جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر دقت کرده باشید برخی فروشگاه های میز و مبلمان، سطح اجناس خود را با چیزی می پوشانند تا از صدمات احتمالی جلوگیری کنند. این امر یک اقدام محافظه کارانه است و بدون شک مزایایی نیز دارد. با این حال همین اقدام به ظاهر مفید باعث می شود تا کالا آنگونه که باید در معرض دید عموم قرار نگیرد و نتواند توجه ها را به خود جلب کند.

این امر دقیقا کاری است که برخی افراد در محیط کاری خود انجام می دهند. آنان سعی می کنند به هر طریق ممکن جایگاه خود را حفظ کرده و از موقعیت کاری خود محافظت کنند. نتیجه این کار این است که آنان هیچ گونه ریسک کاری را متحمل نشده و مخالف شدید انجام کار های جدید و تغییر شیوه کاری خود هستند. بدون شک لازم است تا در کار خود با دقت و هوشیاری بالا عمل کنند با این حال افرادی موفق هستند که فرصت ها را به چنگ  آورند.

تعلل بیجا و بیش از اندازه در نهایت ممکن است باعث شود تا در نقطه ای مشخص توقف کرده و امکان رشد را از دست بدهید. این قدرت ریسک پذیری فرد است که باعث می شود روش های مختلف کسب درآمد یا شیوه های متنوع انجام کار ها را بیازماید و از شکست در آنها به مرحله سکون و ناامیدی نرسد.

بدون هیچ شکی ریسک کردن روح کارآفرینی است و تا انسان ریسک نکند به پیشرفت قابل توجهی در حوزه کاری خود دست نخواهد یافت. با مطالعه زندگی افراد موفق به این نکته مشترک دست خواهیم یافت که تقریبا همه آنها ریسک های کوچک و بزرگ زیادی را انجام داده اند. به همین خاطر می توان گفت که یکی از وجه تمایز انسان های بزرگ با سایرین در همین میزان ریسک پذیری و درس گرفتن از تجربیات شان است. ریسک کاری در صورتی که به خوبی صورت گیرد باعث می شود تا طی مدت زمان بسیار کمتر از حد تصور به نتایج دلخواه دست یافت که در راستای مدیریت زمان اقدامی سودمند محسوب می شود.

ایده

برای آنکه با مشکلی جدی در این زمینه مواجه نشوید لازم است تا هدفی واضح و مشخص داشته باشید. گنگ بودن در این رابطه در نهایت باعث می شود تا با مشکلات جدی و موانع بسیاری رو به رو شوید. به همین خاطر قبل از آنکه بخواهید یک ریسک کاری جدید را امتحان کنید باید نسبت به همه امور آگاهی و کنترل لازم را داشته باشید.

ریسک کردن تنها به صورت انفرادی نیست یعنی همیشه این گونه نیست که تصمیمی گرفته و تصور کنید تنها خودتان در این رابطه مهم هستید. گاهی ممکن است جایگاه شما در شرکت به نوعی باشد که اقدام تان سایرین را نیز درگیر سازد به همین خاطر لازم است ضمن در دست داشتن برنامه ای منطقی قدرت قانع کردن افراد دیگر را نیز داشته باشید.

این امر از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا اگر افرادی که در شرکت تصمیم گیرنده هستند و از جایگاه مهمی برخوردارند با شما همراه نباشند اگر متوقف هم نشوید، موانع بسیاری را در مسیر راه خود حس خواهید کرد. پس بهتر است تا خطرات کار را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و آنان را به حداقل برسانید با این کار احتمال هم عقیده شدن سایرین با شما افزایش چشمگیری خواهد یافت.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- اگرچه افراد دوست دارند سایرین به آنها اعتماد کنند با این حال حقیقت امر آن است که بیشتر مردم تنها به چیزی ایمان خواهند آورد که تصویر مشخصی ازآن داشته باشند. این امر به آن معناست که گرچه مهم است برنامه مشخصی در دست داشته باشید اما این پایان کار نیست و برنامه خود را باید برای سایرین نیز شفاف سازی کنید.

- امروزه هیچ چیز به اندازه زمان با ارزش نیست و کسی را نمی توانید بیابید که به موفقیت دست یافته و برنامه خاصی برای مدیریت زمانش نداشته باشد. اغلب افراد با شنیدن ریسک کاری دچار ترس و تردید بسیاری می شوند با این حال این اقدام در صورت آنکه درباره اش فکر و جوانب کار سنجیده شده باشد باعث می شود تا به سرعت پیشرفت کنید. درصورتی که اگر بخواهید محتاطانه عمل کنید در رقابت با سایرین عقب خواهید ماند و زمان زیادی را از دست خواهید داد.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SLKwyI78
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه