پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد

تمرکز برنامه ششم توسعه برکشاورزی

9 سال پیش ( 1393/9/8 )
 

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: هشت میلیارد دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی در چهار سال در حوزه مدیریت تولید و مصرف آب هزینه می‌شود.
عباس رجایی افزود: در زمینه وضعیت آب دو برنامه مشخص تعریف شده که یک مورد آن در حوزه مدیریت تولید است. بر این مبنا 12 طرح دیده شده و در این راستا با وزارت نیرو نیز هماهنگی لازم صورت گرفت و مقرر شد تا روی آن کار انجام شود.
وی اظهار کرد: در بحث مدیریت مصرف هم موضوع بهینه‌سازی آبیاری، حجمی کردن تقاضا و ارتقای بازده آب مطرح است. در این راستا برای مرحله مدیریت مصرف آب امسال 13 هزار میلیارد ریال در اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار سرمایه‌گذاری می‌شود.
نماینده اراک گفت: در مورد روش‌های آبیاری نیز اعتقاد بر این است برخی روش‌های کنونی منسوخ شده‌اند؛ بنابراین باید روش‌های نوین به کار گرفته شوند که بهترین روش در شرایط کنونی «آبیاری زیرسطحی هایتک» است که در سراسر کشور قابلیت اجرا دارد.
وی ادامه: اگر وزارت نیرو قوانین مصوب در حوزه آب را به طور دقیق اجرا کند، حداقل 20 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب در پی دارد و موجب تعادل بخشی در سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود. از دیگر برنامه‌های طراحی شده، محور «حقابه داران و تعاونی‌های آب بران» است تا آنها مجری سیاست‌ها شوند که این خود در اجرای دقیق و صحیح آن موثر است.
به گزارش ایرنا، رجایی پیرامون برنامه ششم توسعه نیز گفت: محور این برنامه کشاورزی است، اما هنوز به مجلس تحویل داده نشده است. براساس تفاهمی بین دولت و مجلس در سطح روسای دو قوه و نیز وزرا و کمیسیون‌های مربوطه در مجلس، مدلی شبیه آنچه که در بخش بهداشت و درمان دنبال شد برای بخش‌کشاورزی هم طراحی می‌شود.
رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: بر این اساس سرمایه‌گذاری در بخش‌کشاورزی برای ایجاد زیرساخت‌ها فراهم می‌شود تا توسعه بخش کشاورزی به منظور ایجاد امنیت غذایی و توسعه پایدار تثبیت شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4BHFpykN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه