برای یک مدیر موفق ویژگیهای گوناگونی شناخته شده است و هریک از صاحبنظران رشتههای مدیریت و علوم رفتاری نیز نسبت به دسته خاصی از این ویژگیها توجه بیشتری نشان دادهاند. در علوم مدیریت نسبت به سبکهای خاص مدیریتی در زمینه برنامهریزی شخصی و سازمانی تاکید فراوانی میشود و در زمینه روانشناسی مدیریت ابعاد فیمابین انسانها مورد توجه قرار میگیرد. مدیری را در نظر بگیرید که از لحاظ رعایت ویژگیهای رفتاری و ظاهری به همه وظایف خود عمل کرده، به حتم کارکنان سازمان و شرکای طرف قراردادش از همکاری با او بسیار راضی و خشنود خواهند بود. در این قسمت به بیان آداب متعارف در سبک رفتار و ظاهر یک مدیر موفق خواهیم پرداخت. در بخشهایی نیز چگونگی کنترل کیفیت در رفتارهای سازمانی را بررسی میکنیم.

بررسی نظرات دیگران در مورد نحوه مدیریت خود
ارزیابی مهارتهای مدیریت بهطور واقعی بسیار دشوار است. مدیران اغلب قدرت رهبری خود را از طریق بررسی عکسالعمل افراد تحت مدیریت خود میسنجند، اما این روش مناسبی برای سنجش صحیح توانایی رهبری نیست. گاهی اوقات به نظر میرسد دلایل پیروی افراد، حقیقتا بهدلیل بقای خود در سازمان است و نه به خاطر اشتیاقی که نسبت به مدیر دارند.
جرات داشته باشید و درباره چگونگی مدیریت خود از دیگران سوال کنید حتی به آنها اجازه دهید پیرامون نکات عملی یا غیرعملی کار شما بدون ذکر نام خود اظهار نظر کنند. به این ترتیب درباره مهارتها و نقاط ضعف قابل اصلاح خود، بازخوردهای ارزشمندی به دست خواهید آورد.
استفاده از منابع برای کمک به خود
خواندن کتابهایی درباره استراتژیهای کسبوکار، زمینه را برای یافتن راهحلهای عملی برای مشکلات معمول کسبوکار فراهم میکند، اما عامل پیشرفت عملکرد (بدون در نظر گرفتن اهداف خود) اغلب در تقویت قدرت ذهنی نهفته است. مدیریت افکار، کنترل احساسات و رفتار مثبت، تعاملات شما را با دیگران بهبود خواهد بخشید و دیدگاه جدیدی در اختیار شما قرار میدهد.
ممارست، راز بهبود رفتار اجتماعی
دانش و عمل دو مقوله کاملا متفاوت هستند. شما میتوانید نسبت به نحوه ارتباط و مدیریت، معلومات زیادی داشته باشید، اما بهمنظور بالا بردن مهارتها تمرین لازم است. از اشتباهات گذشته خود درس بگیرید و اهدافی را برگزینید تا به شما در جهت پیشرفت نقش اجتماعی کمک کنند.
https://alcaldiasancristobal.gob.ve/
https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/
https://collegiogeometri.mb.it/