پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

غول های صنایع و تجهیزات آشپزخانه در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه غایب بودند. 

شرکت هایی مانند شیرآلات راسان، شرکت اخوان و استیل البرز در این نمایشگاه که از 28 تیرماه در محل دائمی نمایشگا ه ها برگزار شد شرکت نکردند و بزرگ ترین غایبان این صنعت در روزهای نمایشگاه بودند. حضور پرقدرت شرکت های چینی در برابر غیبت غول های ایرانی عملا توازن را به نفع چینی ها بر هم زد اما برخی تولید کنندگان ایرانی با حضور در نمایشگاه از رونق بازار در صنعت تجهیزات آشپزخانه خبر دادند.

غیبت غول های ایرانی به نفع چینی ها شد

چینی ها مهم ترین رقیب ما هستند

بهرام تسبیحی، مدیرفروش شرکت صنایع تولیدی کارتین، با تاکید بر اینکه بازار تجهیزات آشپزخانه از رونق خوبی برخوردار است، گفت: با وجود رکود حاکم بر صنعت ساخت و ساز کشور ما با تکیه بر نوآوری بازار خوبی برای فروش محصولات مان داریم.

این تولیدکننده روشویی پی وی سی و کابینت های سرویس بهداشتی، بر سهم 30 درصدی شرکت کارتین از بازار توضیح داد: در حال حاضر شرکت کارتین 30 درصد از بازار این محصولات را در اختیار دارد و علاوه بر این محصولات خود را به کشورهای افغانستان، عراق، ازبکستان و... هم صادرمی کند. 

او که نماینده یکی از 162 شرکت داخلی حاضر شرکت کننده در نمایشگاه است با اشاره به ناتوانی تولید کنندگان داخلی در تهیه مواد اولیه گفت: مواد اولیه مورد نیاز این صنعت در داخل کشور تولید نمی شد و به همین دلیل هم 80 درصد مواد مورد نیاز ما از ترکیه و چین وارد می شود.

تسبیحی درباره ترکیب شرکت کنندگان در نمایشگاه چهاردهم توضیح داد: حضور شرکت های چینی در این نمایشگاه چشمگیر است و البته این تولید کنندگان رقیب اصلی تولید کنندگان ایران در بازارهای داخلی هستند. اگر چه باید اعتراف کرد که تولیدات چینی ها 10 سال از ما جلوتر است اما خوشبختانه قیمت دلار باعث شده تا فعالیت در بازار ایران برایشان توجیه اقتصادی نداشته باشد.

صادرات از طریق واسطه ها به کشورهای همسایه

تولید کنندگان کاشی کریستال و کامپوزیت نیز از جمله شرکت کنندگان در نمایشگاه بودند که معتقد بودند تبلیغات یکی از مهم ترین نیازهای این صنعت است.

منوچهر بیرقی، مدیرعامل شرکت متال دکور با اشاره به اینکه تولیدات ما در کشور نوپا و جدید است، گفت: این بخش از صنعت نوپاست و در اروپا نیز کمتر از 10 سال سابقه تولید دارد، به همین دلیل ما تمام تلاش و هزینه خود را به معرفی این محصول متمرکز کرده ایم.

او که تولیدکننده پنل های فلزی ساختمانی، کاشی های کریستال و کامپوزیت است درباره صادرات این محصولات توضیح داد: ما تا به امروز محصولات خود را به باکو و عراق صادر کرده ایم و به دنبال برقراری ارتباط با کشورهای جدید از جمله افغانستان هستیم. با توجه به اینکه برخی کشورهای همسایه با مشکلات داخلی بی ثباتی بازار مواجه هستند، صادرات محصولات شرکت از طریق واسطه صورت می گیرد.

بی ثباتی بازار، مهم ترین مشکل این صنعت

بی ثباتی بازار در کشورهای خارجی تنها مشکل فروش نیست بلکه این بی ثباتی در بازارهای داخلی هم به مشکلات تولید کنندگان دامن زده است.

وحید گودرزی، رئیس هیات مدیره شرکت spino تولیدکننده اجاق گاز رو میزی و هود آشپزخانه درباره مشکلات تولید در این بازار به «فرصت امروز» گفت: بی ثباتی حاکم بر بازارهای داخلی سبب شده تا امکان هر نوع برنامه ریزی برای بهره برداری از این بازار سلب شود و تا زمانی که تولید کنندگان از زمان برگشت پول های حاصل از فروش محصولات شان اطمینان نداشته باشند عملا برنامه ریزی برای تولید و فروش ناممکن خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه تولیدات ما به صورت مونتاژ قطعات است و همه این قطعات هم از طریق داخل تامین می شود، درباره دلیل تامین مواد اولیه از داخل کشور گفت: اینکه محصولاتی که از داخل خریداری می شود دارای خدمات پس از فروش و تحویل به موقع است، برای ما اهمیت بالایی دارد. متاسفانه محصولاتی که از خارج خریداری می شود تا زمانی که به دست ما برسد مشکلات زیادی اعم از گمرک، خدمات پس از فروش و... دارد.

ارتباط با نویسنده : sanazkolahdooz@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4gAZOyBE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه