شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

براساس اعلام دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه، دولت این کشور به منظور نجات صنعت خودروسازی خود، تصمیم دارد تا 20‌میلیارد روبل معادل 275 ‌میلیون دلار را در نیمه نخست سال 2016 میلادی به این بخش اختصاص دهد. وزیر صنعت و تجارت روسیه که در رابطه با این موضوع با تلویزیون راشا 24 گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «پس از کاهش قابل توجه فروش خودرو در روسیه به دلیل کاهش ارزش روبل این کشور در پی کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی و اعمال تحریم‌های غرب علیه مسکو در ارتباط با جنگ داخلی اوکراین، دولت تصمیم گرفته تا در قالب بسته کمک‌های مالی از صنعت خودروسازی در روسیه حمایت کرده و از سقوط بیشتر آن جلوگیری به عمل آورد.»

بسته حمایتی اخیر دولت روسیه شامل بخش‌های مختلفی است. در چارچوب این برنامه تسهیلاتی برای افرادی که قصد دارند خودروهای قدیمی خود را با خودروهای صفر کیلومتر تعویض کنند، در نظر گرفته شده است. ارائه وام و فروش اقساطی خودرو از جمله دیگر بخش‌های بسته حمایتی دولت روسیه از صنعت خودروسازی این کشور به شمار می‌رود.

در همین ارتباط مانتوروف اظهار داشت: «براساس تصمیمی که از سوی نخست‌وزیر اتخاذ شده، بسته حمایتی دولت از صنعت خودروسازی تا سال‌ آینده نیز ادامه خواهد یافت، چرا که دولت قصد دارد با ارائه تسهیلات مناسب به خریداران تقاضا را تحریک کرده و رکورد حاکم بر بازار خودروی روسیه را از بین ببرد.» وی ادامه داد: «در حال حاضر، تصمیم دولت بر این استوار شده که بسته حمایتی مذکور به ارزش 20‌میلیارد روبل بوده و تا نیمه اول سال 2016 میلادی نیز ادامه داشته باشد.» تصویب طرح مذکور در حالی صورت می‌پذیرد که نخستین خبرها از تهیه آن در سال 2013 میلادی منتشر شد و با تقویت و توسعه آن در سال‌های 2014 و 2015 سرانجام به تصویب رسیده و به مرحله اجرایی وارد شد.

ارائه بسته حمایتی دولت روسیه در حالی اتفاق می‌افتد که براساس اطلاعات منتشر شده از سوی انجمن کسب‌و‌کار اروپا، بیشترین رکود در بازار خودروی روسیه در ماه نوامبر سال 2015 اتفاق افتاد و فروش خودرو در این کشور با افت 43‌درصدی مواجه شده است. لازم به ذکر است که براساس گزارش‌های منتشر شده، چنانچه اقتصاد روسیه در پی کاهش شدید قیمت نفت‌خام در بازارهای جهانی و تحریم‌های اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه این کشور، وارد دومین سال رکود شود ممکن است صنعت خودروی این کشور با افت فروش بیشتری مواجه شده و 14‌درصد دیگر از آمار فروش خودرو کاسته شود.

  در این راستا، کارشناسان و فعالان حوزه خودرو پیش از این اعلام کرده بودند، در صورت ادامه یافتن وضعیت رکود در اقتصاد روسیه و عدم حمایت دولت روسیه از صنعت خودروسازی این کشور، تولید خودرو در روسیه کاهش خواهد یافت و ممکن است تنها یک‌‌میلیون و 100‌هزار خودرو در بازار به فروش برسد. در این رابطه، اولگ مالیشف از کارشناسان و تحلیلگران صنعت خودرو سناریوی مذکور را بدترین وضعیت ممکن برای خودروسازان روسیه معرفی کرد.

پیش‌بینی‌های کارشناسان از وضعیت خودروسازان روسیه و میزان فروش آنها در حالی مطرح می‌شود که در سال 2015 میلادی، یک‌میلیون و 280‌هزار خودرو در روسیه تولید شده که این میزان در مقایسه با آمار تولید خودرو در سال 2014،  45‌درصد کاهش را نشان می‌دهد. با این حال و با وجود حمایت‌های دولت روسیه از صنعت خودرو در این کشور و در نظر گرفتن برنامه‌های حمایتی و ارائه تسهیلات به خریداران به منظور تحریک تقاضا، تحلیلگران حوزه خودرو معتقدند آمار تولید خودرو در سال 2016 نیز مشابه سال قبل از آن خواهد بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/I0n4UKEr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه