تبلیغات به سبک فروشگاهی که فقط یک فروشگاه نیست / تکرار آزار دهنده نام برند در آگهی‌ های تلویزیونی - فرصت امروز

چهارشنبه, 09 مهر 1393 - 11:17

تبلیغات به سبک فروشگاهی که فقط یک فروشگاه نیست / تکرار آزار دهنده نام برند در آگهی‌ های تلویزیونی

این روزها نام فروشگاه اینترنتی 5040 تمام فضای آگهی‌های تلویزیونی را به تسخیر خود درآورده است؛ فروشگاهی که البته ادعا می‌کند تنها یک فروشگاه نیست. 

گستردگی تبلیغات تلویزیونی این فروشگاه اینترنتی به حدی رسیده که به نظر می‌رسد رفته رفته در وسط اخبار گوینده‌های خبر به بینندگان بگویند دراین قسمت گفت‌وگویی با مدیر فروش‌ فروشگاه اینترنتی 5040 خواهیم داشت. حال این سوال مطرح می‌شود که چقدر از هزینه‌ای که این فروشگاه برای تبلیغات گسترده خود می‌کند در نتیجه بالا رفتن فروش به شرکت بازمی‌گردد. 

 

دراین فروشگاه اینترنتی از شیرمرغ تا جان آدمیزاد به فروش می‌رسد. اگر سری به سایت 5040 بزنید قسمتی‌های مختلفی دارد، یکی از قسمت‌ها تحت عنوان لاغری و چاقی است. دراین بخش محصولاتی به مشتری فروخته و پیشنهاد می‌شود که وزن را کم و زیاد می‌کند. بخشی که باتوجه به عوارض این کار برای افراد جامعه باید زیر نظر پزشک متخصصی اداره شود، درغیر این صورت مشکلات زیادی را برای مشتریان ایجاد خواهد کرد. به هرحال دراین فروشگاه هر چه می‌خواهید پیدا می‌کنید و کنترل این گستردگی در فروش محصولات کاری سخت و جذب مخاطب به این گستردگی نیز مسأله‌ای بسیار دشوار است. 

فروش محصول از طریق تبلیغات 

در تمام آگهی‌های این شرکت چیزی که بیشتر از همه توجه را به خود جلب می‌کند، شاد بودن بازیگران و تکرار نام این فروشگاه است. این فروشگاه آنقدر نامش را تکرار کرده که ناخودآگاه همه افراد تا آگهی پخش می‌شود می‌گویند: 5040، درنتیجه مخاطب دیگر مشکلی برای شناخت نام ندارد. این درحالی است که فروشگاه این نکته را درنظر نمی‌گیرد و مدت‌هاست در آگهی‌های خود فقط روی نام خود تاکید دارد. 

در یکی از این آگهی‌ها زن و شوهری جوان می‌خواهند سفارش یک توپ لباسشویی به این فروشگاه بدهند. بازی جالب این دو بازیگر بیشتر از پیام آگهی مخاطب را به خود جذب می‌کند. دراین آگهی زن و مرد به دنبال توپ لباسشویی 5040 هستند ولی برای خرید به همه جا سر می‌زنند الا خود فروشگاه، تا اینکه مرد به فروشگاه زنگ می‌زند و خانم مانند بسیاری از خانم‌های ایرانی دخالت می‌کند و گوشی را از همسر می‌گیرد تا خود از جریان باخبر شود. بازیگر زن دائم از اطلاعاتی که مسئول این فروشگاه به او می‌دهد ذوق می‌کند و می‌گوید: چه جالب. این محصولی شناخته شده نیست و گوینده به سبک دستفروشان مترو دائم از نانو بودن محصول می‌گوید؛ محصولی که نه نیاز به پودر لباسشویی دارد نه نیاز به نرم کننده. 

برای مصرف‌کننده مشخص نیست که با چه مکانیزمی این محصول می‌تواند لباس هایش را تمیز کند. در این آگهی ساده فقط تلاش شده نام فروشگاه و محصول گفته شود و از خواص محصول چیزی به میان نیامده است. 

این موضوع در اکثر آگهی‌های این شرکت نمود دارد؛ البته به جز آگهی چای سبز با آن مقدمه مفصل و حوصله سربرش که دیدنش فقط برای بار اول جذابیت دارد و بعد از آن دلیلی می‌شود برای عوض کردن کانال تلویزیون. این رویکرد در حالی در تبلیغات این فروشگاه لحاظ شده که مخاطب ایرانی تا از تمام خواص محصول مطمئن نباشد، به محصولات تازه اطمینان پیدا نمی‌کند. 

در کتاب تبلیغات تجاری، اصول و شیوه‌های عمل آمده است که وقتی پودر ماشین لباسشویی وارد بازار امریکا شد استقبال چندانی از آن صورت نگرفت چون مخاطبان به خاطر کف نکردن محصول نمی‌توانستند باور کنند که آن محصول می‌تواند لباس‌ها را تمیز کند. 

در نتیجه برای جذب مشتری مقداری پودر کف‌کننده به کالا اضافه شده تا محصول رفته رفته میان مخاطبان جا بگیرد. حالا 5040 می‌خواهد چنین محصولی را که نه پودر می‌خواهد نه نرم‌کننده به همین راحتی به مادر ایرانی که دائم به فکر تمیزی است معرفی کند؟ شاید بهتر باشد این شرکت راهکارهای موثری را که برای معرفی این محصول جدید نیاز است لحاظ کند و از تکرار آزاردهنده نام خود دست بردارد تا مشتری خود خواستار محصولات جدید این فروشگاه شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی