چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بی تردید هر فردی به دنبال رشد در کسب و کار خود و به دست آوردن سهم بیشتری از بازار و همچنین جذب بیشتر مشتری است. پیشرفت و ترقی دقیقا همان چیزی است که مدیران شرکت ها به دنبال آن هستند. با این حال کمبود سرمایه مشکل اصلی این دسته از شرکت هایی است که می خواهند رو به جلو گام بردارند. درواقع مدیران برای عملی کردن ایده های خود نیاز به بودجه کافی دارند که این امر خصوصا برای شرکت های کوچک میسر نیست.

همین امر باعث می شود تا برخی شرکت ها از مسیر پیشرفت عقب بمانند و برای تامین سرمایه خود به فکر دریافت وام بیفتند. با این حال اتکا به وام امری خطرناک است. نرخ بالای پرداختی و درصد هایی که اضافه می شود در درازمدت شرکت را با مشکلی جدی مواجه خواهد ساخت که به آسانی قابل حل نخواهد بود و ممکن است حتی شرکت را به مرحله ورشکستگی بکشاند.

البته این پایان کار نیست و راه حلی برای خروج از بن بست به وجود آمده و کسب سرمایه مورد نیاز وجود دارد. در واقع اگر فکر می کنید در حال حاضر توانایی لازم را برای جذب سرمایه ندارید بهترین کار این است که از مشتریان خود کمک بگیرید.

ایده

در اوایل سال 1950 میلادی شرکت Holiday Inns  در کشور آمریکا شروع به فعالیت کرد. رویکرد این شرکت در ارائه امکانات تفریحی در ایام تعطیل به مسافران است. بدون شک شرکت برای ایجاد تعطیلاتی خاطره انگیز در ابتدا نیاز به هتل های لوکس در مسیر جاده های پرتردد و در مکان های خوش آب و هوا داشت. با این حال مشکل اصلی عامل هزینه بود، در واقع خرید یا کرایه هتل ها بسیار پرهزینه بودند و به علت آنکه نام آنها متعلق به شرکت دیگری بود باعث می شد تا سطح کاری آنان کاهش یابد و به شخصیت برندشان خدشه وارد شود.

ساخت هتل های جدید نیز برای این شرکت نوپا و تازه تاسیس وقت گیر و هزینه هایش از توان شرکت خارج بود. جهت ارائه امکانات رفاهی مناسب به مسافران گزینه هتل به عنوان محل اقامت افراد را نمی توان نادیده گرفت و به همین خاطر شرکت تصمیم گرفت تا از شرکت مادر خود کمک گیرد.

شرکت مادر که InterContinental Hotels Group  نام دارد اقدام به کمک رسانی در جهت انتخاب محل مناسب برای ساخت هتل، دادن وام برای ساخت آن، آموزش کارکنان برای خدمت رسانی بهتر به مسافران، مشاوره برای احداث دکورهایی شیک و... کرد. حتی شرکت مادر اجازه داد تا شرکت از نام تجاری خود برای هتل ها استفاده کند تا به این شکل به شهرت بیشتری دست یابد.

در ازای این کمک ها شرکت مادر نیز بخشی از سهام شرکت را به اسم خود زد تا به این شکل در موفقیت های آتی سهم داشته باشد. این ایده یک سرمایه گذاری کم خطر و پرسود بود. شرکت مادر با در اختیار قرار دادن بخشی از سرمایه خود به شرکتی که مستعد پیشرفت بود توانست به سودی خوب دست یابد و با کمک به یکی از بخش های خود در نهایت باعث ارتقای سطح حوزه کاری خود شد.

در حال حاضر شرکت Holiday Inns سالانه میزبان بیش از 100میلیون مهمان از سراسر جهان است که رقم قابل توجهی است و نشان می دهد که به نماینده ای خوب برای شرکت مادر خود تبدیل شده است.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- مدل کسب و کار شما و تصمیماتی که می گیرید باید در عمل نیز کارایی لازم را داشته باشد.

- جهت تامین سرمایه های خود بهتر است از کسی کمک بگیرید که حاضر است با پایین ترین نرخ ممکن این کار را انجام دهد.

- با حامی خود به نحوی قرارداد امضا کنید که استقلال کاری و هویت نام تجاری تان دچار مشکل نشود.

- ممکن است حمایت از شرکتی نوپا برای شرکت های قدرتمند چندان خوشایند نباشد و این کار را بی فایده و وقت تلف کردن تصور کنند. با این حال فراموش نکنید که این امر یک سرمایه گذاری برای آینده است و در نهایت به نتایج فوق العاده ای منتج خواهد شد.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/F4nMupyJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه