجاد می‌کنند از نظر بهداشت محصولات تولیدی است که متاسفانه به دلیل کم‌توجهی به امکانات و نوع تولید آنها می‌تواند مشکلات زیادی برای مصرف‌کنندگان و محیط زیست ایجاد کند. کارخانجاتی که در شهرک‌های صنعتی فعالیت دارند تولیدات‌شان به‌صورت کاملا بهداشتی است.

الان تولیدات داخلی ما در مقایسه با تولیدات خارجی چگونه است؟

پیشرفت ما در تولید محصولات خیلی زیاد بوده و قابل تصور نیست و در حال حاضر ما صادرات خوبی به کشور عراق داریم که نشان از این دارد که ایران در کنار کشورهای پیشرفته توانسته محصولات خود را صادر کند و با استقبال خوبی مواجه شود.

با ورود کشورهای خارجی به ایران درخواستی برای صادرات داشته‌اید؟

به‌طور حتم با ورود کشورهای اروپایی به ایران می‌توانیم محصولات خود را صادر کنیم اما به‌طور حتم نیازمند پیش‌زمینه‌هایی هستیم، به‌عنوان مثال دستگاه‌های تراشکاری مطمئن از جمله این موارد است زیرا اگر ما دستگاه تراشکاری مطمئن داشته باشیم می‌توانیم محصولی مطابق سلیقه و نیاز کشور‌های اروپایی تولید کنیم.

ارتباط با نویسنده : sanazkolahdooz@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jSLbJvMR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه