پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در ادامه معرفی شرکت‌های تبلیغاتی مطرح جهان، این بار سراغ یکی دیگر از شرکت‌های جوان اما خلاق تبلیغاتی رفته‌ام. کمپانی Bartle Bogle Hegarty  یا به اختصار بی‌بی‌اچ (BBH) از آن دسته شرکت‌هایی است که توسعه را از منظر گسترش فیزیکی مدنظر قرار نداده است. این مجموعه تعمدا تعداد دفاتر کار خود را از هشت شرکت در سرتاسر جهان افزایش نداده است. این در حالی است که بسیاری از رقبای این شرکت، بیش از یکصد‌ نمایندگی در سراسر دنیا دارند. بنابراین «بی‌بی‌اچ» ارزش‌های خود را به شکل دیگری تعریف کرده است.

وقتی کمپین یک مشتری به نماد و فلسفه شرکت تبدیل می‌شود!

زمان کوتاهی پس از آنکه این شرکتِ با ریشه انگلیسی در سال 1982 افتتاح شد، پوشاک Levis  برای طراحی و اجرای یک کمپین تبلیغاتی سراغ این شرکت آمد. در آن دوره لِویس و رقبایش معمولا از خانم‌ها و آقایان خوشرو و ورزشکار برای به نمایش گذاشتن محصولات‌شان در مبارزات تبلیغاتی مختلف استفاده می‌کردند اما «بی‌بی‌اچ» در طراحی کمپین جدید نه تنها از این رویه سنتی و بدون ریسک استفاده نکرد، بلکه از مجموعه عناصر ساختارشکنانه و نامتعارف بهره برد.

در این کمپین عجیب، گوسفند سیاهی به تصویر کشیده شده است که برخلاف گله‌گوسفندان سفید در حال حرکت است! شعار این تبلیغ هم در نوع خود جالب توجه بود: «When the world zigs, zag» با اعتماد Levis به این شرکت نوپا و طرح نامتعارفش این طرح اکران شد و برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه این کمپین تبلیغاتی بسیار موفق عمل کرد و باعث تمایز مشتری با رقبایش شد. موفقیت این تبلیغ به همین‌جا ختم نشد. بلکه آنقدر «بی‌‌بی‌اچ» بازخوردهای مناسبی از آن دریافت کرد که آن را به نماد و فلسفه شرکت تبدیل کرد.

تمایز، استراتژی بی‌بی‌اچ در راهبری کسب‌و‌کار

آنچه بیان شد، به‌خوبی نشان می‌دهد، موسسان این مجموعه براین باورند که تفکر استراتژیک به همراه ایده‌های ناب و خلاق اجرایی نام‌های تجاری را به سوی موفقیت راهنمایی می‌کند. در طول 33 سال حیات شرکت «بی‌بی‌اچ» آنها سعی کرده‌اند، در روش‌های اجرایی، در رویکردهای تبلیغاتی، نحوه درگیر کردن بازار هدف با برند مورد نظر و حتی خلق ایده‌های تبلیغاتی متفاوت عمل کنند.

مثلا این شرکت مدعی است که نخستین مجموعه تبلیغاتی است که در حوزه مالی شفاف عمل می‌کند یا نخستین سازمان تبلیغاتی است که توانسته با ایجاد یک شبکه کوچک (به نسبت رقیبان) در خدمت کسب‌و‌کارهای بین‌المللی باشد.

داشتن چنین تفکری باعث شده که این شرکت با داشتن تنها هشت دفتر در لندن، سنگاپور، شانگهای، نیویورک، سائوپائولو، لس‌آنجلس، بمبئی و استکهلم دارای شهرت بسیار و سهم بازار مطلوبی در صنعت تبلیغات و بازاریابی باشد. این دفاتر طوری طراحی شده‌اند که بسته به نیاز و شرایط مشتری می‌توانند به‌صورت کاملا مستقل یا تعاملی کار کنند.

شاید شایستگی اصلی «بی‌بی‌اچ» را بتوان ارائه تمامِ خدمات تبلیغاتی دانست. از برنامه‌ریزی و اجرای تبلیغات در رسانه‌های سنتی تا خلق ایده‌های اثربخش در رسانه‌های جدید دیجیتالی همه در این مجموعه انجام می‌پذیرد. کسب بیش از 700‌جایزه در فستیوال‌های مختلف تبلیغاتی نشان از موفقیت این شرکت دارد.

حضور درخشان این شرکت در عرصه‌های مختلف تبلیغاتی در کنار مجموعه‌های جوان دیگر مانند «مادر» و «ساچی‌اندساچی» باز هم این مسئله را اثبات می‌کند که قدمت یک کمپانی الزاما تنها شرط موفقیت نیست.بلکه رویکردهای متفاوت و خلق ارزش‌های جدید در دنیای پیچیده و رقابتی امروز می‌تواند شرکت‌ها را برای نیل به موفقیت و درخشش یاری کند. گوگل، آدیداس، هینز، وسپا، آلپن، دولوکس، خطوط هواپیمایی انگلستان، نوشابه‌های غیر‌الکلی رابینسون، آئودی و کی‌اف‌سی از مشتریان مطرح «بی‌بی‌اچ» هستند.

تبلیغ منتخب

شیوه ساختارشکنانه «بی‌بی‌اچ» بمبئی برای مبارزه با پدیده مذموم «کودکان کار» باعث اثربخشی فوق‌العاده تبلیغی شده که به همین مناسب تهیه شده است. استفاده از هنر تصویرسازی مدرن، به‌عنوان ابزاری توانمند برای مبارزه با به‌کارگیری غیرقانونی کودکان به کار، به‌حدی اثر بخش بوده که کمک‌های مالی جمع‌آوری شده توانسته است حدود 23‌هزار کودک را به محیط امن خانواده و مدرسه بازگرداند.

همان‌طور که می‌دانیم کشور هند با داشتن حدود 10‌میلیون کودک کار، به نمادی تاسف برانگیز، در این زمینه تبدیل شده است. بنابراین «بی‌بی‌اچ» برای کمک به موسسه خیریه سفارش‌دهنده این تبلیغ حداکثر توان خود را برای ساخت تبلیغی بی‌بدیل و خلاق به‌کار برده است و باید گفت که بازخوردهای مربوط به آن و گسترش ویروسی این تبلیغ نشان از موفقیت آن دارد. (لطفا برای مشاهده تبلیغ از کد درج شده در این نوشته استفاده کنید.)

ارتباط با نویسنده:alijah.sh@gmail.com

مشاور تبلیغات و برندسازی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8qf6JLQG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه