جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

با وبلاگ‌ تان بازاریابی کنید

8 سال پیش ( 1394/3/11 )
پدیدآورنده : هدی رضایی  

حتما می‌دانید که یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی، استفاده از وبلاگ است که هزینه زیادی برای شرکت در پی ندارد. کارشناسان معتقدند كلید موفقیت در استفاده از وبلاگ‌ها فراهم آوردن اطلاعات و دانش مناسب و خوب برای كمك به مشتریان بالقوه و بالفعل است تا بتوانند با استفاده از آن اطلاعات یا دانش، كارها و وظایف‌شان را بهتر انجام دهند و نیازهایشان را بهتر و سریع‌تر پاسخ گویند.

425467478585

وبلاگ‌هایی كه همراه و در كنار كسب و كاری شروع به فعالیت می‌كنند باید آموزنده و در عین حال آگاه‌كننده باشند و نه صرفا تبلیغی. اگر بتوانیم در وبلاگ‌هایمان آموزش‌های لازم را به مشتریان‌مان بدهیم قطعا می‌توانیم آنها را به خرید كالا یا خدمات‌مان سوق دهیم. اما اگر سعی كنیم در وبلاگ‌مان كالا و خدمات‌مان را به آنها بفروشیم مسلما در این كار شكست خواهیم خورد و آنها خیلی ساده پیام ما را نادیده می‌گیرند.

مردم در صورت نیاز مایل به خرید هستند تا وقتی كه ما آنها را وادار به خرید نكرده باشیم؛ آنها دوست ندارند ما كالا یا خدمات‌مان را به زور به آنها بفروشیم. استفاده از وبلاگ در واقع یک موقعیت برد- برد برای شرکت و مشتری است؛ بدین صورت که شرکت با محتوای غنی وبلاگی می‌تواند اطلاعات لازم فروش را در صفحه خود بگذارد و از این طریق به مخاطبان بیشتری دست پیدا کند. برای این کار بهتر است وبلاگ‌تان دارای بخش هدایت مشتری، ثبت‌نام و آمار قیمت‌ها باشد. همچنین باید سعی کنید وبلاگی که می‌سازید همیشه به روز‌رسانی شود و تا حدامکان قیمت‌های جدید در آن گذاشته شود تا مشتری اطلاعات کافی را با ورود به وبلاگ شما به‌دست آورد. مسلما اگر مشتری وارد وبلاگ شود و با قیمت سال‌های گذشته و محصولات قدیمی مواجه شود دیگر به صفحه شما مراجعه نخواهد کرد.

همچنین توجه به ویژگی‌های بصری وبلاگ نیز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود. می‌توانید قالب وب‌سایت را به رنگ لوگوی‌تان دربیاورید. آخرین محصولات خود را همراه با توضیح ویژگی‌های جدید و عکس‌های مرتبط ذکر کنید. توجه داشته باشید که مشتریان امروزه به علت کمبود وقت و نداشتن حوصله خواندن متون طولانی، اول با تصویر یک محصول درگیر می‌شوند. پس حتما عکس‌های باکیفیت و مناسب از محصول‌تان تهیه کرده و در وبلاگ بارگذاری کنید. البته باید توجه داشت که هدف از وبلاگ‌نویسی درخصوص کسب‌و‌کار، آموزش، اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار مربوط به کسب وکار است و صرفا نباید در مطالب وبلاگ به تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات پرداخت.

البته درج پیام‌هایی که حاوی معرفی محصولات و خدمات است در لابه‌لای مطالب وبلاگ بسیار مفید است اما صرفا انجام تبلیغات موجب عدم تمایل کاربران به خواندن مطالب می‌شود. در انتها باید ذکر شود، تفاوتی که وبلاگ با سایت دارد در سرعت ایجاد ارتباطات، ساختن گروه‌ها و جوامع مجازی است. در وبلاگ‌ها با استفاده از امکانات ارسال کامنت Comments یا trackback‌ها و لینک‌ به سایت‌ها، جوامع بشری (مجازی) یا اصطلاحا Community‌ها به سرعت شکل می‌گیرند و گسترش می‌یابند. در وب‌سایت‌ها هم امکان استفاده از انجمن‌ها یا تابلوهای اعلانات یا message Boardها نیز وجود دارد اما سرعت گسترش و نفوذ آنها به آنچه در وبلاگ‌ها دیده می‌شود نمی‌رسد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Qx8iUOPS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه