پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر برای مدت طولانی است که از اینترنت استفاده می کنید، بدون شک تاکنون تعداد زیادی ایمیل های ناخواسته دریافت کرده اید. بعضی ادعا می کنند که شما را به سرعت ثروتمند می کنند. بقیه قول محصولات یا خدمات جدید را می دهند. بعضی فضایی از صندوق پستی شما را اشغال می کنند و از شما می خواهند که ایمیل را به بقیه ارسال کنید یا وب سایت مشخصی را ببینید.

در جامعه اینترنتی ایمیل های بعضا تجاری ناخواسته، «اسپم» نامیده می شوند. اسپم اثری بیش از مزاحمت برای استفاده کنندگان اینترنت دارد و به طور جدی بازدهی شبکه و سرویس دهندگان ایمیل را تحت تاثیر قرار می دهد و این به این دلیل است که فرستندگان اسپم از هزینه بسیار پایین ایمیل استفاده می کنند و صدها هزار یا حتی میلیون ها ایمیل را در یک زمان ارسال می کنند. حمله های اسپم پهنای باند زیادی را می گیرد، صندوق های پستی را پر و زمان خوانندگان ایمیل را تلف می کند.

هرزنامه را می توان نوعی طاعون مدرن الکتریکی دانست. با توجه به آمارهای منتشر شده روزانه بیش از 4400 ایمیل ناخواسته ارسال می شود. این پیام ها وقت زیادی از صاحبان ایمیل می گیرند و مطلب خاصی را به آنان انتقال نمی دهند.

در کنار این امر بسیاری از این هرزنامه ها حاوی ویروس های خطرناکی هستند که در صورت مشاهده اسپم فعال می شوند. چند سالی است که مقابله با هرزنامه به شکل جدی صورت گرفته است. با این حال به نظر می رسد نه مبارزات مختلف و نه قانون گذاری و برخوردهای حقوقی با این مورد بی نتیجه مانده است.

جالب است بدانید بیل گیتس (مدیرعامل شرکت مایکروسافت و ثروتمندترین فرد دنیا) برای نخستین بار پیش بینی کرد که مشکل ایمیل های اسپم طی دو سال از بین خواهد رفت. البته این حرف وی موافقان و مخالفان فراوانی دارد.

ایده

در راستای مقابله با اسپم راه حل های متعددی وجود دارد. یکی از این اقدامات استفاده از ایمیلی دیگر برای ثبت نام در سایت های نامعتبر به جای ایمیل اصلی و کاری است. به علت این امر که ایمیل ساخته شده تنها برای همین کار است و ارزش دیگری ندارد به همین خاطر لازم نیست پیام های ارسالی آن چک شود و این باعث می شود وقت فرد تلف نشده و به شکل جدی اهداف سازندگان هرزنامه کمرنگ شود.

راه دیگر استفاده از نرم افزار clear my mail است. این نرم افزار محدود کننده اسپم ها است که قادر است از ایمیل شما محافظت کند. با این حال اقداماتی وجود دارد که هر فرد می تواند با رعایت آن تا حدود زیادی با هرزنامه ها مقابله کند. 1-پیغامی که ارسال کننده آن را نمی شناسید یا از آن اطمینان ندارید، حذف کنید. 2- نرم افزارهای آنتی ویروس خود را به روز رسانی کنید. 3- استفاده از فیلترینگ اتوماتیک. همانند نرم افزار معرفی شده این دسته از نرم افزارها ایمیل های اسپم را شناسایی و پاک می کنند.

باز کردن نامه های بی سر و ته تبلیغاتی، تنها وقت افراد را تلف خواهند کرد و اگر حاوی ویروس نیز باشند مشکل دوچندان خواهد شد. به همین خاطر هر فردی که از ایمیل استفاده می کند باید برای جلوگیری و مقابله با آن فکری کند.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- به هر میزان که محتویات ایمیل و سیستمی که با آن کار می کنید مهم تر باشد، لازم است اقدامات حفاطتی خود را افزایش دهید.

- با توجه به این امر که امروزه اسپم ها به طور عمده با اهداف تجاری منتشر می شوند، بهتر است از کنار پیام های تبلیغاتی به سادگی عبور کرده و آنها را پاک کنید.

- در صورت باز کردن یک هرزنامه هرگز روی لینک قرار داده شده روی آن کلیک نکنید.

- اطلاعات خود را در رابطه با هرزنامه ها و راه های مبارزه با آن هر چند وقت یک بار به روز کنید.

- چنانچه متوجه شدید اسپم هایی به طور مکرر از یک آدرس تکراری ارسال می شوند، می توانید برای مسدود کردن آن از گزینه موجود در تنظیمات ایمیل (block address)  استفاده کنید.

- در صورت رعایت تمامی موارد ذکر شده و به کار بردن همه نرم افزارها در این رابطه، همچنان این امکان وجود دارد که هرزنامه ای دریافت کنید. ساده ترین و بهترین روش برای مقابله با آن حذف این دسته از پیام ها است. با بالا رفتن آگاهی افراد در رابطه با اسپم ها، افرادی که هرزنامه تولید می کنند دیگر به اهداف خود نخواهند رسید و همین امر مقدمات کاهش آن را به وجود خواهد آورد.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4tskbgIu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه