شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در این سلسله از نوشته‌ها قصد معرفی بزرگان تبلیغات جهان و شرکت‌های برجسته تبلیغاتی را داریم. به دور از انصاف نیست اگر در نخستین بخش از این سلسله نوشته‌ها به شرکت «اگیلوی و ماثر» و «دیوید اگیلوی» بزرگ بپردازیم. نابغه تبلیغات جهان که بی‌شک یکی از برجسته‌ترین و ماندگارترین نام‌های صنعت تبلیغات است که با تلاش‌های مجدانه خود توانست شرکتی بین‌المللی را بنا کند که حتی پس از کناره‌گیری‌اش از این شرکت با مدیریت بزرگانی چون میلز یانگ، دم منگ، سرجیو آمادو و... به مسیر درخشانش ادامه دهد.

3464545848

در سال 1948 دیوید اگیلوی، شرکت تبلیغاتی خود را بنیان‌گذاری کرد که امروز با نام اگیلوی و ماثر در دنیا شناخته می‌شود. شرکتی که در شروع کار بدون مشتری و تنها با دو پرسنل بنا نهاده شده بود، امروز جزو هشت شبکه تبلیغاتی بزرگ جهان است. درحال حاضر این هلدینگ بیش از 450 دفتر در 169 شهر دارد. (هرچند در سال 1989 شرکت تبلیغاتی اگیلوی به قیمت حدود 900‌میلیون دلار به شرکت انگلیسی WPP فروخته شد، اما همچنان با همان نام در سرتاسر نقاط جهان به ارائه خدمات متنوع بازاریابی و تبلیغاتی مشغول است.) برخی از مشتریان معروف شرکت اگیلوی و ماثر در طول 70 سال گذشته عبارتند از شرکت اتومبیل‌سازی فورد، شرکت ای‌بی‌ام، ایکیا، نستله، زیمنس، کوکاکولا، جنرال‌فورد، امریکن اکسپرس و یاهو.

همان‌طور که اشاره شد شرکت تبلیغاتی اگیلوی به سرعت پیشرفت کرد و در سرتاسر جهان شعب متعددی را افتتاح کرد اما از نکات جالب توجه در این زمینه تاسیس شرکت تبلیغاتی «اگیلوی نور» در دوبی است که این شرکت به ارائه خدمات تبلیغاتی، بازاریابی و برندینگ به مخاطبان مسلمان می‌پردازد. این شرکت تبلیغاتی در شهرهای ابوظبی، الجزیره، عمان، بانکوک، بیروت، قاهره، کازابلانکا، داکا، هنگ‌کنگ، جاکارتا، جده، کراچی، کوالالامپور، کویت، لاهور، لندن، ریاض، سنگاپور و تونس شعبه دارد.

تاریخچه این مجموعه در حقیقت با تکامل افکار دیوید اگیلوی، نبوغ و کارهای اخلاق‌مدارانه او عجین شده است که امروزه تبدیل به فرهنگ این سازمان و حتی تعریف برنامه استراتژیک آن شده است. از همان ابتدای کار اگیلوی در برنامه کار خود ایجاد یک شرکت تبلیغاتی متفاوت را در سر داشت زیرا او به‌خوبی می‌دانست در کشوری که مهد تولد تبلیغات مدرن است برای عرض اندام نیاز به ایجاد یک برند تبلیغاتی قدرتمندخواهد داشت.

دو اصل اساسی و جداناشدنی برای تحقق این برند قدرتمند عبارت بودند از «به‌کارگیری کارکنان برجسته و توانمند» و «ارائه خدمات تبلیغاتی اثربخش و با‌کیفیت.» براساس این دو اصل بود که شعار (اسلوگان) شرکت اگیلوی و ماثر شکل گرفت: «Only first class business, and that in a first class way.»

نکاتی در زمینه موسس شرکت اگیلوی

-‌ دیوید اگیلوی یک مهاجر بود که در سال 1938 از انگلستان به آمریکا مهاجرت کرد.

-‌ او برای تحصیل به دانشگاه آکسفورد رفت اما هیچوقت تحصیلات خود را به پایان نرساند.

-‌ قبل از تبلیغات به شغل‌هایی مثل فروشندگی، آشپزی و کشاورزی اشتغال داشت. قبل از آنکه به یک اسطوره در تبلیغات تبدیل شود هیچ تجربه‌ای در این زمینه نداشت.

-‌ او در 38‌سالگی علاقه‌مند به تبلیغات شد و در طول سه سال بعد شرکت وی تبدیل به یک شرکت موفق و مشهور در حوزه تبلیغات شد.

-‌ اگیلوی لقب «سلطان خیابان مدیسون»، «پدر تبلیغات» و «جادوگر تبلیغات» را به جهت اعتبارش در این کسب‌و‌کار یدک می‌کشد.

-‌ او در سال 1973 از مدیرعاملی هلدینگ بازنشسته شد و اما در چند مقطع به مدیریت شعب آلمان و هندوستان پرداخت.

-‌ اگیلوی 4 عنوان کتاب تالیف کرد که پرفروش‌ترین آن «اعترافات یک تبلیغاتچی» است که به 14 زبان در دنیا از جمله فارسی ترجمه شده است.

-‌ وی ازجمله کسانی بود که معتقد بود هدف اصلی تبلیغات بر فروش بیشتر متمرکز است.

-‌ وی در ژوییه سال 1999در گذشت.

ارتباط با نویسنده: www.alijah.ir

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zR43QcVP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه