پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

تا به‌حال برای استخدام در یک شرکت چه سوالاتی از شما شده است؟ پرسش‌هایی مربوط به میزان تخصص و تجربه یا میزان دانش شما؟ علایق شخصی؟ میزان مبلغ درخواستی شما؟ اینکه چه کسانی شما را تایید می‌کنند؟ اینکه میزان رضایت مدیران قبلی شما از شما تا چه حد بوده است؟ یا حتی سوالات هوش و از این‌ دست موارد؟ اما من یک پیشنهاد برای شما دارم. اینکه اگر روزی برای استخدام به شرکت ساچی و ساچی (Saatchi & Saatchi) مراجعه کردید، یادتان باشد که برای هر سوال غیر‌منتظره‌ای آماده باشید. در یکی از آزمون‌های استخدامی شرکت مذکور، از داوطلبان خواسته شده که در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، یک گروه بسازند و هرکس که توانست بیشترین تعداد اعضا را در یک زمان مشخص جذب کند برنده آزمون خواهد بود. این شیوه متمایز نگرش و عمل تنها شاید در شرکت‌هایی دیده شود که می‌خواهند متفاوت باشند و انسان‌های متفاوت را در بین همکاران خود داشته باشند.

 0 0 0 0 0 236gif

«ساچی و ساچی» جوان اما قدرتمند!

با این مقدمه به بررسی شرکت ساچی و ساچی در ستون «ستاره‌های تبلیغات» می‌پردازم. شاید با مقایسه این مجموعه با شرکت‌هایی که در گذشته در این ستون به بررسی آن پرداخته‌ام، متوجه شوید که این شبکه بزرگ تبلیغاتی به نسبت رقبای خود شرکتی جوان محسوب می‌شود. سابقه حدود 45 ساله هم از آن مطالب قابل توجهی است که تنها در کشورهای توسعه‌یافته، حس جوان بودن را به خواننده منتقل می‌کند. اما با این حال این شرکت جوان در میان رقبای خود بسیار خوش درخشیده است.

ارائه خدمات کامل تبلیغاتی به مشتریان در 70 کشور دنیا با همراهی 6500 پرسنل در 130 دفتر این شرکت نشان می‌دهد که این مجموعه در طول تقریبا 5 دهه، جای خود را میان مشتریان باز کرده است. قدرت بازاریابی ساچی و ساچی به‌حدی است که در برنامه‌های خود از همکاری شش شرکت بزرگ تبلیغاتی که در رده‌بندی 10 شرکت طراز اول جهان هستند نیز استفاده می‌کند. شاید خالی از لطف نباشد این نکته را اضافه کنم که ساچی و ساچی زیرمجموعه هلدینگ عظیم «پابلیسی»، سومین کسب‌و‌کار بزرگ تبلیغاتی جهان است.

چرا ساچی (ساعتچی)؟

در سال 1970 برادران ساچی، موریس و چالرز ساچی، شرکت تبلیغاتی خود را تاسیس کردند. این دو برادر مقیم انگلستان، ریشه‌ای عراقی دارند و خانواده آنها یکی از اقوام متمول بغداد به شمار می‌رفت. بنابراین زمانی که این مجموعه را به راه انداختند نام فامیل خود را (ساعتچی که به معنی ساعت‌ساز بوده و ریشه‌ای ترکی دارد) برای آن انتخاب کردند.

312662361363247642724624763473478534

موریس در کنار برادرش چالرز که یک کلکسیونر آثار هنری نیز هست، تمام تلاش خود را کردند که جایگاه شرکت را رفیع سازند و البته که در این مسیر بسیار موفق بودند. همکاری با مشتریان نامداری چون مولینکس، شارپ، کنون، الکترولوکس، پاناسونیک، والمارت، فورد، تویوتا و پیتزا هات شاید شعار حکاکی شده را بر سر در این شرکت در لندن ثابت می‌کند: «در «ساچی و ساچی» غیرممکن وجود ندارد!»

تبلیغ منتخب

سالانه خسارت‌های جبران ناپذیری در تصادفات رانندگیِ ناشی از توجه رانندگان به تلفن همراهشان در حین رانندگی به‌بار می‌آید که متاسفانه بخشی از آنها جبران‌ناپذیر است. بسیاری از سازمان‌های مسئول همواره سعی کرده‌اند که خطرات این عادت بد را به رانندگان گوشزد کنند. یکی از شرکت‌های تبلیغاتی که سعی در ارائه این پیام به شیوه‌ای جدید و خلاقانه کرده است شرکت ساچی و ساچی است. ایجاز در ارائه پیام در این تبلیغ و به‌کارگیری تکنیک‌های جذاب گرافیکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این تبلیغ است. عدم ارائه صحنه‌های تکان‌دهنده تصادفات جاده‌ای و در عین حال استفاده از عناصر اشاره‌کننده به آن تا حدود زیادی توانسته تاثیرگذاری این تبلیغ را تضمین کند. باز نکردن هدف تبلیغ تا انتهای زمان پخش آن نیز یکی از نکاتی است که با ظرافت در خلق این اثر جالب توجه به‌کار رفته است. (برای مشاهده تبلیغ از کد ارائه شده در این نوشته استفاده کنید.)

ارتباط با کارشناس: www.alijah.ir

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XCDINZRP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه