شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
نوستالژی مدیریت کارگاه ‌خیاطی

خیاط ساده چگونه پرآوازه می‌شود

8 سال پیش ( 1394/8/17 )
پدیدآورنده : سهراب علی‌اکبری  

خیاطی یکی از مشاغل خدماتی است که تعداد فعالان آن روز به روز بیشتر می‌شود. هرچند که اکثر فعالان این حوزه از وضعیت خود ناراضی هستند و می‌گویند که سود چندانی عایدشان نمی‌شود، اما حضور مستمر آنها نشان می‌دهد این شغل آن‌قدرها هم که می‌گویند بد و بدون سود نیست. درست است که خیاطان زحمت‌ زیادی را برای دوخت یک لباس متحمل می‌شوند اما به همان اندازه دستمزد دریافت می‌کنند. داشتن خلاقیت و مهارت در طراحی برای این شغل لازم است. در کنار همه اینها شاید بتوان مهم‌ترین عامل موفقیت در شغل خیاطی را داشتن تجربه دانست. مدیریت زمان در این شغل می‌تواند برای شما سکوی پرتابی باشد. اگر می‌خواهید در خصوص این شغل اطلاعات بیشتری به دست آورید، ادامه این گزارش را بخوانید تا به شما بگوییم چگونه با خیاطی پولدار شویم.
انواع لباس‌های زنانه، مردانه و بچگانه توسط شغل خیاطی تولید و به بازار عرضه می‌شود. خیاطان شغل بسیار پردردسری دارند. پردردسر از این منظر که باید روی دوخت هر لباس دقت کافی داشته باشند. در این شغل نباید کم حوصله و کم طاقت باشید به این دلیل که خروجی کار شما همان لباسی است که به دست مشتری می‌رسد. اگر بتوانید مشتری را راضی نگه دارید می‌توانید از طریق این شغل پولدار شوید.

چگونه با خیاطی پولدار شویم

در حال حاضر تعداد خیاطان نسبت به قبل افزایش یافته است،از این رو می‌توان دریافت که تعداد خیاطان خانگی روند نزولی داشته است و این شغل به‌عنوان یک کسب‌و‌کار درآمدزا درنظر گرفته شده است. شاید در گذشته لباسی که دچار مشکل می‌شد، مادر خانواده مجبور بود چرخ خیاطی خود را به راه بیندازد تا لباس فرزند خود را بدوزد، اما حالا دیگر این گونه نیست. برخی افراد حتی دوخت لباس‌های میهمانی و پیراهن‌های همسر و فرزندان خود را هم برعهده می‌گرفتند اما اکنون این موضوع کمتر دیده می‌شود و برای کوچک‌ترین مشکلی افراد به خیاطی‌ها مراجعه می‌کنند.
این شغل دیگرخانگی نیست
درست است که شغل خیاطی در گذشته به‌عنوان یک شغل خانگی به حساب می‌آمد اما اکنون از این دسته خارج شده و برای خود اتحادیه مجزا دارد. طبق آمارهای به دست آمده 60 درصد افرادی که در این صنف فعالیت دارند از شغل خود راضی هستند و توانسته‌اند از این راه پولدار شوند اما برخی از آنها که اکنون مشغول فعالیت هستند معتقدند که شغل شان نسبت به سایر مشاغل سخت و زیان‌آور است و بعد از مدتی انگشت‌ها و چشم‌هایشان ضعیف می‌شود.

با این حال در همین صنف فعالیت خود را ادامه می‌دهند. به این دلیل که سال‌ها عمر کاری خودشان را در این صنف گذرانده اند و اکنون باید سهم خود را از این بازار بگیرند. خیاط‌ها اگر مدیر هم باشند، باز هم نان بازوی خود را می‌خورند. این جمله به این معنا است که شغل‌ها به چند دسته خدماتی، خدماتی فنی، اداری و تجاری تقسیم می‌شوند و در هر کدام از آنها یک عضو بدن بیشتر باید فعالیت کند. خیاطی از معدود مشاغلی است که هم ذهن را درگیر می‌کند و هم باید کل اعضای بدن برای دوخت یک لباس حتی ساده به کار گرفته شود. از چشمان ریزبین گرفته تا دستان باید بدون خطا پارچه را زیر سوزن خیاطی بفرستد.

زیر و بم فعالیت
برای فعالیت در این شغل حتما باید محل مناسبی را انتخاب کنید. محلی که قصد دارید در آن کار کنید، نباید در خیابان اصلی باشد، اگر انتخاب شما در یکی از محله‌ها باشد بهتر می‌تواند پاسخگوی نیاز کسب‌و‌کارتان باشد. شروع کارتان حدود 10 میلیون تومان هزینه روی دستتان می‌گذارد و این پرداخت به منظور خرید چرخ‌های خیاطی مخصوص و همچنین تهیه میز و لوازم مورد نیاز اولیه است. در مرحله بعدی باید چند خیاط ماهر را استخدام کنید تا کار برای مدت طولانی در مغازه‌تان روی زمین نماند. اگر بخواهید به تنهایی فعالیت کنید شاید نتوانید زمان‌بندی تحویل لباس‌های مشتریان را مدیریت کنید.

زمان را مدیریت کنید
ممکن است گاهی اوقات یک مشتری کار عجله‌ای از شما بخواهد. یعنی از شما بخواهد که لباسش را طی یک تا دوساعت آینده تحویل دهید. اگر این امکان وجود دارد از این کار غفلت نکنید، به این دلیل که همین فرد می‌تواند مشتری‌های زیادی را روانه مغازه شما کند. مدیریت زمان در این شغل بسیار حائز اهمیت است. به طور معمول صنف خیاطان به دلیل اینکه سرشان شلوغ است در زمان مقرر شده لباس مشتری را تحویل نمی‌دهند و همین امر باعث می‌شود تا مشتریان برای تحویل لباس به شما تردید کنند. در این صورت تنها کار شما می‌تواند مشتریان را به مغازه شما بکشاند. به هر حال اگر بتوانید خوش‌قول و همچنین دارای کار منحصربه‌فرد باشید، مشتری‌های ثابتی خواهید داشت که درآمد زیادی را عایدتان خواهد کرد.

tailor6

فوت‌های کوزه‌گری
برای سهولت کار، به یک میز به ارتفاع بین 90 تا 110 سانتی‌متر نیاز دارید که سطح آن باید صاف و محکم باشد و طول و عرض آن بستگی به فضای اتاق یا سالن دارد. سعی کنید تمام ملزومات کار را مانند مداد برای رسم الگو، مل یا صابون خیاطی برای رسم خطوط اطراف الگو روی پارچه، رولت برای انتقال طرح الگو روی پارچه، خط‌کش ساده، گونیا، خط‌کش تی، پیستوله برای رسم خطوط منحنی، سوزن نخ‌کن، انگشتانه، قیچی در اندازه‌های مختلف، بشکاف، نخ و سوزن‌های گوناگون و کاربن خیاطی که حرکت چرخشی رولت را به قسمت زیرین پارچه منتقل می‌کند، به تعداد افراد فراهم کنید تا کسی کندی کار خود را به گردن نبود تجهیزات نیندازد. تهیه لوازم مورد نیاز حدود یک تا دو میلیون تومان هزینه دارد.
این شغل می‌تواند از یک کسب‌و‌کار خانگی با درآمد محدود تا کارگاه‌های بزرگ و مزون‌های معتبر و پول‌ساز را دربربگیرد. آنچه برای شما در این شغل تمایز ایجاد می‌کند، این است که به روز باشید. یا خودتان طرح‌های روز را پیگیری کنید یا از طراحان بنام در کسب‌و‌کار خود استفاده کنید. می‌توانید به مشتریان خود در زمینه انتخاب لباس و سفارش، مشاوره بدهید. یکی از نکاتی که شما را از یک خیاط ساده به یک طراح پرآوازه تبدیل می‌کند، خلاقیت و به روز بودن است. همچنین سعی کنید همیشه خوش لباس و آراسته باشید که مشتریان‌تان به سلیقه شما و تمیزی کارتان اطمینان پیدا کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OrTkvdFw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
نورکرمیان :
3 سال پیش
از روی مدرک خیاطی میشه وام گرفت
مرادی :
2 سال پیش
میخوام درکنارکارباچرخ خیاطی کارای کوچک دیگری هم انجام بدم که درامدحاصل کنم چه پیشنهادی ارلئه میکنید؟
Ho3in :
2 سال پیش
شما میتونید یه چرخ خیاطی دسته دو تهیه کنید از تو سایت دیوار کارای راسته دوزی پیدا کنید و مشغول بشید درآمد هفته ای تا 600 700براتون داره ********* اطلاعات بیشتر تماس بگیرید
سمیرا :
2 سال پیش
شماره تماس ننوشتید
فاطمه :
1 سال پیش
سلام من خانمی ۴۸ ساله هستم که دوساله کار تعمیرات لباس رو انجام میدم خوب اما دامادش کم چیکار کنم درآمد م خوب وعالی شه
فاطمه :
1 سال پیش
من شخصی دوزی دارم درامد کم اس چکار کنم درامدم زیاد شود
زهره :
9 ماه پیش
۲۰ سال هست تو خونه خیاطی میکنم میخوام کارمو گسترش بدم...ولی تردید دارم.دوست دارم یکی از دوخت ها رو حرفه ای انجام بدم مثلا فقط کت و شلوار شیک و به روز برا مشتری بدوزم...به نظر شما چطوره؟؟؟
نوشین :
8 ماه پیش
سلام ده سالی هست که در منزل خیاطی میکنم و خیلی بی تجربه کارمو شروع کردم در مورد وقت دادن به مشتری به خاطر همین خیلی بد قوای میکنم و کارهایم روی هم میمونه و نمیتونم سر وقت کار تحویل بدم به همین دلیل بعضی از مشتری ها دستمزد بهم نمیدن نمیدونم چیکار کنم
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه