شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

چین قصد دارد بار فشار مالیاتی خود را روی شرکت ها کمتر کند. وزیر دارایی کشور چین گفته است که چین در حال حاضر مالیات بر درآمد شرکت ها را از 33 درصد به 25 درصد کاهش می دهد. سخنگوی وزیر دارایی چین اعلام کرده است که چین برای کاهش هزینه ها از جمله مالیات که کسب و کار ها را هدف قرار داده است، اقداماتی را در دست انجام دارد.

به گزارش مطبوعات چینی به نقل از وزارت دارایی این کشور، نظام مالیاتی کنونی چین برای توسعه پایدار شرکت های محلی مناسب و کارآمد نیست و باید با کاهش مالیات به توسعه هرچه بیشتر شرکت های خارجی کمک کرد. بنابراین چین تصمیم گرفته است مالیات بردرآمد شرکت ها را تا سقف متوسط جهانی یعنی از 33درصد به 25درصد کاهش دهد.

چین همچنین مشوق های مالیاتی برای شرکت های با تکنولوژی بالا و برای شرکت های محلی کمتر توسعه یافته در نظر گرفته است که طبق این طرح های تشویقی، آنها بتوانند از 15 تا 20 درصد نرخ مالیات کمتر بهره مند شوند. سخنگوی وزارت دارایی چین همچنین اعلام کرد که در آینده، این کشور تلاش های خود را در جهت بهبود نظام مالیاتی برای فعالیت بهتر و بیشتر شرکت ها و توسعه کسب و کار های محلی افزایش خواهد داد.

وضع مالیات برای مقابله با آلودگی

چین که بزرگ ترین تولید کننده گازهای گلخانه ای در جهان است، قانون جدیدی تصویب کرد که طبق آن بر انتشار گازهای آلاینده به جز دی اکسیدکربن مالیات وضع خواهد شد. این قانون در حالی تصویب شده است که چند روز پیش موج شدید آلودگی در بخش های گسترده ای از شمال چین موجب شد مقامات به مدت شش روز در این مناطق وضعیت هشدار قرمز اعلام کنند.

خبرگزاری شینهوا یکشنبه شب اعلام کرد قانون جدیدی که برای اعمال مالیات بر آلاینده ها در چین تصویب شده است از اول ژانویه 2018 به اجرا گذاشته خواهد شد. طبق این قانون به هر واحد گاز آلاینده 2/1 یوان معادل 0/16 یورو مالیات تعلق می گیرد.

با این حال دی اکسیدکربن که از نظر کارشناسان و دانشمندان اصلی ترین گاز گلخانه ای عامل گرمایش زمین است در فهرست آلاینده هایی که مالیات بر آنها اعمال می شود، وجود ندارد. در قانون جدید همچنین برای آلودگی آب ها  (1/4 یوان) و همچنین برای آلودگی های صوتی  (بین 350 تا 11200 یوان در ماه بر حسب دسیبل) مالیات هایی تعیین شده است.

مالیات بر زباله های جامد نیز از 5 تا یک هزار یوان در هر تن متغیر است

طبق اعلام خبرگزاری شینهوا، دولت چین این اجازه را به مقامات استانی داده است که برای حفاظت از محیط زیست 10برابر این مالیات ها را اعمال کنند و در صورتی که میزان آلاینده ها در یک استان پایین تر از استانداردهای ملی است، می توانند مالیات های تعیین شده توسط دولت را کاهش دهند.
در این قانون مشخص نشده که برای ناقضان مقررات وضع شده در این زمینه چه جریمه هایی درنظر گرفته شده است.

چین که 25درصد انتشار جهانی گازهای گلخانه ای را به خود اختصاص داده است، بزرگ ترین آلاینده در کره زمین محسوب می شود.

خبرگزاری رسمی چین همچنین افزود: مالیاتی که از سال 1979 بر آلاینده ها وضع شده است، در سال گذشته میلادی 2میلیارد و 400میلیون یورو برای دولت درآمدزایی داشت، اما برخی مقامات محلی چین با استفاده از خلأ ها و شکاف های حقوقی بعضی از شرکت های بزرگ را از این مالیات معاف کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، دولت چین سپتامبر گذشته اعلام کرد که توافق نامه آب و هوایی پاریس را که دسامبر سال گذشته در پایتخت فرانسه منعقد و از اوایل نوامبر امسال به اجرا گذاشته شد، تصویب کرده است.

طبق توافق نامه آب و هوایی پاریس اگر برای مهار روند گرم شدن زمین از طریق کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تدابیر مؤثری اتخاذ نشود، دمای هوای کره زمین تا پایان قرن حاضر چهار تا پنج درجه سانتیگراد گرم تر خواهد شد بنابراین جامعه جهانی باید تلاش کند افزایش دمای هوای زمین را به زیر دو درجه سانتیگراد نسبت به دور قبل از صنعتی شدن محدود کند. چین که بزرگترین کشور آلاینده جهان محسوب می شود برای نخستین بار تعهد داده است برای انتشار گازهای گلخانه ای خود حداکثر تا سال 2030، سقف مشخصی را تعیین کند.

چینی ها در سال های گذشته باوجود فشار کشورهای غربی تأکید می کردند که به علت ملاحظات و اولویت های خود در زمینه توسعه حاضر نیستند برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تعهدات الزام آور بدهند.

چین که بزرگ ترین مصرف کننده زغال سنگ  (آلاینده ترین سوخت و منبع اصلی تولید گازهای گلخانه ای) و در عین حال نخستین سرمایه گذار در زمینه انرژی های تجدید پذیر در جهان محسوب می شود، متعهد شده است تراکم کربن خود را  (میزان انتشار گاز دی اکسیدکربن) در سال 2030 نسبت به سال 2005بین 60 تا 65 درصد کاهش دهد.

منبع : CNNMoney
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CdytO3kn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه